/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Forklar mig lige...
Fra : Ammitz
Vist : 549 gange
200 point
Dato : 31-05-13 14:16

Jeg har fået en PC med Win 7.
Går i stifinder og finder mappen mit navn\AppData\Roaming
Hvad er det for filer som lægger sig der?
Er det nogen jeg bare kan slette uden der sker noget ved det?
Hvad skal det sammenlignes med fra XP?
Ammitz

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 210 point
Dato : 31-05-13 14:24

AppData\Roaming mappen er det samme somDocuments and Settings\brugernavn\Application Data mappen i Windows XP.

Windows bruger Roaming mappen til program specifikke data, som f.eks. tilpasset ordbog,
som er maskin uafhængig og bruges med brugerprofilen.

Så lad være med at slette noget du ikke er 100% sikker på ikke skal bruges!

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 31-05-13 14:26

Nej, du kan ikke bare slette det. Diverse programmer gemmer data i de filer, så de vil ikke kunne fungere ordentligt, hvis du sletter filerne.

XP havde vist "Application Data", et eller andet sted under "Documents and Settings", det var ca. det samme.

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 31-05-13 14:35

OK, - men da jeg flyttede mine mailmapper, - har den tilsyneladende lagt kopier herind.
Jeg har prøvet at slette en enkelt,- men det er ikke gået ud over mailprogrammet.
Derfor fik jeg den idé, at det blot var midlertidige filer som kunne slettes.
Ammitz

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 31-05-13 14:40

Nogle programmer kan sikkert godt finde på at lægge filer der, som godt kan slettes, uden at jorden går under. Der er også programmer der bruger mappen til midlertidige filer. Men som hovedregel: Hold fingrene (og delete tasten) fra AppData mappen.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 31-05-13 14:48

Brug et oprydnings program som f.eks. CCleaner til at rydde op i gamle filer!
http://www.piriform.com/ccleaner/builds

Godkendelse af svar
Fra : Ammitz

Dato : 31-05-13 15:14

Tak for svaret Klaudi.

Jeg ser lige lidt på det, og accepterer så, at der lægger sig en masse, jeg ikke lige helt præcist vé hva' er.
Ammitz

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 31-05-13 15:18

Jeg holdt op med at have styr på hvad alle computerens filer skulle bruges til, da jeg gik fra Windows 3.1

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 31-05-13 16:23

velbekomme