/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
bolig med erhverv
Fra : janni_s
Vist : 514 gange
200 point
Dato : 23-06-13 20:08

Hej

Hvis der er en bolig til salg med følgende beskrivelse:

"bestående af 140 kvm bolig + 140 kvm kælder samt 120 kvm erhverv. Erhvervsdelen er pt. indrettet med et stort lokale og 2 mindre kontorer. Jfr. lokalplan 101 er området udlagt til værksteds og håndværksvirksomhed, lager- og engrosvirksomhed og lettere industri. Det er tilladt at have én privat bolig for hver virksomhed."

Er det så muligt at gøre noget for ikke at have erhverv og bare bo i huset, eller skal man have erhverv?

På forhånd tak

Accepteret svar
Fra : Bille1948

Modtaget 210 point
Dato : 23-06-13 20:51

Jeg er stærkt i tvivl, men ordlyden typer på, at det er et erhvervskvarter, med privatbolig tilladt, så der skal være erhverv, men prøv at Google den pågældende kommunes lokalplan. Nummeret er jo angivet.

Kommentar
Fra : janni_s

Dato : 23-06-13 20:56

Nåh ja, nu kan jeg godt se det er et erhvervsområde..

Nu har jeg kigget på lokal planen og det ser ikke ud til at man kan nedlægge erhverv.

Tak for hjælpen

Godkendelse af svar
Fra : janni_s

Dato : 23-06-13 20:56

Tak for svaret Bille1948.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 23-06-13 21:01

Velbekomme

Kommentar
Fra : kj

Dato : 24-06-13 10:39

Du kan bruge boligen som bopæl og leje erhvervsdelen ud, så bliver der jo stadig drevet erhverv.
Vi har en såkaldt håndværkerbolig, hvor der tillades en bolig. Jeg er stoppet(pensionist) men lejer halvdelen af erhvervsbygningen ud til en netbutik, og den anden halvdel til kopicenter drevet af min kone. Den dag hun også stopper, har vi jo muligheden for at leje det hele ud, og blive boende i vores parcelhus.

Kommentar
Fra : kj

Dato : 24-06-13 10:41

Undskyld der skulle have stået håndværker/industrigrund