/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Nordjysk trold/nisse
Fra : mig-selv
Vist : 467 gange
100 point
Dato : 04-07-13 18:23

Jeg kan huske denne 50 år siden?
http://www.gratisimage.dk/image-6E78_51D59FD0.jpg
den lå i en 'skov' mellem Aalborg og mod Thisted/ et sted ud til havet,
vejen den lå på var lavet af Tysker beton.

Står den der stadig, eller nogen der kan huske den - eller myten bag samme.

Accepteret svar
Fra : fun2

Modtaget 110 point
Dato : 04-07-13 18:37

Som barn i 70erne kan jeg huske en trold der stod på vejen ud til Ejstrup strand, jeg ved ikke om den stadig står der. Billedet er lidt utydeligt og mine minder vage, så jeg er ikke sikker på at det er den.

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 04-07-13 18:49

Det er på den vej der hedder sandmosevej, som ganske rigtigt er beton.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 04-07-13 19:10

Citat
Som barn i 70erne kan jeg huske en trold der stod på vejen ud til Ejstrup strand, jeg ved ikke om den stadig står der. Billedet er lidt utydeligt og mine minder vage, så jeg er ikke sikker på at det er den.

Kan heller ikke huske (mere) så derfor jeg lige smed den herind.
Men jeg kan huske den (trold/nisse) tilbage til ? 1961.
Og tror der var en gammel historie bag ved dén, men kan som skrevet ikke huske det mere.

Men tager sikkert lige en tur omkring den vej du nævner, selv om jeg har kørt turen xxx gange uden at se den - igen.
Så ikke lige forvent svar de første par dage, men hvis det var på den vej, så tvivler jeg på den findes den dag i dag, men hvem ved.
Tak for svar, indtil videre - finder jeg dén skal jeg nok ligge et par billeder på nettet.

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 13-07-13 19:13

Jeg havde for nyligt lejlighed til at veksle nogle ord med en lokalkendt om sagen. Ifølge ham skulle nissen have stået i området nordøst for krydset mellem Sandmosevej og Udholmsvej. Han mente at der skulle have boet en person med navnet Nissen der, og at det var derfor nissen var blevet opstillet. Han mente ikke at nissen var der mere.

Godkendelse af svar
Fra : mig-selv

Dato : 11-09-13 19:50

Kan ikke finde den - ikke at den måske er fjernet, men sikkert en anden skov/-størrelse og ingen interesse for gamle minder.