/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Jordbær med røde blomster?
Fra : o.v.n.
Vist : 911 gange
100 point
Dato : 12-07-13 19:04

Hvad er det for nogle jordbærplanter jeg har købt i foråret uden navn? Jeg har aldrig set farvede blomster på jordbærplanter - har i?
https://www.dropbox.com/s/7bwmpsnvass4om9/2013-07-12%2018.19.25.jpg

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 110 point
Dato : 12-07-13 19:23
Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 12-07-13 21:46

Hvis der kommer rigtige jordbær på snarere denne her:

http://www.bakker.dk/produkt/jordbaer-treasure-mix-f-1-hybrid/

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 12-07-13 22:39

Den du har fundet svendgiversen - har ikke røde blomster som mine planter,
jeg lader spørgsmålet være åbent lidt endnu men er ret sikker på at ans har svaret og
Citat
Masser af rosenrøde blomster hele vækstsæsonen. Flotte og velsmagende røde jordbær hele sommeren
det lyder jo godt men jeg blev helt ærlig lidt overrasket da planterne begyndte at blomstre, den første for en uge siden og nu alle 5 planter
Citat
En flot og anderledes bunddækkeplante
så kan jeg godt tage ukrudtsdugen af når planterne får godt fat i jorden jeg var lidt i pladsnød da jeg jeg skulle plante, men til en bunddækkende plante er stedet godt valgt - helt tilfældigt

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 12-07-13 22:48

Ja, ans har ret. Jeg har den også i haven, og den er enorm dekorativ.
http://www.plantetorvet.dk/plantezoom.php?planteid=2509

Kommentar
Fra : ove112

Dato : 12-07-13 23:43

der findes både røde og gule pynte jordbær blomsterplanter

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 13-07-13 00:21

Hvis den er velsmagende, er du heldig. De, som vi har, er gode som bunddække, men frugterne er ikke noget at råbe hurra. for.

Godkendelse af svar
Fra : o.v.n.

Dato : 13-07-13 08:49

Tak for svaret ans. Mine jordbær er magen til dem på billedet du viser, det bliver spændende hvordan bærrene smager og om der kommer mange