/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Stopper med Boxer TV
Fra : Tordenkalven
Vist : 873 gange
300 point
Dato : 28-05-13 20:18

Hejsa
I tvivl om kategori, men jeg prøver her.
Har HAFT BOXER til TV 2 i sommerhuset, så jeg kunne se TV 2 samt DR kanaler.
Jeg har nu afmeldt BOXER, og vil så gerne se DR kanaler via antenne, som jeg gjorde før boxer-tiden.
Da fungerede det fint på mit SONY TV, som ER til mpeg 4.

Når jeg så afmelder mit kort fra BOXER, indstiller antennen efter en almindelig sendeantenne, som jeg havde før, bliver boxerkanalen ved med at være der, og DR TV-K og de andre frit tilgængelige DR kanaler er der ikke og kommer ikke med når jeg laver den nye kanalsøgning.
Har også nulstillet mit Tv apparat helt og lavet det hele forfra, men stadig med den gamle
gratis boxer kanal og uden DR kanalerne. DR1 + DR 2 er helt ok ligesom TV 2 Nord er med også.

Er den en der kan forklare hvad der skel til for at få BOXER tiden væk, og få de gratis kanaler tilbage....
I øvrigt spændt på om det nye DR 3 også er luftbåren, som de andre manglende er efter min mening
På forhånd tak.... deler gerne flere point ud for et let forståeligt svar

Kommentar
Fra : transor

Dato : 28-05-13 21:54

Du har vel husket at fjerne Boxer kortet fra tv, inden du resatte det.

Kommentar
Fra : Tordenkalven

Dato : 28-05-13 21:58

tak for buddet, men ja

men det beskriver ret godt at det er, som om det stadig sidder der...

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 28-05-13 22:30

Har du i din opsætning sat dit tv til at søge via antenne?

Citat
DR 3 også er luftbåren
Det er den.....

Kommentar
Fra : Tordenkalven

Dato : 28-05-13 22:39

Ja, Tv er indstillet til antenne.....det var den også for Boxer, blot skulle antennen vendes
efter en Boxer sende-mast.

Glæder mig over tv 3 også er fri at hente.

Det er som om at Boxer har lagt en form for "cookie" ind så den holder sig til deres sendesystem..
en beskyldning jeg ikke har belæg for, men den virker som om kortet stadig sidder i...

Tak for dit bud ...

Accepteret svar
Fra : JegErHer

Modtaget 300 point
Dato : 28-05-13 23:02

Kode
Når jeg så afmelder mit kort fra BOXER, indstiller antennen efter en almindelig sendeantenne, som jeg havde før,

Hvorfor har du pillet ved Antennen !!, det eneste du skal gøre er at afmelder dit kort og tag kortet ud af tv'et, og evt. slet TV2 kanalen. Så ville alt virke (altså uden TV2 )

Der er ingen "cookies" eller andet fra Boxer. kun betalings kanalerne er mærkeret/kodet, det er ingen forskel om du har eller ikke har Boxer kort i for de gratis kanaler.

Dog har jeg problemer da jeg næsten har samme signal styrke fra 2 forskellige master, hvorfor min MPEG4 boks ikke kan finde ud af fra hvilken frekvens/mast den skal tag kanalerne fra, derfor "scanner" jeg kun frekvenserne fra den mast som er lidt bedre end den anden.
PS. ja i dårligt vejr !!, kan jeg endda modtage fra en 3. mast :(

Husk der skal scannes fra flere 2 frekvenser for at få alle de gratis kanaler med

http://www.boxertv.dk/kundeservice/teknik/daekning/sendemaster-og-frekvenser/

Kommentar
Fra : Tordenkalven

Dato : 28-05-13 23:24

Tak for dit link, jeg vil se på det i morgen.

Jeg var nødt til at flytte antenneretningen da jeg fik boxer, og da jeg så ikke kunne få signal,
end ikke DR i og DR 2, på den gamle retning, lod jeg antenne gå tilbage til den position
jeg havde før jeg rettede ind efter BOXER....på deres foranledning og råd...
De fortalte at jeg ikke kunne få deres signal ved at være rettet mod Nibe...sommerhus ved Løkken, men at jeg skulle rette ind efter en antenne vist ved Frederikshavn.

Måske jeg skal rette antennen igen og se om der er andre muligheder.
Det undrer mig bare at boxer kanalen stadig er der UDEN boxer kort

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 29-05-13 00:42

Boxer har vel glemt at slette dig eller din betalte periode er ikke udløbet?

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 29-05-13 00:54

Jeg synes at fladskærme opfører sig mere mærkeligt jo mere "computersootware" de bliver forsynet med.

Mit Philips fryser nu og da hvor hverken knapper på fjernbetjeningen eller skærmen virker, kun hvis jeg afbryder strømmen på væggen og tænder igen virker det.............ganske som en computer

Kommentar
Fra : transor

Dato : 29-05-13 08:41

Det er et forsøg værd at tage spændingen fra fjersynet en dags tid og så håbe at det resetter når det tilsluttes igen.
Eller må du lede i menuen efter en tilbagestilling til fabriksindstillingen.

Er der sat et modul af en art i fjernsynet til at holde boxerkortet? Så prøv at fjerne det.

Kommentar
Fra : Tordenkalven

Dato : 29-05-13 09:00

Har fjernet alt fra Boxer kortet, og den skinne kortet sad i...
Da det er sommerhuset afbryder jeg strømmen til Tv hver gang jeg ikke er her,
det har således været afbrudt i flere perioder.

Tv har jeg helt nulstillet, som jeg også nævner i min indledning, flere gange....

Kravler på taget i dag og ser om antennen måske er rettet lidt forkert ind, og om det kan hjælpe
jfr. tidligere link

Men tak for jeres bud, jeg prøver det hele, og ringer nok til Boxer også

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 29-05-13 09:16

Citat
Men tak for jeres bud, jeg prøver det hele, og ringer nok til Boxer også

Det var da et rimelig nærliggende sted at starte egentlig...

Kommentar
Fra : Tordenkalven

Dato : 04-06-13 11:34

Er PT: ikke i sommerhuset.
Talt med BOXER, og der er intet tilbage hos dem eller i TV.
De var så denne gang meget imødekommende, og fortalte:
DR1 og DR 2 samt den nordjyske kanal, den gratis via TV 2
kører på et kanalbånd, mens de andre kører på et andet bånd..
teknik jeg ikke ved meget om, men de signaler kommer åbenbart i grupper.

Deres bud var at der var for svagt signal, så jeg må op og indstille antenne
til den rammer præcis den ønskede sender.... og har så i mellemtiden fået
en antenne ag en nabo som er mere retningsbestemt.
Jeg prøver om nogle dage, når jeg igen er i sommerhuset.

Vender tilbage, og skal nok afslutte mit spørgsmål på rette vis

Kommentar
Fra : Brumbossen

Dato : 19-06-13 07:28

Der er desværre mange der ikke har særlig gode erfaringer med BOXER TV. Der var en artikel om BOXER TV på denne hjemmeside: http://www.tvtvtv.dk Her kunne man læse om de forskellige problemstillinger der er i forbindelse med BOXER TV. Det var sgu lidt skræmmende læsning

Kommentar
Fra : lham

Dato : 19-06-13 08:19

Citat
Indsæt Der var en artikel om BOXER TV på denne hjemmeside: http://www.tvtvtv.dk Her kunne man læse om de forskellige problemstillinger der er i forbindelse med BOXER TV. Det var sgu lidt skræmmende læsdit citat her

Den artikkel kunne jeg godt tænke mig at læse-men kan ikke finde den på dit link-kunne du evt lave et mere præsist link ?

Godkendelse af svar
Fra : Tordenkalven

Dato : 20-07-13 17:00

Tak for svaret JegErHer.

Du kom nærmest..på en måde
problemet er ikke boxer, eller " andet" men alene signalstyrken
Jeg havde en ny digitalantenne, som jeg brugte tidliegere også,
men signalet til den er for svagt.
Lånte antenne af nabo i sommerhuset, en gammeldags en der kunne retningsbestemmes
og det gjorde jeg jo så og nu kører det som det skal..
tak for alle indput

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 21-07-13 17:16

Du er velkommen, men så må du

a) også ha fat problemer før med kort fra Boxer
eller
b) ha skiftet antenne samtidigt med du gik væk fra Kort

For en ny antenne bliver ikke pludseligt for svag, med mindre der var forstærker i den og denne er gået i stykker da du ændrede retning på den.

Men ja den gode gamle store antenner er for det meste bedre end de nye såkaldte Digital Antenner.