/ Forside/ Interesser / Helbred / Naturpleje / Spørgsmål
10  pve 300
Plastik lugt
Fra : susss
Vist : 1187 gange
50 point
Dato : 10-07-13 13:25

Viste ikke hvor jeg skulle stille dette emne..men spørgsmålet er om nogen ved hvordan man får plastik lugt væk fra en plastik 15 liter vand dink væk...vandet smager af plastik ..det gjore den ikke de første to år vi brugte den i vores sommerferie..kan man fjerne lugten af plastik ? har prøvet med klorin men det hjalp ikke meget..eller skal den mon bare smides ud.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 10-07-13 13:57

Citat
eller skal den mon bare smides ud

Ja, det vil absolut være det bedste.
Og køb så én der er beregnet til drikkevand.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 10-07-13 16:37

Hvis den lugter af plastik, indeholder vandet jo også andet end vand, måske sundhedsfarligt?

Så kasser dog den gamle vandbeholder, i stedet kan du jo købe vand på store flasker,
så kan i nyde dem og bagefter genanvende flaskerne...

Kommentar
Fra : susss

Dato : 10-07-13 16:50

Det var nu en dunk vi købte hos Harald nyborg til vand på 15 liter netop så man kunne tanke vand der fra og der var jo ikke noget de første to gange vi brugte den...tror også at vi bare må smide den ud så ...det er bare nogen gange når man kommer helt op i Sverige så smager vandet meget grimt...det er ikke altid at saft hjælp i vandet..:-/

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 10-07-13 16:59

Fyld eddike i dunken, og lad den stå nogle dage, ryst og vend den nogle gange

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 10-07-13 17:41

Citat
...det er bare nogen gange når man kommer helt op i Sverige så smager vandet meget grimt...

Hvis du tanker vand herhjemme fra og ringer det helt op til Sverige kan jeg skisme godt forstå det smager grimt.
Tank frisk vand HVER dag.
Det gør vi altid når vi er på camping. OG vi har den samme dunk fra onkel Harald.
Der er ALDRIG noget galt med det.

Kommentar
Fra : susss

Dato : 10-07-13 19:14

Ja men det er det svenske vand jeg ikke kan lide smagen af jeg prøver det med eddike først

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 10-07-13 20:16

køb dit drikkevand i en butik. det er såmænd ikke så dyrt, og så slipper du for at gå og tænke på, om der er skadelige stoffer i din plasticdunk.
og så kan du jo have vand til hele turen med hjemmefra uden at det bliver dårligt.

Accepteret svar
Fra : svendgiversen

Modtaget 50 point
Dato : 10-07-13 21:31

> men det er det svenske vand jeg ikke kan lide smagen af

I Danmark køber man Dansk Vand, men i Sverige skal du ikke købe Svensk vand, men Ramlöse...

En gammel H2O vits.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 11-07-13 10:30

Citat
Ja men det er det svenske vand jeg ikke kan lide smagen af

Så skulle Du prøve Irland, bortset fra klippeområderne smager al vandet af mose selv om det er rent og krystalklart, man lugter også af det efter et bad
Landet er jo dækket af tørv, både høj og lav.

Kommentar
Fra : susss

Dato : 11-07-13 14:03

Tænker nogen gange hvad synes Svenskerne og det danske vand ??

Kommentar
Fra : ans

Dato : 11-07-13 14:10

suss

Jeg forstår ikke du gider have al det besvær med at rense en vanddunk. Køb dog en ny og vær nu sikker på, at den er egnet til drikkevand. Det er ikke al plastik, som er egnet til drikkevand. Heller ikke de flasker, som man køber med enten kildevand, danskvand eller sodavand er egnet til genbrug.

Hvis du medbringer en dunk med 15 liter vand for at drikke det, når du er i Sverige, så kan det jo ikke holde sig i en evighed.

Hvis du ikke kan lide det svenske vand, som du tapper fra en hane, så køb kildevand, når du er i Sverige.

Desuden ville jeg slet ikke drikke vand fra din nuværende dunk efter at den er behandlet på alle mulige måder (klorin/eddike) for at få smagen/lugten af plastik væk. Den dunk er ikke mere anvendelig til drikkevand.

Smid den ud.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 11-07-13 14:17

Citat
Tænker nogen gange hvad synes Svenskerne og det danske vand ??

Det drikker de med velbehag.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 11-07-13 14:44

En drikkevandsdunk af plast må være af polyehylen. Det smager absolut ikke af noget.
Men det kan optage og fastholde smagsstoffer som frigives meget langsomt.

Så hvis du engang har brugt den til andet end rent vand, kan den give en bismag i lang tid.

Kom en tynd klorin opløsning i ( ca 1 dl tilæ 10 l vand ) og lad den stå med det i nogle dage. Skylo og lad den stå med rent vand i nogle dage.

Rent vang i rene dunke kan holde i ugevis.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 11-07-13 16:01

Citat
Tænker nogen gange hvad synes Svenskerne og det danske vand ??

Tænker nogen gange - hvad sker der inde i dit hoved?

Kommentar
Fra : susss

Dato : 11-07-13 17:00

Jeg smider den ud takker for Jeres svar ...

Godkendelse af svar
Fra : susss

Dato : 11-07-13 17:02

Tak for svaret svendgiversen.Takker mange gange

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 11-07-13 18:49

Tak for det, det var jo kun en følge kommentar,

ellers kan jeg, her lige nord for grænsen, anbefale andre dunke, der smager bedre end svensk vand..

Kommentar
Fra : susss

Dato : 11-07-13 20:22

Ja der er sikkert mange af slagsen...