/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
Insekter
Fra : sdam
Vist : 559 gange
100 point
Dato : 23-07-13 11:19

Nu, hvor det er tiden med alle former for irriterende insekter, søger jeg oplysninger om billige og effektive insektløsninger!

Accepteret svar
Fra : dogvillestar

Modtaget 110 point
Dato : 23-07-13 11:56
Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 23-07-13 13:30

Du sætter et par Eucalyptus blade i vand i hvert rum hvor der er insekt plage,
insekter, især myg, kan ikke lide eucalyptus lugten og holder sig så væk.

Noget jeg hørte første gang i Portugal, og det virker...

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 23-07-13 19:46

Friske nye rør (billigst hos Biltema) i fluefangeren, og så snupper den igen alt det flyvende. En ny koster et par hundrede.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 23-07-13 20:21

Tja hvis du mener at døde insekter er bedre end levende så er det et probat middel at lægge insektet på en blok og slå det med en hammer.
Det er effektivt.

Men tænk på at de fleste insekter er nyttedyr, som vi ikke kunne klare os uden.

Kommentar
Fra : Højris

Dato : 28-07-13 10:06

Det kan også være godt at hvide hvad det klistrede stads på en fluefanger består af.

Godkendelse af svar
Fra : sdam

Dato : 07-08-13 17:27

Tak for svaret dogvillestar.