/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
fjerne linien med quicklinks i Outlook
Fra : pbp_et
Vist : 546 gange
200 point
Dato : 10-06-13 14:23

Fruens bærbare med Win. Vista operativsytem og google Chrome som browser fungerede fint med hotmail. Nu har MicroSoft ændret den til Outlook. I min PC, også med Vista og Chrome, har jeg en blå linie med Outlook-logo og et plus i en cirkel og ordet New at klikke på, hvis jeg vil skrive en ny mail. På Fruens er den blå linie erstattet af en linie med en masse links til Ask, facebook, amazon, YouTube, CNN med flere.
Hvordan får hun fjernet den linie med alle linkene, så hun kan skrive mails?
vh
pbp

Hun kan bruge Windows Explorer, men den fylder jo en trediedel af skærmen med overflødigt pladder, så hun foretrækker Chrome som browser

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 100 point
Dato : 10-06-13 18:57

Man får det som man installerer.

Derfor skal man ikke ukritisk downlode og blindt installere. Man skal heller ikke lade microsoft automatisk opdatere. for så får man en bunke l..., som kun giver besvær med at afinstallere.

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 10-06-13 21:07

Uh-oh. Og det vil du have, jeg skal sige til Fruen?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 11-06-13 01:16

Citat
Og det vil du have, jeg skal sige til Fruen?
Ja hun har sikkert glemt at fjerne markering da der blev installeret eller opdateret et eller andet, og så er der kommet en værktøjslinje ind i browseren, hvis det er Ask så kan den fjernes i Fjern programmer og bagefter deaktivere værktøjslinjen i browserens indstillinger
Hold altid computer og programmer opdateret med de nyeste opdateringer,
Microsoft kan godt være sat til at opdatere automatisk, det er meget sjældent at der kommer en opdatering med fejl, det vigtigste er at holde computer og programmer opdaterede og det er nemmest med automatisk opdatering og et program som opdaterer installerede programmer, for eksempel Heimdal
https://www.heimdalagent.com/da/home
de programmer som Heindal opdaterer kommer der ikke automatisk nogen værktøjslinje eller andet ind sammen med, hvis det er så popper der et vindue op hvor der er mulighed for at fjerne markering ved det unødvendige

Godkendelse af svar
Fra : pbp_et

Dato : 10-07-13 20:41

Tak for svaret transor.
Det var ikke lige det, jeg gik efter, men du var nærmest
vh
pbp