/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Udskriv kun markeret område
Fra : Leo.pedersen
Vist : 799 gange
100 point
Dato : 17-05-13 11:34

Hej

Jeg er skiftet til den nye Office pakke og er skuffet - plejer stort set at klare alt med genvejstaster - men skal lede og lede.

Der er en genvej jeg ikke kan finde.

Når jeg i Excel markere et område og taster "ctrl + P" så åbner udskriftsbilledet.

Men hvordan får jeg den til KUN at udskrive det markerede område.

Hidtil var det vistnok "alt + M" (kan ikke lige huske om det er det rigtige bogstav) for at markere feltet "kun markeret område".

Funktionen er der - under knappen "indstillinger" - men hvordan pokker får jeg ramt den med genvejstaster?

Venlig hilsen

Leo Lund
www.erhvervsbogfoering.dk

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 17-05-13 11:41

Der er jo i den nye Officepakke et aldeles fremragende "Klippeværktøj" - hvis du i start boksen skriver Klippeværktøj kommer det frem...

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 21-05-13 09:46

Den indstilling kan du kun fange med en genvejstast hvis du laver genvajstasten i en makro.

Kommentar
Fra : Leo.pedersen

Dato : 21-05-13 19:22

Hej marken 84:

Jeg har ledt efter det du skriver - men kan ikke finde det.

Hej webnoob

Det frygtede jeg også - det er ærgerligt at officepakken bliver mere og mere musefikseret og mindre og mindre genvejsfikseret.

Håber stadig at en eller anden har fundet en løsning.

Hilsen

Leo Lund

Kommentar
Fra : Leo.pedersen

Dato : 14-06-13 12:08

hej

jeg er ved at blive rigtigt sur på den nye Excel.

kan det virkelig passe at det ikke er muligt det her.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 14-06-13 12:44

Jeg fandt den ved at skrive "Klippeværktøj" i "Søg i alle programmer og filer" i START - dens filplacering er: SnippingTool.exe - ligger i Windows - System32

Accepteret svar
Fra : webnoob

Modtaget 100 point
Dato : 05-08-13 10:08

Hvad er status på sprøgsmålet?
Har du lavet en makro, accepteret realiteten af at muligheden ikke er der som i forrige versioner eller har du bare opgivet det?

Godkendelse af svar
Fra : Leo.pedersen

Dato : 05-08-13 10:27

Tak for svaret webnoob.

Jeg må nok blot kapitulere - den nye office pakke er ganske enkelt ikke indrettet på brug af tastaturet.

Sørgeligt at de i den grad gør programmet mindre og mindre brugervenligt.