/ Forside/ Interesser / Dyr / Fisk / Spørgsmål
10  Gennie 710
Aflivning?
Fra : mig-selv
Vist : 851 gange
50 point
Dato : 06-06-13 21:39

Hvordan henretter du fisk?

Står med en rimelig stor og syg Gurami? kan ikke helbredes - skal jeg bare give den et drag over nakken eller?

Jeg ved at lystfiskere gør det, eller bare lader dem ånde ud på land, men nu er det altså mit badekar der er fisk i..

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 06-06-13 21:50

Jeg tænker at det mest humane er at skære/hugge hovedet af. Men ikke fordi jeg synes det er en behagelig tanke.

Accepteret svar
Fra : ove112

Modtaget 60 point
Dato : 06-06-13 21:58

du kan komme den i dybfryseren så går den i dvale og dør

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 06-06-13 22:02

Med mindre akvariefisk plejer min mor, at give dem kogende vand.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 06-06-13 22:04

Citat
Jeg tænker at det mest humane er at skære/hugge hovedet af. Men ikke fordi jeg synes det er en behagelig tanke.

Tja: i gamle dage der bankede jeg dem ned i toilet kanten - mens de lå i nettet og de trak ikke vejret mere - og blev begravet samme sted.

Citat
du kan komme den i dybfryseren så går den i dvale og dør

Har overvejet det, men tror den/de vil dø af iltmangel først, men er ikke sikker.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 06-06-13 22:07

Citat
Med mindre akvariefisk plejer min mor, at give dem kogende vand.

Den metode er sikkert den sidste jeg ville bruge for dyr/ med eller uden hjerne, at tænke med.

Har prøvet det i mine unge dage, kunne absolut ikke lide at de ville OP IGEN.
Men måden kan sikkert bruges = omvendt frysning = hedeslag?

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 06-06-13 22:09

kan forresten huse at aflivede fisk med strøm - sadist jeg var. batteriet blev mere varmt - end døde fisk.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 06-06-13 22:12
Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 06-06-13 23:10

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 07-06-13 07:47

Citat
Har prøvet det i mine unge dage, kunne absolut ikke lide at de ville OP IGEN.

Jeg har flere gange stået og set på, at min mor har gjort det, og jeg kan ikke mindes, at nogen af dem har set ud som om, at de ville "OP IGEN".

Fisken ned i en tom skål/kande, og så spilkogende vand oveni.

Den død er da hurtigere end når en fisk springer ovenud af akvariet, og ligger på gulvet og dør af iltmangel.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 09-06-13 01:08

Citat
har set ud som om, at de ville "OP IGEN".
Fisken ned i en tom skål/kande, og så spilkogende vand oveni.

OK, så er det kun mig og mine?
Mine fisk har altid haft et sidste kraftspring i sig_ men det kan jo have ændret sig.

Selv en ÅL der er aflivet/ af med hovedet og skal til at flåés kan jeg huske krøb rundt om arme og fingre ''nerver'' men stadig en tanke - jeg ikke kan lide den dag i dag.

Godkendelse af svar
Fra : mig-selv

Dato : 09-06-13 01:10

Tak for svaret ove112.
Det blev altså omvendt, og uden problemer = den fik et hedeslag.