/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
hjælp til at finde paragrafer?
Fra : Hadi2100
Vist : 410 gange
20 point
Dato : 12-06-13 18:14

http://politiken.dk/debat/debatindlaeg/ECE1977047/forsvaret-flygter-fra-krigsansvaret/

Hej alle sammen. Jeg skal op til en mundtlig prøve, men har et problem med at finde paragrafer der er imod denne her sag. Nogle som kan finde dem?

Accepteret svar
Fra : Kaptajn-Tommy

Modtaget 20 point
Dato : 12-06-13 20:24

Kan du bruge dette..?

Militær straffelov.

»§ 157 a. Ved fastsættelse af straf for en overtrædelse af denne lov skal det indgå som en skærpende omstændighed, at overtrædelsen er begået ved tortur.
Stk. 2. Overtrædelsen anses for begået ved tortur, hvis den er begået i udøvelsen af dansk, udenlandsk eller international offentlig tjeneste eller hverv ved at tilføje en anden person skade på legeme eller helbred eller stærk fysisk eller psykisk smerte eller lidelse
1) for at skaffe oplysninger eller en tilståelse fra nogen,
2) for at afstraffe, skræmme eller tvinge nogen til at gøre, tåle eller undlade noget eller
3) på grund af den pågældendes politiske overbevisning, køn, race, hudfarve, nationale eller etniske oprindelse, tro eller seksuelle orientering.

Godkendelse af svar
Fra : Hadi2100

Dato : 13-06-13 01:22

Tak for svaret Kaptajn-Tommy. Det hjalp en del! Hvis du har flere kan de kun være bedre.