/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
USB-stik.
Fra : Mosebaek
Vist : 391 gange
100 point
Dato : 31-05-13 20:14

Ikke altid det nye,er bedre end det gamle.

Jeg har efterhånden en del USB-stik. Mest med billeder,men også tekst filer. Delt op i årgange.
Men tit kan jeg ikke lige finde en bestemt fil. I Windows XP,er det dejligt nem at søge på en bestemt fil,ved at højreklikke på USB`en. ( I Stifinder).

Men denne søge mulighed,kan jeg ikke finde på min Win7 bærbare. Er der andre nemme metoder i Win7,som jeg kan benytte.

Vh. M.

Accepteret svar
Fra : mig-selv

Modtaget 110 point
Dato : 31-05-13 20:44

Så trænger du til nye briller, funktionen ligger øverst til H.. bare hold musen over den disk du vil søge på
http://www.gratisimage.dk/image-4262_51A8EF32.jpg

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 31-05-13 20:47

Altså først klikke på IKONET (stifinder) nede ved siden af START og før musen over på den disk du vil søge i, så den er markeret = nemmere end XP

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 31-05-13 20:51

Du kan også bare 'trække' MAPPEN Computer ned på skrivenordet, så er endnu nemmere.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 31-05-13 21:34

Det vil jeg lige kigge nærmere på,mig-selv.

Citat
Så trænger du til nye briller

Jeg har slet ingen endnu. Måske det der er problemet.

M.

Godkendelse af svar
Fra : Mosebaek

Dato : 01-06-13 10:00

Tak for svaret mig-selv. Jeg har lige afprøvet det. Synes godtnok det er noget unem. En forringelse i forhold til XP. Men måske kommer det med rutinen.

Den vil heller ikke "Skub ud". Prøver også at lukke fra proceslinjen. Får meldingen "Enhed er i brug". Øv.

Helt igennem noget makværk. Men det er jo ikke din skyld.

Vh. M.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 01-06-13 20:20

Jamen dog, det må virkelig drille dig.
Har selv genveje, og de åbner altid det rigtige.
Nu har jeg næsten glemt alt om hvordan XP var, men da jeg skiftede til Win7 var jeg også træt af alt det nye og anderledes, men nu er jeg kommet ind i rutinerne, og syntes kun der er et par enkelte ting der virkeligt kan få mig til at se rødt.

Ellers kunne du måske bruge dette:
http://www.kandu.dk/tip22280.aspx
Selve de 'lange kode' der ligger i tippet, skal du sætte ind i en mappe´s titel / omdøbe mappen, vær opmærksom på at der skal slettes noget for enden af teksten - det er ikke synligt.
http://www.sitepoint.com/windows-7-god-mode/

[YOUTUBE]https://www.youtube.com/watch?v=qNN5wrx6zFo[/YOUTUBE]

Kommentar
Fra : mig-selv