/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
VIDEO WEB CAMERA
Fra : jensviggo
Vist : 460 gange
50 point
Dato : 22-07-13 09:53

Jeh har et nyt Trust web camera som jeg gerne vil have til at virke på stationær pc, jeg har sat usb stik i phone stik i rød indgang, og så skulle det virke, men det gør det ikke, kan ikke finde det, hvad har jeg så gjort forkert, har prøver på laptop, og her virker det, hvad mon så der er galt

Kommentar
Fra : grow

Dato : 22-07-13 15:04

Det du skriver er lidt forvirrende. Med usb-stik mener du så at den anden ende af usb-ledningen har phonestik? På Phonestik siden er indgangene normalt fordelt sådan her. Rød-lyd højre side. Hvid-lyd på venstre side og endelig gul-video.

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 23-07-13 07:18

Det jeg mener er, i enden ef kameraet er der to ledninger, det ene er et usb hanstik det andet er et phonehanstik, og hvor skal de sidde usb siger sig selv, men så har jeg to rækker med phonestikindgange den første række: blå grøn lyserød den anden række: grå sort gul

det er en hpe 140sc pc

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 23-07-13 08:22

Software? der skal som regel noget software til, før man kan bruge hardware
kan du se den i enhedshåndtering?

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 50 point
Dato : 24-07-13 00:43

Du må læse i kameraet manual hvordan man gør.

Man kan gætte på at usb stikket kun er til strømforsyning af kameraet og at det via koaksialstikket (som du kalder phonestik) leverer et composit tv signal. Hvis en computer skal vise det tv signal, skal den både have hardware og software til det.
Det duer ikke at sætte det til en lydindgang. Det får du ikke billede ud af.
Det er de færreste computere, som er født med en videoindgang; men de findes.
De fleste skal have et tv kort eller ekstern tv funktion, via usb før det virker.

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 25-07-13 09:47

Ja jeg kan se det i enhedshåndtering, og driveren er opdateret, men jeg kan ikke finde kamera på pc,
hvor mon det er?????????

Godkendelse af svar
Fra : jensviggo

Dato : 23-08-13 07:27

Tak for svaret transor.