/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Word til PSD format
Fra : clou
Vist : 587 gange
400 point
Dato : 26-06-13 18:20

Kære alle

Jeg har fået til opgave, at jeg skal ændre en Word fil til en PSD fil, men aner IKKE hvordan jeg skal gøre.

Håber på hjælp fra Jer!

På forhånd tak!

Mange hilsner Clou

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 26-06-13 19:02
Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 26-06-13 19:03

Jeg har kigget i LibreOffice men det program kan ikke aksportere i det format.
Her kan du se hvilket program som bruger det format.
Mit gamle "Adobe photosop Element II " kan gemme i PSD

PSD files can be opened and edited with Adobe Photoshop and Adobe Photoshop Elements. Corel's PaintShop Pro tool works with PSD files as well.

Så du skal nok finde et converterprogram til at ændre filendelsen, hvis du ikke har de photoprogrammer.

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 27-06-13 07:39

Gå ind på - http://www.go2convert.com/ - Upload din fil og vælg PSD på listen der kommer frem efter upload!

Download din konverterede fil!

Piece of cake and works like a charm

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 28-06-13 18:45

NitroReader er et godt program - gratis - til at lave PDF filer i.

Du kan tage fat i wordfilen og komme den "ned i " NitroReaders ikon. Så genereres en PDF fil.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 28-06-13 20:16

Moster - det er en PSD og ikke en pdf, det skal blive til.

Kommentar
Fra : vic200

Dato : 28-06-13 20:39

Jeg kan slet ikke se ideen med at lave en word fil om til en psd fil.

vic200

Kommentar
Fra : vic200

Dato : 30-06-13 08:28

Eyvind psd er et Adobe Photoshop format.

vic200

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 30-06-13 14:31

Jow jow vic200 - kig lige på indlæggene højere op i tråden.

Kommentar
Fra : clou

Dato : 30-06-13 17:29

@Klaudi og dogvillestar jeg kan ikke få det til at virke med hver Jeres link - Klaudi dit kan jeg ikke "hitte ud af" og dit dogvillestar, så kommer jeg godt nok frem til at skulle koventere, når jeg så gør det, får jeg besked om, at der intet er at vise.

@vic200 - du har sikkert ret, men firmaet der skal lave Roll-Ups for os, vil ha' det i PSD format

Clou

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 30-06-13 17:58

Du kan gruppere tingene i Word, og så gemme det som billede.
Ditto i Publisher.

Kommentar
Fra : vic200

Dato : 30-06-13 18:27

Jeg har aldrig hørt om noget firma der bruger psd filer.
Lav en pdf fil fra word og åben den i photoshop og gem så som psd fil. VUPTI så enkelt er det.

vic200

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 400 point
Dato : 30-06-13 18:31

Hent og installer docprint
http://www.verypdf.com/artprint/docprint_setup.exe

Åbn din word fil og vælg udskriv (CTRL+P) vælg docprint istedet for din normale printer,
klik OK og i vinduet der åbner, vælger du gem, under filtype finder du psd og vælger det!

Kommentar
Fra : clou

Dato : 30-06-13 18:54

@vic200 - hjælper desværre ikke, da jeg IKKE har Photoshop - men firmaet forlanger formatet!

@Klaudi - prøver lige igen

Clou

Godkendelse af svar
Fra : clou

Dato : 30-06-13 19:26

Tak for svaret Klaudi - og tak fordi du skar det ud i pap for mig, har fået det til at virke - kunne endda sende det til modtagere gennem www.peece.dk da filerne blev for store til at kunne sendes pr. mail

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 30-06-13 19:59

velbekomme, eneste ulempe er at det kun virker 30 gange, så skal det registreres!