/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
HDMI kabel
Fra : mig-selv
Vist : 441 gange
50 point
Dato : 10-07-13 08:41

Hvad er chansen for at jeg har brændt mine 2 HDMI indgange på mit tv
VS
dårligt stik.

Forleden dag røg forbindelsen og intet med HDMI virker mere, har prøvet alt - bortset fra nyt kabel

Kommentar
Fra : poten

Dato : 10-07-13 09:12

Vel ca. 55-45 vil jeg tro...

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 10-07-13 09:26

Kan lige nævne at det ikke er TV der fejler noget, har lige testet det på min pc og der virker ud det som det skal.

Så spørgsmålet må være? om 3 andre genstande kan være brændt af på samme tid?

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 10-07-13 09:46

Citat
Så spørgsmålet må være? om 3 andre genstande kan være brændt af på samme tid?
Det afhænger vel af hvad du lavede da hdmi røg sig en tur....

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 10-07-13 09:59

Så såmænd bare tv, da media spilleren/ skærmen i gik blåt - med besked at der ikke var indstalleret noget på den valgte HDMI kanal, prøvede så bagsiden af tv, men heller ikke kontakt - prøvede så 2 andre spillere med samme resultat.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 10-07-13 10:01

NB: afspillerne virker, med andre kabler 'Composetiv' og almindelig video stik - men ikke med hdmi

Accepteret svar
Fra : bentjuul

Modtaget 50 point
Dato : 10-07-13 11:19

Det lyder som om der er et eller andet der er stået af. men selvfølgelig kan det være kablet og de fås billigt hos harald Nyborg eller på nettet.

Kommentar
Fra : Nul7

Dato : 10-07-13 13:28

Det anbefales altid i manualerne, at man bør slukket apparatet imens man kobler nye ting til.
Men det ahr du selvfølgeligt gjort.

hej.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 10-07-13 16:03

Slukket og lukket før skift til andet.

Godkendelse af svar
Fra : mig-selv

Dato : 10-07-13 16:07

Tak for svaret bentjuul.
Var lige tur i HN og fik et kabel - SÅ NU SPILLER DET BARE IGEN
mærkeligt at kablet virker på pc, men ikke på mine 'spilledåser'
det må være noget billigt skidt der fulgte med mit tv..
Tak for svar

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 10-07-13 21:00

Selv tak mig-selv, jeg troede at dine hdmi indgange var stået af, men godt det kun var kablet.