/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
o.v.n. - jordbær
Fra : ans
Vist : 589 gange
500 point
Dato : 20-07-13 19:39

Mine jordbær er magen til dem på billedet du viser, det bliver spændende hvordan bærrene smager og om der kommer mange

Har du fået smagt på dine jordbær?

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 500 point
Dato : 20-07-13 23:49

Nej ikke endnu, den første plante havde lige åbnet sin første blomst da jeg stillede mit spørgsmål, blomsten står fint endnu og der kommet mange flere blomster, også på de andre planter, alle samme fine røde farve, men altså ikke antydning til bær endnu.
Hvis du holder spørgsmålet åbent, så vil jeg forsøge om jeg kan huske, at jeg skal skrive her hvordan bærrene bliver, når og hvis der kommer bær

Godkendelse af svar
Fra : ans

Dato : 21-07-13 12:39

Tak for svaret o.v.n..

Jeg lukker nu, men skal nok selv huske at spørge igen på seneste 25, da jeg ikke kan skrive til dig privat.

Dejlig søndag med fra en skyfri himmel

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 21-07-13 22:35

Undskyld min indblanding...........men hvad er det for jordbær som først nu skal til at give bær.
Mine er da færdige nu.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 21-07-13 22:36

Citat
da jeg ikke kan skrive til dig privat.
det burde du kunne nu, jeg gider ikke at alle og enhver kan henvende sig og i stedet for at bladre brugerlisten igennem så bliver brugere som jeg kan godkende tilføjet som favoritter 1 efter 1

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 21-07-13 22:55

Planterne blev købt som et restsalg omkring første juni, jeg vidste ikke hvad jeg købte ud over at det er jordbærplanter, derfor er de først kommet i blomst nu gætter jeg på, her kan du se et billede af den første plante som kom i blomst;
http://peecee.dk/upload/view/416836
billedet blev taget den 12. juli til et tidligere spørgsmål, og da fandt jeg ud at det er prydjordbær jeg havde købt;
http://kridtvejsplanter.dk/sites/catalog/fragaria-deep-rose-prydjordbaer-pi-1750.html

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 22-07-13 11:55

Citat
jeg gider ikke at alle og enhver kan henvende sig og i stedet for at bladre brugerlisten igennem så bliver brugere som jeg kan godkende tilføjet som favoritter 1 efter 1

og jeg er ikke på listen

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 22-07-13 12:04

Citat
og jeg er ikke på listen
nej det var du så ikke, men du kan godt tørre øjnene det er rettet nu

Kommentar
Fra : ans

Dato : 22-07-13 12:13

Citat
jeg gider ikke at alle og enhver kan henvende sig

o.v.n.

Jeg har det på samme måde, det er kun favoritterne, der kan skrive til mig.

Glad for at jeg blev en af dine favoritter og skinner

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 22-07-13 12:29

Citat
nej det var du så ikke, men du kan godt tørre øjnene det er rettet nu

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 22-07-13 20:52

Tilbage til de jordbær..................konen påstår at det er en slags skovjordbær.
Nu viste jeg ellers stolt dit billede frem.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 22-07-13 23:20

Jamen i må altså vente til der bliver nogle jordbær før jeg kan fortælle om dem
Citat
en slags skovjordbær
en forædlet skovbær måske, den ligner ikke de vilde jordbær i skoven med sine purpurrøde blomster

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 23-07-13 21:48

Ok - så kan du oploade et nyt billede med smag og duft.