/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Red orangutangen - et tip
Fra : ebg_888
Vist : 787 gange
100 point
Dato : 21-05-13 12:02

Nej, man må selvfølgelig ikke reklamere her på Kandu.

Men mon ikke det går at henvise til hjemmesiden "Red orangutangen"?

http://www.redorangutangen.dk/

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 21-05-13 13:11

Citat
Men mon ikke det går at henvise til hjemmesiden "Red orangutangen"?

Det kan du da godt,
husk lige at få dem med alle sammen : (også dem i V/spalte)
http://www.hjaelpeorganisationer.dk/

personligt går jeg ind for renere vand i de Danske farvande,
så vi Bla. kan få Ål, Laks, og Torsk tilbage.

det vil også gavne naturen som helhed,..

Ja : !

Nej : !

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 21-05-13 15:31

Det er efterhånden et stort tiggeri - ikke en ny dag uden en eller anden organisation tigger i store tv reklamer. Det har sku taget overhånd.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 21-05-13 15:43

Jo- det er bare iorden.

Tak for linket.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 21-05-13 17:29

Så godt udsendelsen i aftes,i tv.Meget rørende,og alt respekt for kvinden,der har det som sit livs mål,at redde Orangutangen.

Men der findes jo myriader,af andre gode ting,der burde "reddes".Hvad med Næsehorn og Elefanter,der slagtes i stor stil af krybskyttere. Hvad med Isbjørnerne,der også snart må forlade deres naturlige levested.

Hvad med fordrevne mennesker,rundt om i verdenen,der siddder i en flygtningelejr,med et stykke plastik over hovedet.Mens deres små børn dør langsom af underærnæring.(Typisk dækket af fluer).

Samtidig sidder deres "overhoved",og mæsker sig i vild luksus.

Hva`mæ`almindelige mennesker i Afghanistan,Irak.Sidst har vi hørt og set om tingenes tilstand i Bangladesh.Hvor der laves tøj,for en klatskilling,og som ender med at koste dyrt herhjemme,på grund af importørerne,der tjener kassen.......afdankede krigsskibe,der sejles direkte ind på stranden til ophugning.Fyldt med Asbest,og mange andre "gode" sager.

Undskyld,nu løb det lige af mig igen.

M.

Kommentar
Fra : prio

Dato : 21-05-13 18:09

Man behøver jo ikke at redde hele verden, lidt har også ret.
Hvis man tror, at man skal redde alle, bliver det uoverskueligt (på nær for venstrefløjen?).

Mange vilde dyr, som fx orangutangerne, er presset væk fra deres levesteder og forfulgt af menneskene - og vil blive udryddet, hvis der intet gøres.

Mennesker i flygtningelejre sidder der uforskyldt og skal også hjælpes
- bare ikke med at blive flyttet til den anden ende af verden til en anden kultur, men med massiv hjælp i nærområderne.

P.S. Mosebaek - husk venligst mellemrummene efter dine punktummer.
De koster ikke noget, og gør læsningen lettere

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 21-05-13 18:14

Tror de fleste af den slags projecter er dømt til døden, da de fleste dyr ikke kan overleve NATURLIGT, så er spørgsmålet om man så skal holde dem kunstigt i live? bare fordi man kan?/ skovene de skal tilbage til bliver fældet samt JÆGERE og LANDEJERE sørger også for at udrydde bestanden.

Kommentar
Fra : jøjø

Dato : 21-05-13 18:32

Hjælp en fange i nød - køb ind hos "Tøjklemmen"!

http://www.tøjklemmen.dk/

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 21-05-13 18:52

@Mosebaek

Det ene udelukker jo ikke det andet.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 21-05-13 19:28

Citat
P.S. Mosebaek - husk venligst mellemrummene efter dine punktummer.

Tak for tippet,prio. Men,når hjernen endelig er oppe "at køre",skal jeg skynde mig at få det tastet ned,inden den igen,går i dvaletilstand. Derfor er det ikke altid,fingrene kan følge med.

Citat
Det ene udelukker jo ikke det andet.

Det er helt rigtigt,smuller54. Jeg kommer bare i en negativ stemning,når jeg hører og ser,hvordan forholdene er rundt om i verden. Hvor skal vi begynde,og hvor skal vi ende ??

Mennesket er de mest naive væsener på kloden. Vi er godt igang med at udrydde de vilde dyr.Men ser ikke,at det samtidigt er starten på vores egen tilintegørelse.

M.

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 100 point
Dato : 24-05-13 09:04

Jeg havde meget blandede følelser da jeg så den udsendelse, glæde over at der bliver gjort noget, vrede, for hva' fanden bilder vi mennesker os ind at ødelægge naturen for de stakkels udryddelsestruede dyr.

Håber hun får indsamlet pengene så dyrene kan blive sat ud, i det stykke skov de trods alt havde tilbage.

Citat
Hvad med fordrevne mennesker,rundt om i verdenen,der siddder i en flygtningelejr,med et stykke plastik over hovedet.Mens deres små børn dør langsom af underærnæring.(Typisk dækket af fluer).

Samtidig sidder deres "overhoved",og mæsker sig i vild luksus.

Hvor rigtigt, men det er trods alt noget de skal kan gøre noget ved, (fordele) orangutangen og andre truede dyrearter er trods alt uskyldige ofre

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 24-05-13 09:33

Citat
orangutangen og andre truede dyrearter er trods alt uskyldige ofre

Ofre fordi vi mennesker ødelægger naturen.

Godkendelse af svar
Fra : ebg_888

Dato : 05-06-13 20:50

Tak for svaret Nordsted1.