/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Ulve obs.
Fra : Kaptajn-Tommy
Vist : 785 gange
100 point
Dato : 22-05-13 15:50

Her er en kort over ulve obs. i Danmark.
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-68405114:nyt-kort-er-der-ulve-i-n%C3%A6rheden-af-dig.html

Er du overrasket..?

Er det nu vi kræver jagttid/regulering ? ......(Jo jo, jeg kender godt direktiverne fra EU)

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 22-05-13 15:57

Der er ca. 10 bekræftede observationer, det kan være 2-3 ulve. Jeg synes vi skal vente med at "regulere" (det vi andre kalder aflivning) til ulvene udgør et problem.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 22-05-13 16:18

Hvis du kender Eu- diriktivet - Hvorfor spørger du så?

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 22-05-13 16:40

Citat
Hvis du kender Eu- diriktivet - Hvorfor spørger du så?
Har du givet din hjemmehjælper fri..? Eu-diriktivet kender jeg ikke. Hvad er et diriktiv..?

Men jeg kender EU direktivet - det gør du åbenbart ikke. Hvad fa'en kloger du dig så for..?

Diriktiv.. IQ diriktivet omhandler Bent Ballegaards visne ært af en hjerne.

Mvh.
Tommy.

Tsk.. tsk.. tsk....DIRIKTIV

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 22-05-13 18:54

Vil til enhver tid,bekæmpe Ulve i Danmark.Men min indflydelse rækker nok kun ud til Ligusterhækken. Jeg synes vi har skadedyr nok i forvejen. Her tænker jeg ikke mindst på de tobenede. Dog undtaget høns.

M.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 22-05-13 19:30

X-Tommy tidlige H:H. kan ikke debattere sagligt - kun personfnidre om slå¨fejl.
Hvor intelligent. Forståligt at han ikke fatter, at EU lovgivning laves ikke om blot fordi nogle få jægere i Danmark kræver det på en børnehjemmeside.
Meld dig hellere ind i Danmarks Jægerforbund og gør din indflydelse gældende, men det har du ikke nosser til.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 22-05-13 20:02

bb1 alias Julemanden på Kandu, samt et hav af andre skjulte nicknames.
jeg er både medlem - og med lem.
Medlem af DJ, men jeg overvejer at melde mig ud. Udmeldelsen skal ses i lyses af de seneste tv-optagelser, hvor et medlem af DJ - endda en af "spidserne" ikke anede en dyt om, at han sad på ulovlig jagt, samt hans "trampen rundt" med ladt riffel til stor fare for fotografen, assistenter og ikke mindst sig selv....Dumhed længe leve....hurra

På DJ facebook bliver medlemmerne direkte opfordret til at skyde ulven, begrave den i det skjulte hvilket også er i strid med loven.
Endvidere har visse uheldige elementer af jægerstanden haft så uheldige bemærkninger at der er skrevet en artikel om det i Dagbladet Information. Kan den danske jægerstand snart holde til mere negativ omtale?

EU direktivet freder ulven i hele EU - det må nødvendigvis laves om, idet, det er begrænset hvor store flokke vi kan huse. Hvis EU ikke giver "lov" så må de danske politikere vise hvem der er herre i eget hus - og så er den potte ude.
Jeg er helt med på, at ulven skal hilses velkommen, men når antallets bæredygtighed er nået, skal der indføres jagttid/regulering.

Dig selv, bb1, julemanden....osv......du har direkte skrevet en anvisning på (jagtformidlingen) hvordan man træner jagthunde med levende vagtler - klart ulovligt - samt svineri af værste skuffe.

Dig - og alle de andre såkaldte jægere - underligt nok, medlemmer af DJ - burde, i det mindste for jagtens skyld, stoppe med disse ulovligheder.

Tommy

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 22-05-13 20:25

Tja - jeg kan tydeligt huske ulvetimen for en stor del år siden.

Men hvad dælen skal de ulve her i landet, der er snart ikke nogen grænser for hvad der kommer myldrende ind i landet.

Vi har ikke så stor en natur, så der er plads til ulve. Det er bare fordi der sidder nogle folk med en lang uddannelse om rovdyr, som de gerne vil dyrke...................ren egoisme.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 23-05-13 00:04

Tommy nu skal du til, at passe lidt på ellers kunne det nemt blive en juridisk sag ud af det. Du beskylder Danmarks Jægerforbund for, at opfordre til direkte lovbrud, måske jeg skulle bede Tomben i Humlebæk om, at sende dem et brev, det ved han jo hvordan man gør.

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 23-05-13 09:21

Til Tommy !

Dit indlæg fra i aftes kl. 20:02, vil jeg gerne støtte dig i. Lad være med at lægge fingrene imellem overfor den store bastian, oraklet, forfatteren, riffelininstruktøren, hundetræneren med speciale i brug af el-halsbånd, medlem af kreds 3- bestyrelsen for 4 more years, tyveknægten, lovovertræderen over dem alle, Bendt Ballegård Knudsen - meld dig ud af den pamperforening, som desværre stadig er så gennemsyret af "gamle" forstokkede jægere, som ikke tåler de nye tider, men som stadigvæk lever i en tid som for 30-40 år siden ! Det er sådan nogle typer der stadig styrer en "moderne" jagtforenng, som desværre har alt for stor magt - men mon ikke fornuften sejrer på et eller andet tidspunkt. Jeg er ret sikker på, at der sidder yngre kræfter som vil tingene anderledes, tilpasset vor moderne tidsalder !!
Kridt skoene og stå fast overfor den tåbe af Guds nåde fra det østjyske - han løber snart ind i en verbal røvfuld !!

ØV4

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 23-05-13 10:37

Bent Ballegaard Knudsen er en skamplet på danske jægeres ellers rimelige gode rygte.

Fine indlæg i denne tråd - sådan da. Bent Ballegaard Knudsen efterlyser saglighed i debatten. Når man gennemlæser hans indlæg får man næsten indtryk af, at manden er bindegal.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 23-05-13 11:22

Så er vi da i det mindste to Kære Tombe. Forskellen på os er blot, at jeg ikke som dig er fyldt med løgn..

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 23-05-13 11:23

Citat
Tommy nu skal du til, at passe lidt på ellers kunne det nemt blive en juridisk sag ud af det. Du beskylder Danmarks Jægerforbund for, at opfordre til direkte lovbrud,
Næ, ikke jægerforbundet som helhed - men medlemmerne af samme forbund, idet jeg refererer hvad jeg læser på DJ-facebook - og samtidigt gør jeg opmærksom på en artikel i Information, som sjov nok omhandler det samme emne.

Så stop dit bavl, bb1

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 23-05-13 13:02

Nemlig Kpt. Tommy.

Men, som man siger, så er ingen forpligtet udover ens evner.

Mvh. Tonganeseren

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 23-05-13 16:35

Til Bent Fjumrehoved.

Jeg sakser en artikel - denne gang fra Politiken. Læs venligst den tekst, som er fremhævet med fede sorte bogstaver - læs teksten 5 - 6 gange før du igen drager åndsvage konklusioner - eller truer med din obligatoriske advokat

"Danmarks Jægerforbund har næsten 100.000 medlemmer, og formanden Claus Lind Christensen har omtrent lige så gode muligheder for at udstede garantier, som hvis FDM skulle love, at alle bilister overholder færdselsreglerne, siger han. Personligt er han ikke »voldsomt begejstret« for ulvens tilbagevenden, og han har også også set, hvad nogle har skrevet på nettet.

At nedlægge ulven ulovligt, er ikke godt jægerhåndværk
Hils din hjemmehjælper

Mvh.
Tommy.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 23-05-13 16:43

Kan man ikke indstille KnaldBalle til indfødsretsprøven? Sådan en har den nærmeste familie allerede prøvet - endda med succes. Jeg tror ikke at KnaldBalle har en kinamands chance.
Ud med ham.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 23-05-13 17:16

Uha - uha.

Hvilke lande kunne man hade så meget, at man ville overlade løgneren Balledoof i deres varetægt ???
Umiddelbart kan jeg ikke komme i tanke om nogen der har fortjent den grufulde skæbne !!!
KnaldBallen aner ikke en skid om, hvad godt jægerhåndværk er - han er og bliver et stort 0 !!

ØV4
Multi-X³

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 23-05-13 19:06

Jeg kan heller ikke komme i tanker om noget land der har fortjent en så grufuld skæbne, som at give Balleklaskeren opholdstilladelse...

Mvh.
Tommy.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 23-05-13 19:26

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 23-05-13 19:41

Aaaah, nu ved jeg hvilket land. Lad os synge en børnesang, så er vi også på niveau med klaskeren.

Jeg gik mig over sø og land,
da mødte jeg en gammel mand.
Han sagde så og spurgte så:
Og hvor har du vel hjemme?
Jeg har hjemme i soveland
Soveland, soveland,
og alle dem, som sove kan,
de har hjemme i soveland.

Mvh.
Tommy
Hils A' hjemhjælppp

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 23-05-13 23:17

Accepteret svar
Fra : Øjenvidnet4

Modtaget 100 point
Dato : 24-05-13 09:38

Der er sgu' en grund til at KnaldBalle sover så meget ! Han har jo meget travelt med at skrive og besvare spørgsmål på kandu' !!! Nå nej - ud af 150 spørgsmål har han besvaret 74 og annuleret 76, så det er nok ikke derfor han er træt ?? Derimod kunne det tænkes, at han bliver totalt rundtosset af at skulle kunne huske alle løgnehistorierne fra hinanden ?? Når man så samtidig betænker hans store engagement med sine skriverier som forfatter, riffelinstruktør, foredragsholder og krigsførelse med alle andre mennesker, så er der sgu' ikke noget at sige til at en ældre mand på 70 år kører lidt træt !! Siste nye skulle være, at han er blevet nægtet at skrive i DJ's jagtforum - kan nogen bekræfte dette ??

ØV4
Multi-X³

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 24-05-13 17:55

Her er en kort over ulve obs. i Danmark!
Her er mirakelpillen

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 24-05-13 21:48

Godkendelse af svar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 28-05-13 11:07

Tak for svaret Øjenvidnet4.

Mvh.
Tommy.

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 28-05-13 16:17

Mange tak for poings min gode Tommy !

ØV4

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 11-09-13 21:21

Er det rigtigt at bb1 er julemanden?

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 11-09-13 21:29

Det kaldte han sig engang - men blev afsløret. Han har flere mailadresser og kan derfor debattere med sig selv. Undertiden kan den slags være fornuftigt.

Mvh.
Tonganeseren