/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Religion / Spørgsmål
10  molokyle 587
Halal og Kosher mig et vist sted
Fra : kartoffel88
Vist : 1048 gange
440 point
Dato : 24-07-13 10:06

Vågn nu op kære muslim, jøde eller Kristen.
Bare fordi du er født i et område med en bestemt bog, betyder det ikke at netop denne bog er den evige sandhed.
Som menneske er man udstyret til at tænke selv, og det burde i begynde at gøre.

Drop nu den angst for straf efter livet fra en eller anden idiot der sidder og ikke har andet at lave end at holde øje med hvad fanden du laver hele dagen.
Det siger sig selv at de såkaldte hellige bøger er skrevet af mennesket, for at bedøve masserne.
Det er til stor skam og tåkrumning jo lykkedes i den grad. Jeg skammer mig over jer på menneskets vegne at i ikke er mere begavede.

Gud findes ikke.
(Skulle han findes så knepper jeg ham og tager hans job)

Og en god morgen til jer også

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 24-07-13 10:33

Det er tydeligt, at du er et offer for ateismen. Det er så din paradoksale tro, hvor du er blevet ledt væk fra den sande gud ved at falde for alle ateismens løgne, som du helt tydeligt har slugt råt. Det er så din individuelle fundamentale tro - ja en kedelig en af slagsen.

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 24-07-13 11:48

hvis der sidder en der oppe og kigger ned på os for at se hvad vi gør og laver og skriver ned i den sorte til dommedag kommer, må han efter min overbevisning være meget hårdkogt når han kan sidde og se på de såkaldte rettroendes måde at behandle folk på

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 24-07-13 11:58

Jeg tror på, at Gud er forstående og tilgivende, ikke fordømmende.
Han har vel andet at lave, end at sidde og notere i en lille sort bog.

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 24-07-13 12:04

hvad skulle det værre sidde og glo på at de rettroende mishandler folk

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 24-07-13 14:33

De troende tror og tilbyder.
De religiøse (fanatikere) tvivler og tvinger.

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 24-07-13 16:42

hvor har du ret, for stod det til troende i danmark så skulle alle i kirke om søndagen

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 25-07-13 03:40

Ja, men de tvinger ingen.
Middelalderens korsriddere var religiøse fanatikere, der brugte religionen til at tvinge andre, nøjagtig som en minoritet af en ca. 600 år yngre religion gør det i dag.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 25-07-13 13:31

Citat
Gud findes ikke.
(Skulle han findes så knepper jeg ham og tager hans job)
Foreløbig har vi så kun dit ord for at Gud ikke findes.
Hvad har du ellers af beviser ?

Citat
hvor har du ret, for stod det til troende i danmark så skulle alle i kirke om søndagen
Det er nok rigtigt at alle troende gerne så det.
Men det står ikke i biblen, at alle troende skal gå i kirke hver søndag.

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 25-07-13 18:16

Citat
Middelalderens korsriddere var religiøse fanatikere, der brugte religionen til at tvinge andre

Korstogene var et modtræk til flere århundreders islamisk ekspansion (jihad) og undertrykkelse og udslættelse af kristne, og de fleste havde også som mål at sikre kristen kontrol over Det hellige land, som var under muslimsk kontrol.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 25-07-13 19:27

Tja - og muslimerne kan vist heller ikke lide hinanden. Måske findes Alla i to udgaver.

Forskellige trosretninger er nok bare et spørgsmål om at have magten over andre.

Måske findes der ikke nogen gud, men bare nogle sataner som tryner de andre i "guds navn"

Af angst for at blive kaldt racister, lader den Danske befolkning sig underkue af "de troende"

Hvornår er det mon nok.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 25-07-13 19:33

Hold da k.... bare fordi man skriver ordet muslim, så vælter det frem med google reklame omhandlende en muslimsk dating side................................ de har vist ikke helt styr på reklamerne.

Kommentar
Fra : Højris

Dato : 26-07-13 01:29

Det er nok værd lige at holde fast i, at det ikke er gud der har skabt mennesket.
Men derimod mennesket der har skabt et begreb der heder gud.

Det er med gud, som med al anden overtro, der er jo også mennesker der tror på spøgelser.
Folk må tro på hvad fanden de vil, bare det ikke går ud over mig.
Derfor syntes jeg at det er forkasteligt når regeringen og andre gør tiltag til at please alle de overtroiske.
Ingen salami og ingen leverpostej Kors i røven siger jeg bare.
Al den overtro høre til i midelalderen, ikke i en oplyst tidsalder alla 2013.

Højris

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 26-07-13 10:03

Citat
Det er nok værd lige at holde fast i, at det ikke er gud der har skabt mennesket.
Men derimod mennesket der har skabt et begreb der heder gud.

Er det ikke bare en billig købt påstand du kommer med ?
Hvor ved du fra, at Gud ikke findes ?

Kommentar
Fra : Højris

Dato : 26-07-13 10:18

Det er der ikke noget bevis for men derimod er der talrige beviser for det modsatte.

Højris

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 26-07-13 10:34

Citat
Det er der ikke noget bevis for men derimod er der talrige beviser for det modsatte.
- Altså, du mener der er bevis for, at Gud ikke eksisterer. Hmmmm....Kom med et par eksempler på de beviser.

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 26-07-13 14:07

Kun dén, der intet véd, tror at vide alt.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 26-07-13 14:42

Der er vist ikke noget bevis for hverken eller - man kan da heller ikke bevise en tro.
Alle må da også tro hvad de vil, bare det ikke bliver lavet om til et magtmiddel.

Det er ligesom med politikere................man tror.................og stemmer..............og de har magten til at gøre det de ikke fortalte os.

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 26-07-13 15:02

Ateisters tro er, at de tror, der ikke er noget at tro på.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 26-07-13 15:09

Hvad så med os stakler som ikke ved hvad de skal tro på, når der nu er så mange trosretninger og endda flere retninger indenfor hovedtroen.
Men hvis vi bare opfører os ordentligt, behøver vi vel ikke at have nogen til at kue os.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 26-07-13 15:11

"I know one thing: that I know nothing"
Sagt af Socrates.
En ting ved jeg, at jeg ingenting ved.

Det, der egentlig pisser mig af, er når folk ganske ugenert og uden blussel råber op om, at Gud ikke findes.
Javel ja, men hvor i helvede ved de det fra - og hvad belæg har de for at sige det..?

Kristne mennesker har bibelens ord for, at Gud findes.
Okay kan man så sige, der findes ingen beviser på, at det, der står i bibelen er sandt.
Næææææ, men nu er kristendommen flere tusinde år gammel - så er det vel ikke den omvendte bevisbyrde der skal fremhæves...? Altså, så længe bibelens ord ikke er modbevist, må bibelens ord nødvendigvis stå til troende.

HVIS....de samme mennesker havde sagt: Jeg tror ikke på Gud - så havde jeg ikke blandet mig i denne diskussion, da det er folks private sag, hvad de tror på - eller ikke tror på.

MEN.....nu blev der sagt: At Gud findes ikke - se, nu bevæger omtalte mennesker sig over i gætterier, smarte holdninger og brug af stråmænd.

Okay, jeg ved godt det er smart at være ateist - og fred være med dem.
Menæh, forleden læste jeg en artikel om en ateist (jeg kan desværre ikke linke artiklen, da det kræver abonnement til avisen) Men denne her ateist lå på sit dødsleje.......ateisten bad sin familie om at sende bud til en præst, da han - ateisten - ønskede at bekende sine synder.
Tjaaaaaaeeeee........hvad skal man sige til det..?
Ifølge bibelen - kristendommen, er det aldrig for sent at omvende sig, så "teoretisk" set, er der også håb for evig frelse for ateister.

Mvh.
Tommy.
Må Gud være med alle.

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 440 point
Dato : 26-07-13 18:44

Hvis det du ikke kan henvise til er rigtig................må det være angsten som gør folk troende.
Det passer også meget godt med, at forskellige trosretninger truer med bål og brand, hvis ikke de troende holder fast i troen.
Det er måske også derfor, at meget religiøse mennesker tæver deres unger til at blive rettroende og "glædes ved gud"
De såkaldte hellige skrifter er jo heller ikke ens, selvom de skulle komme samme sted fra.
Om der findes en gud eller flere ved jeg ikke. Men der findes rigtig mange som bruger gud som magtmiddel........................................og det er gjort i et par tusinde år - som jeg er orienteret.
Hvis man gerne vil have forbindelse til højere magter, behøver der vel ikke at være et sted med guld og glimmer for at der kan ske henvendelse til hvad man nu tror på.

Kommentar
Fra : Højris

Dato : 26-07-13 18:45

Tommy jeg har jo bare sagt at gud er skabt af mennesket, altså som begreb.
Dermed eksisterer der jo en gud, altså for de mennesker der tror på det.
Citat
Kristne mennesker har bibelens ord for, at Gud findes.

Ja men bibelen er jo netop også skrevet af mennesker, det er jo disse mennesker der har opfundet gud.
At gud ikke eksistere i den virkelige verden, bevises af at der er så mange trosretninger.
Havde der været en gud ville jeg ikke været i tvivl, og hvorfor så det. ?
1. Jeg havde ikke været i tvivl.
2. Der havde på globalt plan kun været en leder, "gud"
3. Vores leder ville være godheden selv, og aldrig bringe mennesker og dyr ud i pinsler.
Men fakta er jo som bekendt en helt anden. Religion er den største dødsårsag, nest efter naturlig afgang.
Befolkningstallet på vor jord vokser jo explosivt, med mange flere individer der hver har behov der også skal tilgodeses. Havde der været en "gud" havde den haft styr på tingene.
Det grundlæggende behov hos mennesket er at dets ego vil at jeg er noget særligt.
Den menneskelige intelligens leger kispus og får os til at tro at vi er noget vi ikke er.
Dybest set er både mennesker, dyr, planter og andre organismer bare små kemiklumber, der er resultatet af evolutionen. Hvad er så forskellen på en skolopender og dig. ? Svaret er at du tænker og det gør den ikke.
Hvad er så meningen med livet. ? Det er hvad du gør det til.

Med ærbødig hilsen
fritænker Højris

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 26-07-13 19:56

Skal vi ikke bare være enige om, at der findes intet - absolut intet bevis på at Gud ikke skulle eksistere.
Omvendt, findes der heller ikke noget bevis på, at Gud findes - udover bibelens ord.

Når du/I, så skråsikkert skriver, at Gud ikke findes, så er det dig/Jer der gætter - og ikke mig.

Det er såmænd ikke Guds skyld, at mennesker fortolker hans ord forkert - og af den grund stifter forskellige trosretninger.
I bibelens står f.eks ikke ord om, at menneskeheden skal bede i kirker - tværtimod, der står - jeg citerer:
Når du vil bede, så gå ind i dit inderste rum
og luk din dør og bed til din fader, som er i det skjulte.
Og din fader, som ser i det skjulte, skal lønne dig.
Når I beder, så lad ikke munden løbe, som hedningerne gør,
fordi de tror, at de bønhøres for deres mange ord.
Dem må I ikke ligne. Jeres fader ved, hvad I trænger til,
endnu før I beder ham om det.
Matthæusevangeliet 6,6-8

Højris, du giver Gud skylden for jordens overbefolkning......
Hallo Højris, Gud gav mennesket midlet til netop at undgå overbefolkning - nemlig opfindelsen af prævention.

Ikke et eneste menneske på denne jord behøver at sulte, men den verdensdel der har maden, vil ikke dele med andre.

Dette var 2 af mange eksempler på at Gud har givet mennesket løsningen på problemerne.

Eyvind.
Citat
Det er måske også derfor, at meget religiøse mennesker tæver deres unger til at blive rettroende og "glædes ved gud"
Der står intet sted i det nye Testamente, at man skal banke sine børn for at børnene skal glædes ved Gud.
Det er menneskets - og især gammeldags Præsters egne fortolkninger.......Nu, vi er ved Præster. Her findes de rigtige hyklere - og det er disse "åndelige lederes skyld, at der findes så mange trosretninger indenfor samme gren, som der gør.

Jeg betragter mig selv om en troende mand, men jeg besøger ikke kirken, udover til barnedåb, konfirmation, osv.
Jeg har læst bibelen flere gange og har draget min egen lære af det.
Sådan som jeg har forstået bibelteksten, skal man leve sit liv i fred og fordragelighed med hinanden - altså efter de 10 bud.
MEN, er der en der stikker mig en flad, kan vedkommende være 100% sikker på, at han får 2 igen. I teksten står der også - selvom de Gudløse Radigale benægter det skrevne - nemlig, øje for øje og tand for tand.

Men det korte ad det lange. At udråbe, at Gud ikke findes er ren og skær gætteri - som jeg på ingen måde kan eller vil acceptere, fordi, beviset mangler!

At skrive, jeg tror ikke på Gud - det er helt i orden med mig, fordi, man må tro hvad man vil.

Kommentar
Fra : Højris

Dato : 26-07-13 22:46

Mange bibeltekster omhandler jo blot i nedskrevet forstand om hvordan vi omgås hinanden på mest fornuftig vis
og det er jo fornuftigt nok. Men i den forbindelse er det ikke fordig at folk er religiøse, men det er et led i vores opdragelse om at hvordan vi gebærder os over for hinanden.
Citat
Sådan som jeg har forstået bibelteksten, skal man leve sit liv i fred og fordragelighed med hinanden - altså efter de 10 bud.

Ja med den indstilling kan det vel ikke gå helt galt.

Kaptajn-Tommy. Må din gud være med dig.

kartoffel88 du fik skabt en dialog, hvad syntes du så om den. ?

Højris

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 26-07-13 23:13

Citat
Kaptajn-Tommy. Må din gud være med dig.
Tak - og i lige måde....havde jeg da nær skrevet...

Men Højris, hånden på hjertet. Har du aldrig været i en situation, hvor du bad en lille bøn..?

Matematik kommer man langt med - men, at kunne sit "Fader Vor" er ikke at foragte.

Mvh.
Tommy.

Kommentar
Fra : kartoffel88

Dato : 27-07-13 09:52

Jeg må beklage hvis jeg har stødt nogen med mit indlæg, der blev skrevet morgenen efter en brændert.
Især den med at kneppe Gud, gik over stregen.

Min holdning er som beskrevet, men det skulke nok være formuleret lidt mere sobert.

Jeg færdes i øvrigt ofte i kredse med muslimer. Det er synd for mange af dem at de er halv-tvungne af deres omgivelser til at leve et skuespil som de i virkeligheden ikke rigtigt gider. Det kan jeg se på resten af deres livsstil.
Der er Ramadanen, der næsten rammer eller påvirker langt de fleste muslimer. Ramadanen er for mange "muslimer" det vigtigste til at vise de andre at de er åh så gode muslimer. Resten af året er langt de fleste fløjtende ligeglade med det hele.

Halal er nok mest for de rigtigt religiøse, og for resten af "muslimerne" er det bare spil for galleriet/en (kulturel) vane, uden at vide hvorfor (de andre gør det jo, og jeg må hellere følge trop), for at spille hellig og fordi muslimer/arabere går meget op i hvordan det hele ser ud udadtil, og hvad de andre tænker om dem. Det er også her at skam, ære og krænkelse kommer ind i billedet.

Med andre ord, så er de fleste "muslimer" efter min mening, bare tvunget til at være muslimer i dagligdagen. Tvunget af de "gamle" som kom ind med 4 toget og forblev en gammel der kom ind med 4 toget

Mit indlæg blev også skrevet i irritation over at så mange muslimer falder for limpinden om hvad der er rigtigt og forkert. De fleste tolker vel ikke engang koranen efter deres eget skøn, men overlader det til dem omkring sig. Kom nu ind i kampen og få fortalt de gamle at i ikke gider det mere. I er kommet til et land med mange muligheder, inkl. Muligheden for selv at undersøge spiritualitet. Udnyt det dog.

Europa har for længst kæmpet sig ud af kirkens brutalitet og magtmisbrug. Det var et meget vigtigt skridt i den vestlige historie efter min mening.

Ja vi er da heller ikke helt frie her i vesten. Vi er materialister og bedøvede forbrugere.
Men det er efter min mening kapitel 2, og det er for mig bedre læsning.

Det kapitel kommer i også til efter kapitel 1, som er at komme af med den dominerende og undertrykkende religion.
Bevares, jeg er da ret ligeglad med om en person er muslim og kan da også respektere det, hvis vedkommende har læst andre bøger og stillet sig selv kritiske spørgsmål om livet og hvorfor vi eksisterer.
Det der irriterer mig er at de fleste er muslimer uden at vide hvorfor, og fordi de andre også lader som om at de er det.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 27-07-13 11:26

Tror jeg har det som det store flertal,i et kristent land. Nemlig at være troende,uden at være fanatisk religiøs. Indrømmer at det nok,til dels,er nedarvet gennem generationer.

Jeg går faktisk kun i kirke,når jeg er "tvunget" til det. For som min afdøde mor sagde: Man behøver ikke at sidde i kirken,for at "udstille" sin tro. Det er mere dette,hvad du har i hjertet...og hovedet.
(Hun gik ikke selv meget i kirke,skønt hun var rimeligt religiøs. Stærk troende).

Mit "bevis" på der findes en gud,eller ialtfald en højere magt,henter jeg ude fra det kolossale univers.

Jeg tror ikke på den knivskarpe orden,der er mellem de forskellige planeter,og andre himmel legemer,"kører" tilfældigt. Der er "noget",der styrer det hele. Tænk bare på en Komet,der måske kommer til syne,hver 86`tyvende år. Tidspunktet kan forudsiges af videnskaben,men HVORFOR den kommer,kan ingen svare på.

Kald i det bare,naivt og banalt. Men dèr er jeg altså stærk i troen.

M.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 27-07-13 11:28

Hmmmmm..... Lad os lige repetere vores skolelærdom.

Muslimernes Gud hedder Allah
De kristnes - ja Gud
Jehovas Vidner = Jehova
Katolikkerne hælder mere til Guds søn, Jesus

- Og hvem der er Kandu's Gud.........tjae, det må stå hen i det uvisse...

Kommentar
Fra : Højris

Dato : 27-07-13 11:32

Citat
Men Højris, hånden på hjertet. Har du aldrig været i en situation, hvor du bad en lille bøn..?

NEJ !
Men jeg er blevet bekræftet i min egen viden, om at spøgelser ikke eksistere, men at der må være en naturlig forklaring.
Kort fortalt, jeg bor ude i naturen klods op af en stor skov som nærmeste nabo. Det var vinter, sort nat og sneen lå tyg omkring.
Der skete uforklarlige ting, ud på natten der fik hårene til at rejse sig i nakken og hele vejen ned af ryggen, jeg havde, sat mig ud i bilen for at flygte, men inden jeg kørte herfra tænkte jeg.
Hvis du køre nogen som helst steder hen herfra er det det samme som at du tro på spøgelser.
Med min sidste rest af selvtillid gik jeg ind igen, hårene havde ikke lagt sig men da klokken var blevet ca. halv et gik jeg i seng. Dagen efter var der jo selvfølgelig også en naturlig forklaring.
Det må være en sådan situation du tænker på, men nej den tanke ikke så meget som strejfede mig.
Find dit eget selvværd, selvtillid og styrke så behøver du ikke at læne dig op af en kliche.

kartoffel88 Jeg forstår.

Højris

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 27-07-13 14:24

Citat
Det må være en sådan situation du tænker på, men nej den tanke ikke så meget som strejfede mig.
Nej, det var ikke det, jeg tænkte på.

Citat
Find dit eget selvværd, selvtillid og styrke så behøver du ikke at læne dig op af en kliche.
Åh, den var god. Mit selvværd eller selvtillid fejler absolut intet.

Menæh Højris, spøgelser og Kristendom er 2 forskellige ting - og er ikke sammenhørig.
I Kristendomme indgår reinkarnation ikke !
Reinkarnation florerer i buddhismen.

Højris, du ved så lidt om Kristendom, at du ikke ved hvad du du taler om - Og derfor burde du slet tage stilling.

Og må jeg til slut lige minde alle om, at man udmærket godt kan være troende uden at være fanatiker.........som visse andre religioner - læs Islam. Men, Islam gider jeg overhovedet ikke at beskæftige mig med i denne tråd.

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 27-07-13 14:44

Tro er fast tillid til det, der håbes på, overbevisning om det, der ikke ses.
Hebræerne kap. 11 v.1 i det nye testamente.

Det må vel være det, det drejer sig om.

Kommentar
Fra : Højris

Dato : 27-07-13 15:12

Citat
Højris, du ved så lidt om Kristendom, at du ikke ved hvad du du taler om - Og derfor burde du slet tage stilling.

Rundt regnet har jeg ikke en skid forstand på religion, da det er det sidste jeg gider at spilde/bruge tid på.
Herfra slut med mig, ellers kan det jo blive en ørkesløs gang pladder frem og tilbage.
Sådan lidt ligesom at en disksution med jehovaer det går også i ring med det ene pis og pladder efter det andet.

Fortsat god weekend.
Højris

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 27-07-13 15:41

Jamen, også en god weekend til dig Højris.
Og husk, man behøver ikke at være religiøs for at være fanatiker

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 27-07-13 17:26

Citat
Højris, du ved så lidt om Kristendom, at du ikke ved hvad du du taler om - Og derfor burde du slet tage stilling.

Jeg troede at talen var om tro/religon eller ej.
Hvis der skal viden til at udtale sig, må jeg da også hoppe fra, da jeg som rigtig mange mange andre, slet ingen viden har om troen. Det er jo faktisk bare en overlevering, eller genfortælling som tit kan ændre sig undevejs.
Man kan jo godt tro på noget, uden derfor at tro på det de andre siger/påstår.

God resten af de herlige "helligdage".

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 27-07-13 20:21

Nå så krævede varmen sit første offer

Citat
Jeg troede at talen var om tro/religon eller ej.
Vi har ikke skrevet om andet i hele tråden.
Eyvind, du må på læse-tur igen igen.

Citat
Hvis der skal viden til at udtale sig, må jeg da også hoppe fra, da jeg som rigtig mange mange andre, slet ingen viden har om troen.
NÅ...? Hvorfor fanden deltager du så, når du ingen viden har ?

Citat
God resten af de herlige "helligdage".
Tak - og i lige måde.
Høøøø, lidt Kristen er du jo, siden du kommer hviledagen i hu.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 28-07-13 09:53

Citat
Høøøø, lidt Kristen er du jo, siden du kommer hviledagen i hu.

Jeg gør bare som mange andre "troende", nemlig at benytte skrifstederne som undskyldning for ikke at lave noget som helst i helligdagene.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 28-07-13 14:27

En præst pakkede sin bibel ind i en avis, hvorefter han gik en tur ud i byen for at forkynde Guds ord.
Det første sted han havde denne mulighed var ved nogle stilladsarbejdere.
Præsten spurgte:
- Min gode mand kender de Jesus Kristus?
Arbejderen råbte herefter til sine kolleger:
- Hallo er der nogle af jer der kender Jesus, der står en hernede med hans madpakke.

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 28-07-13 23:55

Citat
Rundt regnet har jeg ikke en skid forstand på religion, da det er det sidste jeg gider at spilde/bruge tid på.

Hvorfor kom jeg lige til at tænke på ham der sagde: Jeg véd ikke det mindste om astronomi eller alt det science-fiktion, de viser i TV. Men enhver kan sige sig selv, at jorden er flad, ellers ville dem ude på siderne falde ned.

Kommentar
Fra : Sønder

Dato : 29-07-13 17:17

Lad dog mennesker, der ikke tør tro på mennesker, tro på en gud.
-I øvrigt mest enig med Højris i denne sag, og frem for alt:
Fri os for fanatikere af alle slags!

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 29-07-13 20:37

Jo jo, vi har skam lagt mærke til det. At tro på Skaberen er efterhånden et uartigt ord.

Den nye religion nu om dage hedder; Globalopvarmning.
Det til trods, at den globale temperatur ikke er steget i de sidste 17 år.

Kommentar
Fra : prio

Dato : 29-07-13 22:23

Citat
Vågn nu op kære muslim, jøde eller Kristen.
Bare fordi du er født i et område med en bestemt bog, betyder det ikke at netop denne bog er den evige sandhed.
Som menneske er man udstyret til at tænke selv, og det burde i begynde at gøre.

Hvor er det sandt, kartoffel88.

Det har også altid undret mig, at så mange tror, at fordi man netop er født i en bestemt del af verden, hvor en tro er fremherskende - så må den lige netop være den evige sandhed.

Folk har pligt til at bruge hovedet, hvis de overhovedet kan, og man må da i det mindste forlange/forvente, at de, der er opvokset i nogenlunde civiliserede lande, og har haft adgang til skole og uddannelse, også må være i stand til at være kritiske overfor, hvad den tro, som de er blevet opfostret i, dikterer dem.

Hvem siger også, at man absolut skal tage "hele" pakken" i en tro til sig?

Hvis noget byder én imod i en hellig bog - virker ondt, brutalt og ukærligt - så vælg det fra.

Desværre forlanger nogle religioner åbenbart, at man ikke må vælge sin religion fra, og i stedet for vælge at blive ateist eller at knytte sig til en anden religion.
Det er da uhyggeligt, hvis man skal være tvunget til en bestemt tro hele livet - og det gør det også vanskeligt at respektere andre religioner.

Det vigtigste for mig er, at folks tro er noget privat - og at tro og politik holdes adskilt.

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 30-07-13 14:03

Hvor har du ret Kaptajn
Er der for resten nogen, der kan fortælle mig, hvad det var for husdyr, industri og biler, der fik istiderne til at ophøre.

Menneskeskabt klimaforandring er mindre sandsynlig end eksistensen af en Skaber.

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 30-07-13 14:06

At Skaberen så tilsyneladende ikke lever op til de egenskaber, han lader sig hylde for, er en ganske anden sag.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 30-07-13 21:32

Jeg tror ikke Skaberen har lovet menneskeheden noget som helst.
Tvært imod, har Skaberen givet mennesket magt og evnen til at forhindre sult, krig, nød og elendighed - og det kan menneskeheden forhindre, hvis det vil.

Godkendelse af svar
Fra : kartoffel88

Dato : 08-08-13 17:36

Tak for svaret Eyvind.