/ Forside/ Interesser / Rejser / Feriesteder / Spørgsmål
10  qfha 400
Sommerferie i Løkken
Fra : Franksp
Vist : 617 gange
50 point
Dato : 09-06-03 07:18

Vi skal holde sommerferie i Løkken i år. Vi har lejet en dejlig ferielejlighed.
Er der nogen der har nogen gode tips (gerne med links, så jeg kan finde den rigtige adresse) til seværdigheder, der er værd at besøge.
Jeg kan oplyse, at vi skal besøge Ørnereservatet og Skagens Museum.
Vi er et ægtepar på 57/58. Vore interesser går i retning af KUNST, KULTUR & NATUREN.

Jeg håber nogen kan hjælpe med at gøre turen endnu mere oplevelsesrig.

Med venlig hilsen
Frank

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 09-06-03 07:42

Hej Frank

Det lyder da herligt.
Jeg har ikke selv været i Løkken, men du kan finde svar
på det hele her: http://www.loekken.dk/showpage.asp?ID=253

De bedste hilsner
Rellom

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 09-06-03 11:14

Hej

jeg vil bare lige indskyde at ørnereservatet bestemt er et besøg værd.!

Mvh

Solgaard

Accepteret svar
Fra : skingur

Modtaget 50 point
Dato : 10-06-03 01:20

Mmmmm... ferie... jeg skal til læsø på islænderferie med min gamle mor!!!
Christina

http://visitnord.dk/dk/destinationer/toppen.shtml

Løkken-Vrå kommune har et rigtig stort udbud af kunst og kultur.
Børglum Kloster, som ligger på Børglum bakke er et af de mest markante indenfor denne kategori.
Der er 3 museer i kommunen. Løkken Museum, Kystfiskerimuseet og Kunstbygningen i Vrå, med bl.a. Engelundssamlingen.
Der er rigtig mange kunstnere. I Løkken er der bl.a. Løkkenmaleren John Kristensen, Galleri Friis og Galleri Munken. Herudover har vi Bolcheriet Løkken, som har deres helt egen måde at lave bolcher, så de både er velsmagende og flotte.
I det grønne bagland finder man rigtig mange kunsthåndværkere. I Ingstrup er der Gailhede og Kappelskov, I Vrensted er der Pond Cottage Art og Galleri Bondegaard. I Børglum finder man Børglum Mejeri Kunstbutik og I Vrå er der Kunstbygningen og Bombæk Lys arbejdende værksted.
I Nr. Lyngby nord for Løkken finder man stenhuggeren Klaus Unger, som bl.a. har udsmykket Nørregade i Løkken.
http://www.broenderslev-tourist.dk/showlist.asp?ID=256

http://www.itmind.dk/kystrenden22/links.asp
Aktiviteter og seværdigheder i området:

http://www.kystlivredning.dk/sept1993.html
om at lade være med at drukne når man er på ferie!!!!

http://www.toppenafdanmark.dk/shownewslist.asp?ID=225

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 12-06-03 01:35

og her hos os i rold er der masser af smukke kilder (store- og lille blåkilde fx) og søer (store økssø, madum sø fx), rebild bakker, smukke skove til lange ture og madkurv, islænderhestecentre hvor man kan komme med på ridetur i skoven, års museum hvor du kan se en kopi af Gundestrup-karret mv... you name it! Jeg gir et glas rødvin på terrassen, hvis I kommer på disse kanter!! (det gør I jo nok hvis I tar e45... den kan jeg se fra badeværelsesvinduet!!!)

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 12-06-03 21:52

Ja, pas nu på Christina hvad du lover/skriver.
Vi er jo begge tilhængere af god rødvin. Egentligt kunne det jo være skægt/hyggeligt.
Hvis jeg nu kører til Haverslev og spørger efter Christina, som har en gravhund, 2 skovkatte og som interesserer sig for islænderheste, tror du så jeg kunne finde ud af hvor du bor? Vi kører fra Odense den 21. juni 2003 og skal først besøge Silkeborg Kunstmuseum.

Mvh
Frank

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 12-06-03 23:44

Hej Christina

Hvis du mener noget med det, kan du jo prøve at gå ind på min hjemmeside:

http://www.franksp.k-nettet.dk/main/photos.asp?wid=3256

Jeg fandt jo langt om længe den rødvin jeg søgte. Så hvis du mener noget med det, med rødvin på din terrasse, så vil jeg tage den "meget eftersøgte" rødvin med, så du kan smage den.

Med kærlig hilsen
Frank

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 12-06-03 23:47

Christina
Linket burde ha' været:

http://www.franksp.k-nettet.dk/main/cv.asp?wid=3256

Mkh
Frank

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 12-06-03 23:49

altså juni.. denne her måned? Øv.. der er jeg i Århus (jeg kommer ellers aldrig nogen steder ) .. blir færdig m. eksamen d. 18-6 og har så lavet aftaler m. alle de mennesker jeg ikke har set i månedsvis...Men hvis det er i næste måned (kigger lige i kalenderen) er jeg lige hjemvendt fra Læsø.. sikker på at det ikke først er i næste måned, I skal afsted?

ta lige Agua Centeret også, nu I er i silkeborg! Fiskene er flotte, men dyrene udendørs er sjovere!

Kh Christina (smutter lige ind på din hjemmeside!)

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 12-06-03 23:55

he he.. jeg ku selv finde ud af at bladre!

Godkendelse af svar
Fra : Franksp

Dato : 17-06-03 19:15

Tak for svaret skingur.