/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Kvalitetskød i Tyskland?
Fra : denevigeuheldige
Vist : 596 gange
50 point
Dato : 02-07-13 20:08

Kvalitetskød i Danmark er efterhånden blevet så dyrt at jeg har valgt at se på mulighederne syd for grænsen. Er der nogen herinde som kan anbefale nogle gode kvalitetsmærker og hvor det evt. kan købes henne når vi snakker Tyskland?

Accepteret svar
Fra : svendgiversen

Modtaget 60 point
Dato : 02-07-13 20:33

Det bedste sted for godt kød syd for grænsen er City Grossmarkt,
lidt dyrere end i hos Sky, Fleggaard ved grænsen, eller Real i Förder Park,

Tredie sidste afkørsel til højre i Flensborg ved Exe og du kommer lige dertil...

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 03-07-13 00:16

Tør jeg foreslå, at du køber direkte fra landmanden?

ex. http://www.skyum-meat.dk/48106118

Kommentar
Fra : denevigeuheldige

Dato : 06-07-13 12:53

katekismus> Jeg ville hellere end gerne handle DANSK og betaler også gerne en merpris for kvalitet ..........men priserne er eksploderet her i DK og det bliver i den grad udnyttet af detailhandlen via overpriser - mere end hvad rimelig er. Derfor bliver pengene lagt syd for grænsen!

Godkendelse af svar
Fra : denevigeuheldige

Dato : 06-07-13 12:54

Tak for svaret svendgiversen.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 06-07-13 14:01

Selv tak,

prøv også deres Schwartzwalder skinke, uhm...

Kommentar
Fra : denevigeuheldige

Dato : 06-07-13 16:42

:)