/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Se film i Movie maker
Fra : thoustrup
Vist : 482 gange
100 point
Dato : 22-06-13 18:48

Når jeg skal redigere en film i Microsoft Movie maker så kommer filmen godt nok op i programmet, (AVI) og den kan ses og afspilles, men så snart filmen bliver lagt ned på nederste linje så kommer kun lyden ned, billedet er bare sort, også når jeg ligger et foto ned. Kan jeg mangle et program der muliggør at jeg kan se filmen i nederste linje?

Steen

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 22-06-13 19:16

Den skal ikke lægges ned i nederste linie, som jeg husker det.
Er det XP / Vista / win7
Jeg kigger lige i min XP hvor den kører.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 22-06-13 19:28

Sådan ser det ud hos mig i XP (moviemaker)
http://peecee.dk/upload/view/414792/full

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 22-06-13 19:41

Du kan mangle codec´s, anbefaler K Lite (fuld pakke), søg selv.
Selv om den er kodet til AVI, er det ikke sikkert at den kan genkendes af Movie Maker, prøv at h-klik på filen og se under egenskaber, eller hent programmet Media Info
http://mediainfo.sourceforge.net/da
som udvider din menu, når du har musen over filer, der kan du se hvad den er kodet med osv.
NB: hvis der ikke er en TID på dit klip - under egenskaber, er det sikkert derfor.
Har selv mange klip liggende, der ikke kan redigeres, bare fordi de er uden 'tid' på.
Alternativt kunne du prøve at kode dem om til AVI -IGEN med programmet Formatoz - søg selv
så plejer mine klip at kunne klare videre behandling.

MEN: er det egne film fra kamera eller bare småklip fra nettet?

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 22-06-13 19:46

Hurtig omkodning af FLV/flash - det er dog ikke sikkert det virker andre steder end din PC
http://www.videohelp.com/tools/FLV-Extract

Kommentar
Fra : thoustrup

Dato : 22-06-13 19:56

Jeg bruger 7’eren.
Det er efter jeg har genstartet Pc’en helt fra ny, det er gået galt.
Alle film kan vises på pc, uanset hvilken program jeg bruger.
I movie maker kan filmen ses når jeg klikker på filmen, men i linjen nederst går det galt.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 22-06-13 19:57

Citat
Det er efter jeg har genstartet Pc’en helt fra ny

K-Lite

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 22-06-13 20:05

1. Det billede jeg viser fra XP ganske vist, men ligner vel lidt dit ikke.
2. Trækker du dine klip ned på storryboard
3. Kan du se dine klip nede på storrybord eller tidslinie
4. Hvis du klikker på et klip på storryboard viser det sig så på den store skærm
5. og kan du køre klippet med afspilleknappen
6. følger der en lodret linoie med på storryboard når du afspiller.

Kommentar
Fra : thoustrup

Dato : 22-06-13 20:15

Til Eyvind
1.   Det billede jeg viser fra XP ganske vist, men ligner vel lidt dit ikke.
Nej billedet er godt nok for neden, men når jeg klikker på ”Start” så er der sort skærm, men lyden er der, oppe i højre hjørne hvor man skulle kunne se filmen.

2.   Trækker du dine klip ned på storryboard
Jeg har forsøgt med at trække film og importere film.

3.   Kan du se dine klip nede på storrybord eller tidslinie
Jeg kan se start billedet forneden.

4.   Hvis du klikker på et klip på storryboard viser det sig så på den store skærm
Uanset hvor hvor jeg klikker er der kun sort skærm oppe i fremviseren

5.   og kan du køre klippet med afspilleknappen
Kun sort skærm

6.   Følger der en lodret linoie med på storryboard når du afspiller.
Der kommer en lodret linje der kører der hen af, men intet billede

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 22-06-13 20:21

3. Kan du se dine klip nede på storrybord eller tidslinie
Jeg kan se start billedet forneden.
Det er altid kun starten af klippet der vises på storybroard eller tidslinie

Men du manler nok lidt codec som "mig-selv" henviser til

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 22-06-13 20:27

Citat
Men du manler nok lidt codec som "mig-selv" henviser til

Er selv i tvivl, hvis klippet kan afspilles på en player, MEN prøv lige at SE under EGENSKABER på klippet.
Citat
Jeg bruger 7’eren.

Har du hentet den rigtige udgave ned, den findes både som 32 + 64bit?

Kommentar
Fra : thoustrup

Dato : 22-06-13 21:25

Jeg har downloadet codec´s, K Lite, men lidt bøvl, men lige meget hjalp det.
Jeg fatter intet.

Kommentar
Fra : thoustrup

Dato : 22-06-13 21:49

Jeg må nok indrømme at jeg nærmer en let sindssyge.
Jeg har downloadet: K-Lite_Codec_Pack_995_Mega.
Men hvad skulle det hjælpe?
Jeg har også downloadet et andet redigerings program, der hedder Lightworks, men der er samme problem, så der må være noget der mangler på min Pc.

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 23-06-13 00:06

Citat
Jeg har også downloadet et andet redigerings program, der hedder Lightworks, men der er samme problem, så der må være noget der mangler på min Pc.

Ja,.. hvis du lige har formateret din HD / PC (genstartet Pc’en helt fra ny)
er det da meget sandsynligt,
det er fx. ikke sikkert du har fået win 7 SP1 (Service Pack 1),.. og mange andre opdateringer endnu,
http://windows.microsoft.com/da-dk/windows7/learn-how-to-install-windows-7-service-pack-1-sp1

prøv evt. at kigge i / søge med, :
Start / Alle programmer / Windows Update,

under alle omstændigheder,... prøv at hente den nye Movie Maker,
den ser noget anderledes ud,
http://windows.microsoft.com/da-dk/windows-live/movie-maker#t1=overview

det kræver vist også du har Windows Essentials
http://windows.microsoft.com/da-dk/windows-live/essentials

den nye Movie Maker,.. ser sådan ud på min PC
det er meget lettere at redigere, klippe, tilføje,.. ændre format,.. osv.
http://peecee.dk/upload/view/414817

http://peecee.dk/upload/view/414818

http://peecee.dk/upload/view/414819

http://peecee.dk/upload/view/414820

Kommentar
Fra : thoustrup

Dato : 23-06-13 00:22

Tja, alt det der har jeg prøvet, og stadigvæk ingen billede i redigeringslinjen, kun lyd.

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 23-06-13 00:41

gælder det for alle video formater,.... fx også MPEG WMV
og kan du heller ikke indsætte fotos / billeder,.. ?

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 23-06-13 00:52

Ellers var det måske et forsøg værd at af / geninstallere
Windows Essentials og Movie Maker. !

Kommentar
Fra : thoustrup

Dato : 23-06-13 01:06

Har genindtaleret det hele, opdateret computeren, men jeg er sikker på at jeg mangler et eller andet program, men hvilket? Det er lige spørgsmålet.

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 23-06-13 02:27

Citat
Alle film kan vises på pc, uanset hvilken program jeg bruger.
I movie maker kan filmen ses når jeg klikker på filmen, men i linjen nederst går det galt.

---- men i linjen nederst går det galt. -

det er måske dér,.. problemet ligger,
i min Movie Maker,.. på min PC er der,.. og bliver der ikke nogen linje nederst,
selv når jeg tilføjer et musikstykke, ligger alle tracks / spor th- for videoruden,.
som på screenprintet her :
http://peecee.dk/upload/view/414830

det kan selvfølgelig være min PC (begge to) der er 'galt med',
men der er i hvert fald ingen problemer, hverken med at se, redigere, eller indsætte,
heller ikke at producere det færdige resultat. !

prøv at uploade et screenprint af problemet,.. måske det hjælper på forståelsen.

mener,... på din PC,.. burde det se ud som på min,
jeg har Movie Maker,.. på 2 forskellige PC (laptop og desktop)
begge win 7,.. hhv. 32, og 64 bit,... de viser begge Movie Maker som på ovenstående screenshots.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 24-06-13 11:30

Så har jeg lige prøvet noget.

http://windows.microsoft.com/da-dk/windows/get-movie-maker-download
og så hentede jeg win 7 udgaven og lagde den på skrive bordet.

Kontrolpanel > søg på > komp < og du får denne mulighed > brug program der er udviklet..........
vælg ikke vist > find dit hentede program > gå ind i avanceret > som administrator
Jeg fik besked på at installere " net framework" .....................følg anvisningen

Som du ser kører den i win 8 (32bit)

Ind med et par videoer (AVI fra mit Canon camera) klik på den blå pil og den kører

Men jeg kan nu bedst lide udgaven fra XP sp3

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 24-06-13 11:32
Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 24-06-13 12:07

http://www.pcfreetime.com/screenshot.html
Prøv at hent dette, smid filmen over i programmet - højreklik på filen og gå til opsætning,
hvis du kan se filmen/redigere er der noget galt med din pc
NB: hvordan importerer du filmen, mener at man i gamle dage kunne gøre det på 2 måder
enten trække den over eller åbne den Movie Maker
Citat
MEN prøv lige at SE under EGENSKABER på klippet

Og som nævnt, er det alle film.
Har fjernet den gamle Movie Maker før du installerede den sidste.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 24-06-13 12:43

Og det er vel ikke 'genveje' du forsøger at åbne med MM

Kommentar
Fra : thoustrup

Dato : 24-06-13 15:02

FUNDET FEJLEN:
HURRA.
Jeg fandt ud af ar jeg havde programmet sat til PAL og ikke NTSC, som det skulle have været.

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 100 point
Dato : 24-06-13 16:48

- altid rart når noget virker.

Godkendelse af svar
Fra : thoustrup

Dato : 24-06-13 17:14

Tak for svaret Eyvind.