/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Transportabelt lyd system til festivaler
Fra : TAME
Vist : 281 gange
20 point
Dato : 28-05-13 16:02

Hej derude

Jeg skal på Roskilde-festival i år, og kunne i anledningen godt tænke mig at bygge et lyd/musik system som skal sættes fast på min cykel - på den ene eller anden måde.
Det skal lige siges jeg intet ved om dette specifikke emne. Men til gengæld er jeg god til elektronik og små hyggeprojekter som dette. Jeg skiller ting ad og sætter dem tilbage igen, og reparere playstations, pc'er m.m.

Jeg håber en, eller flere, af jer brugere måske kan hjælpe mig lidt på vej?
I har måske personlige erfaringer og har bygget lignende førhen?

Tips og tricks og andet hjælpsomt accepteres med stor glæde!!

Ps. så er jeg ked af jeg kun har 20 point at give ud. Jeg er 1.gangs-bruger herinde!

Takker på forhånd
Tame

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 28-05-13 16:42

Der findes en hel del beskrivelser af gør det selv musik anlæg på nettet, prøv at søge på "DIY boombox". Et par solide bilhøjtalere, en class D forstærker, en solid kasse, et bilbatteri og en mobil til at levere musikken er det du skal bruge.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 28-05-13 17:15
Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 28-05-13 17:21

ellers masser af inspiration på http://www.youtube.com/watch?v=ibFNh53X6Oc

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 28-05-13 17:28

Du kan også lade dig inspirere af boominator, f.eks:

Der er en hjemmeside: http://boominator.dk/index.php/Main_Page

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 28-05-13 17:55
Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 29-05-13 01:24
Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 29-05-13 10:11

sæt et par bluetoothhøjttalere fast på styret og et bilbatteri til strømforsyning på bagagebæreren. og så har du musikken fra din telefon lige i hovedet.

Kommentar
Fra : TAME

Dato : 29-05-13 13:18

Mange tusinde tak for alle besvarelserne.
Jeg får dem alle kigget igennem i løbet af idag, og så vil jeg vende tilbage med en eventuelt endelig løsning på mit projekt, senere i aften.

Hav en fantastisk dag! Og vi ses måske på Nørrebro til distortion!! ;)

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 29-05-13 13:39

Hvis du har lidt mere information, ambitionsniveau, pris, størrelse osv, kan vi måske bedre pege dig i den rigtige retning.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 29-05-13 21:43

I gamle dage kunne man købe en bilradio m/afspiller i for - mange penge
tror du kan få en for en 100.- på den blå avis = husk batteri/ BIL/ 12V
med mindre du laver din cykel om til en ladestation, når du er igang.

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 29-05-13 21:57

Man kan godt bruge en bilradio, men kvaliteten og effektiviteten er bedre i andre løsninger.