/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
Vaskemaskine fejl
Fra : John-j
Vist : 662 gange
40 point
Dato : 24-06-13 21:10

Vi har har en bauknecht 7880 vaskemaskine der melder fejlkode f 14 kan læse det er en program fejl. Er der noget man selv kan gøre

Hilsen john

Kommentar
Fra : finnostervig

Dato : 24-06-13 21:55

Har selv lige set at det er en eprom / program fejl :

http://www.hvidevareprofessoren.dk/da-DK/Fejlkoder/Bauknecht.aspx

Et vildt gæt, afbryd strømmen et stykke tid og prøv igen , altså ikke bare slukke den, men hive stikket ud / afbryde sikringsgruppen...

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 24-06-13 21:59

hvis elektronikken er af samme slags som i en computer, skal du nok holde startknappen inde i et minut efter at du har afbrudt strømmen.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 24-06-13 22:01

http://www.ehow.com/facts_7875674_eeprom-error-stand.html

Du skal sikkert have en teknikker til at kigge på dyret...

Kommentar
Fra : finnostervig

Dato : 24-06-13 22:05

Ja eller :

Hi,

The f14 error indicates a EEPROM error in your washer. The Central Control Unit (CCU) receives it's data from an EEPROM on board the CCU. If there is an error reading this data, it will cause this error. A power glitch may cause this error. Try unplugging the Unit for two minutes to see if that fixes the error. Also check central control unit.