/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
forstørrelse udfra papirbillede
Fra : lham
Vist : 730 gange
50 point
Dato : 01-06-13 18:46

Farvepapirbillede fra 60-erne haves 8x13 cm( ikke negativ )

Er der et sted på nettet hvor man til en "billig" penge kan få lavet en god farvepapirforstørrelse til ca A4 format ved at sende dem billedet-( ikke selv indscanne) eller skal man i en "fysisk" foto forretning-hvis det sidste hvad er prisen så ca

Kommentar
Fra : wanky

Dato : 01-06-13 18:59

Du kan nok få det lavet i fotokopi. Det er ikke særligt dyrt. Jeg har fået lavet pæne farvekopier i A2 og de holder endnu efter 10 år!

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 25 point
Dato : 01-06-13 20:43

Har du en scanner? En 3 i 1 printer - kopi - scanner er udmærket, du scanner i en højere opløsnings end billedet og du har det fineste store billede, det har jeg gjort med gamle famile fotos med udmærket resultat, jeg har et fint billede indrammet af min farfar og farmor i halv A4 størrelse, det originale billede var 6 X 10 cm.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 01-06-13 20:46

Citat
ikke selv indscanne
hvorfor ikke? selvgjort er velgjort og dine print er lige så gode som dem fra foto handleren, hvis du har en god printer og bruger foto papir

Kommentar
Fra : vic200

Dato : 01-06-13 21:10

Spørg efter priser flere steder, da de svinger meget fra sted til sted.

Det kan scannes og gøres større eller som wanky skriver få lavet en farvekopi.

Jeg kan begge dele.

vic200

Kommentar
Fra : lham

Dato : 02-06-13 06:56

Citat
Du kan nok få det lavet i fotokopi. Det er ikke særligt dyrt. Jeg har fået lavet pæne farvekopier i A2 og de holder endnu efter 10 år

Er det hos en fotohandler eller i et kopicenter jeg kan få lavet forstørrelser ?

PS
min printerer ikke god nok til farveudskrifter.
og da jeg ikke aner hvilken opløsning billedet er taget i kan jeg jo ikke vide i hvilken opløsning det skal scannes

Kommentar
Fra : wanky

Dato : 02-06-13 08:32

I et kopicenter.

Kommentar
Fra : kj

Dato : 02-06-13 10:50

Scan i 300dpi og print på en blækprinter, det gør jeg. En farve læser skriver typisk ud med 600dpi og mangler i den grad toneomfang i forhold til en blæprinter der f.eks printer med 4800dpi.

Godkendelse af svar
Fra : lham

Dato : 25-08-13 05:45

Tak for svaret o.v.n..
fik det klaret hos en bekendt med en rigtig god 3 i en maskine