/ Forside/ Teknologi / Internet / Website's / Spørgsmål
10  disken 1359
Måtter af hø
Fra : martec78
Vist : 494 gange
20 point
Dato : 19-07-13 23:35

Jeg er ved at bygge en kopi af Bamses hus. På den ene side skal huset dækkes af hø måtter (det ligner det i hvert fald.
Hvor får man fat på sådan noget henne ?

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 20-07-13 08:06

Det er nok nærmere halmmåtter.

Spørg på planteskolen, de bruges meget til vinterafdækning.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 20-07-13 10:27

Tja
jeg kender ikke bamses hus. Men man laver ikke tag af hø. Det rigtige er tagrør, som er fra en sumpplante, der tåler vand. Men halm kan til nød bruges , hvis det ikke skal holde så længe.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 20-07-13 18:16
Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 21-07-13 11:24

Årsagen til at den ene side er dækket af halmmåtter, er muligvis fordi der er fra den vinkel de optager inde i huset- det er vel ikke nødvendigt hvis huset skal bruges til alm. legehus ?

Kommentar
Fra : ans

Dato : 21-07-13 12:32

Jeg har i den tidligere DR/by/Gladsaxe set bamses hus. Det var ikke beklædt med halmmåtter.

Her er flere billeder af huset

http://www.dr.dk/mgp/arkiv/Deltagere/2005/zoe/egne/tvby1.jpg

som du kan se af ovenstående billede, så er der ikke så meget plads i det lille hus, at Bamse kan være derfor er væggen fjernet for at kunne filme fra den side.

Her ser du så et billede, hvor den side er dækket til med halm/strå

http://b.bimg.dk/node-images/472/5/620x/5472073-bm200810707260006arjpg.jpg

http://www.google.dk/search?q=bamses+hus&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=B7frUdfNE4fsO4GlgcAL&ved=0CCwQsAQ&biw=993&bih=640

Du skal også tænke på, at det hus, der er blevet brugt i "Bamses Billedbog", er en kulisse. Mange af optagelserne inde i huset er optaget i et studie.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 21-09-13 11:34

Hvad regner du med at få ud af dine spørgsmål?

Du annullerer jo bare det hele uden kommetarer

Kommentar
Fra : martec78

Dato : 21-09-13 12:10

Marken 84:
Du lukker bare hullet og holder dig fuldstændig udenfor.
Dine kommentarer kan hverken jeg eller andre bruge til noget.
Klaphat..................

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 21-09-13 12:14

HVIS DER ER NOGEN DER SKAL LUKKE MÅ DET DA VÆRE DIG - SÅDANNE UFORSKAMMEDE PERSONER SOM DIG SKAL MAN DA HELDIGVIS LEDE LÆNGE EFTER HER PÅ KANDU!

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 21-09-13 12:16

Citat
Dine kommentarer kan hverken jeg eller andre bruge til noget.

Du kan jo kun udtale dig for din egen regning KLAPHAT

Kommentar
Fra : martec78

Dato : 21-09-13 12:17

U ha da da skriver du med fed skrift...

Så fat det dog.. Smut ud af min tråd.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 21-09-13 12:20

Jeg bliver her så længe det passer mig - både med og uden FED skrift - det bestemmer du da heldigvis ikke...

Annuller spørgsmålet
Fra : martec78

Dato : 21-09-13 20:03

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål