/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Kunstig skjul
Fra : TheRealDeal
Vist : 1732 gange
200 point
Dato : 16-05-13 19:43

Kære alle

Efter en god morgen i naturen og stor flot seksender på vildtkrogen, fik jeg en snak med nabojægeren. Han påstår man godt må bruge kunstigt skjul på jorden til bukkejagt og her er jeg ikke enig med ham, hvem har ret?

TRD

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 16-05-13 20:38

Du har ret !!!

Man må ikke bruge kunstig skjul i jagten på pattedyr !! TV2's nyheder kl. 19:00 i dag, viste en sekvens om og med en formand fra en fynsk DJ-jagtforening, som i al sin visdom havde lavet et skjul
på jorden hvorfra han drev jagt !!! Og det er klart ulovligt !! Men hvad kan man forvente af spidser fra DJ ? Det er desværre ikke første gang man ser én af disse prægtige (tænk blot på løgnhalsen bb1)
"jægere" kvaje sig - men det er nok heller ikke sidste !! Hvem sagde godt jægerhåndværk ??

ØV4

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 16-05-13 23:06

Tak fordi jeg bliver sammen lignet med spidserne alt omtale er god reklame..

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 17-05-13 02:01

Tak, fordi jeg bliver sammenlignet med spidserne. Al omtale er god reklame.

Sådan! Så er det rettet. Det går squ ikke, at en af spidserne fremstår som analfabet.

Mvh.
Din allerbedste ven - Tonganeseren.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 17-05-13 02:08

Kære THD.
Gratulerer med bukken.

Ja, sådan er det med nogle jægere. De har ikke læst på lektien og gør derudover, hvad der passer dem.

Selvfølgelig må man ikke bruge kunstigt skjul - med mindre der tales om en hochsitz med sider af reglementeret højde.

I tidens løb har jeg set mange forskellige former for kreative skjulesteder. Blandt andet havde et par jægere anbragt en campingvogn i udkanten af nogle graner. De havde savet et hul i taget og havde forsynet herligheden med et lille tag over skydehullet.
Jeg anmeldte naturligvis sagen til vildtkonsulent Worm - og skidtet blev fjernet endda meget hurtigt. Foran campingvognen - cirka 25 meter borte, havde man anbragt tre fodertønder. Edermageme frækt.

Nå, nu skal jeg i kanen.. Har arbejdet med et par sager, som snart skal afleveres til arbejdsgiveren.
På søndag skal sønnen og jeg i skoven efter buk.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Provsten1

Dato : 17-05-13 08:12

Kære TheRealDeal.

Også herfra skal lyde et stort tillykke med premiere-bukken.

Det er for dårligt at en formand for en lokal jagtforening, i dette tilfælde Fyn, ikke kender til lovgivningen !!! Desværre må man jo nok sige, at DJ's gamle garde stadig ikke har forstået alvoren af de uhyrligheder, der gennem tiderne har præget foreningen.
Bent Ballegaard Knudsen viser til fulde igen sin totale mangel på kendskab til "godt jægerhåndværk" og god jagtetik ! Han forsøger at bagatelisere med en let omskrivning af salig Simon Spies's filosofi om reklamens magt ! Men det kræver et menneske af format og visdom at udtale og leve op til disse termer, og her falder Ballegaard Knudsen helt igennem - igen !! Han forsvarer ulovligheder og anden tvivlsom optræden, blot det sker i DJ-regi ? Mon ikke snart det er på tide, at den nye DJ formand griber ind og får stoppet nogle af de gamle korrupte medlemmer - de er én af de største hurdler for foreningens videre virke ud i fremtiden.

Med venlig hilsen
Provsten1
Multi-X

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 17-05-13 10:09

TRD, tillykke med bukken - godt gået.

Jeg må give Øjenvidnet, Tonga og Provsten helt og aldeles ret.

Bent Ballegaard viser igen og igen, at han ikke er den hurtigste rollator på plejehjemmet.

Mvh.
Tommy

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 17-05-13 10:46

Tillykke med bukken
Kunstig skjul må ikke anvendes til bukkejagt, heller ikke som måske misforstået her, som skjul for en fotograf (( HÆ/PjokBallen i mente, bør man nok tale med en kampvogns deling for et sådant skjul, hvis de får samme tanker.

Jeg er af den mening, at det moderne 3 D camo. tøj egentlig har gjort den regel rimeligt forældet, men loven er hel klar for nuværende det er forbudt.

Hvis KnaldBalle/DJ kunne få dårlig reklame udmøntet i klingende mønt, ville han være en af de rigeste løgnhalse, og fussentaster, som futter rundt i rundkørselerne, på den jyske ås. Knald Balle har vist også brolagt ca 90 % af vejen ned til Dantes højovne med hans fortolknimng af mangt og meget.
Gad vide om DJ´s PR. afdeling nikke og samtygger med KnaldBalle`s mening her også, han sidder jo på en magtfuld post ham skidesprælleren, for yderligere 4 år

Mvh
BW

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 17-05-13 11:42

Forstår udmærket, at nogle sætter flue ben.
Det er jo alt tid helt de samme personer, som IKKE kan debattere sagligt..
At de så samtidig er så naive, så de tror de kan skade min person med det, viser jo hvor latterlige de er..

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 17-05-13 13:04

Knudsen dog, er det gåååååååt jægerhåndværk at drive bukkejagt fra kunstigt skjul, kan godt se du sympatisere med alle spidserne, når du selv udsætter dværgvagtler og ulovlig transport af personer på en ikke godkendt trailer og alt det andet som ikke opdages.
Det giver lidt efter tænksomhed, når det er prominente personer der levere den forkerte vare, hvordan skal de nye jægere så blive bedre? hvordan vil du som kreds medlem, gøre for at du selv og andre bliver bedre til at levere et bedre jægerhåndværk? jeg kan godt hjælpe dig, meld jer ud

SHV, nu også indehaver af egen havemand

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 17-05-13 13:08

Citat
Forstår udmærket, at nogle sætter flue ben.
og atter

"flue ben" det lyder helt lystfiskeragtigt

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 17-05-13 14:07

Jamen lille Ballefrans dog !!
Så lad os diskutere sagligt: Hvordan er din stillingtagen til den foreningsformand som har gjort sig skyldig i den grove og ULOVLIGE forseelse ?
Vær venlig, helt alvorligt, at give dit besyv med ?

ØV4

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 17-05-13 15:45

Hvordan skulle jeg det. Jeg overværede det jo ikke! Gjorde nogle af Jer så sig frem. Det er saglig debat og godt jægerhåndværk..

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 17-05-13 16:24

Hør nu her KnaldBalle.

Læs nu følgende - hvis du kan:

Man må ikke bruge kunstig skjul i jagten på pattedyr !! TV2's nyheder kl. 19:00 i dag, viste en sekvens om og med en formand fra en fynsk DJ-jagtforening, som i al sin visdom havde lavet et skjul

Jeg ved godt det er svært at finde rundt i alfabetet, men THD`s link er faktisk nemt at læse - for normalt begavede; og her ligger forklaringen måske.

Se så at få tjekket dine antenneforhold, så du igen er i kontakt med omverdenen.

Din bedste ven - Tonganeseren

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 17-05-13 16:45

Det er en nyhed. Tomben tror på alt hvad der vises i TV....

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 17-05-13 17:10

Samme platte svar fra KnaldBalle.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 17-05-13 19:08

Kan man forvente andet på et plat spørgsmål??

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 17-05-13 23:25

Balle kommer vi ingen vegne med. Balle tror, at godt jægerhåndværk er at udvise loyalitet for et par lovbrydere.

Balle gode Jægerhåndværk og loyalitet sås bl.a. under Kristian Raunkjærs druk og platorgier.
Under Kong Ole's herredømme.
Nu ser vi det igen, hvor et par jægere bryder loven vedr. kunstigt skjul.

Balle er rundforvirret. Balle ved ikke, hvad der er ret og vrang.
Balle er ikke den bedste strikkepind i sykurven.

Mvh.
Tommy
Balle's best buddy

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 18-05-13 00:37

Det er da rart at være den bedste tak for det....

Kommentar
Fra : TheRealDeal

Dato : 18-05-13 09:38

Kære bb1

Det må være forfærdeligt for dig, at konstatere DJ har sådanne formænd incl. dig selv der har svært ved at overholde gældende regler og jeg vil lige nævne:

Bukkejagt fra kunstig skjul

Manglende kuglefang

Ulovlig udsætning af fugl i forbindelse med hundetræning

Faunaforurening

Ulovlig persontransport på offentlig vej.

Hvad vil du gøre ved det, eller er det kun toppen af isbjerget vi ser? hvad vil du gøre for at højne jægerhåndværket?

Har du fået skudt den lille gaffelbuk i din skovhegning på 0,5 ha.? det er også svært at pürche på så stort et areal, det kræver godt jægerhåndværk.

TRD

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 18-05-13 11:04

Er der hold i blot en af de anklager, som du fremsætter er det din simple pligt, at indgive en politi anmeldelse lige på stedet.
Det ville jeg gøre, men jeg vil ikke svine andre mennesker til med løgagtige påstande, som du gør!

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 18-05-13 11:06

Det er da rart at være den bedste tak for det....

Vi retter lige igen, så Ballegaard endnu engang ikke fremstår som idiot.

Det er da rart at være den bedste. Tak for det.

. . . . eller

Det er da rart at være den bedste; tak for det.

. . . . eller

Det er da rart at være den bedste - tak for det.

Sig mig - KnaldBalle. Du havde tre korrekte muligheder. Hvorfor i Helvede vælger du så en forkert tegnsætning? Hva`- hr. forfatter??? Der er vistnok en eller anden som pryder sig med lånte fjer??

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 18-05-13 11:13

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 18-05-13 11:04

--------------------------------------------------------------------------------
Er der hold i blot en af de anklager, som du fremsætter er det din simple pligt, at indgive en politi anmeldelse lige på stedet.
Det ville jeg gøre, men jeg vil ikke svine andre mennesker til med løgagtige påstande, som du gør!

Så må man til den igen!!!

Er der hold i blot en af de anklager, som du fremsætter, er det din simple pligt at indgive en politi anmeldelse; lige på stedet.
Det ville jeg gøre, men jeg vil ikke svine andre mennesker til med løgagtige påstande, som du gør!

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 18-05-13 11:19

Kære TRD

KnaldBalle er så indskrænket, at han end ikke vil reagere, hvis du sparker ham i røven. Derfor kan du ikke forvente nogen sober adfærd hos ham. Han forsvarer lovbrydere - måske fordi han selv - tungt og uelegant, selv skøjter hen over lovgivningen. Det har vi jo talrige BIVISER på.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : TheRealDeal

Dato : 18-05-13 12:52

Kære bb1

Kuglefang og skjul, ligger i TV2 database på bånd.

Udsætning af dværgvagtler til hundetræning har du selv skrevet om og det er også det man kalder faunaforurening.

Ulovlig persontransport på offentlig vej, der ligger alleBiviserne på din egen hjemmeside.

Hvad med om du meldte dig selv?, til at begynde med, for at holde fanen højt.

TRD

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 18-05-13 13:24

KnaldBalle!, på Grønland havde de en indretning, som hed en " selvskyder", du er det danske pang dang til en sådan indretning, når det omhandler jagt-skik, danske love, for-platterskab og ikke mindst, omgang med andre mennesker, døde som levende.
Du lever efter princippet " hit and run", men KnaldBalle!, du glemmer bare, det er en rundkørsel du hjuler rundt i, så du kommer ingen vegne
Vil du bringe en liste, omkring de forhold som du smutter ned og skrifter med, hos Horsens politi på tirsdag, her på siden så?, det bliver jo ikke sager på løse rygter, du har alt nødvendigt matriale på din hjemmeside, samt her på nettet bragt af "selvskyder KnaldBalle" i egen fede person, så du kan nok få en straksdom

Mvh
BW

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 18-05-13 13:46

Balle er jo et let offer. Fordi, i sin hægen efter at please dem, som han tror er lidt ved musikken, kommer han til stå helt nøgen, dum og fjoget. Balles gøren og laden er i den grad underfrankeret -og derfor kommer Balle altid til at betale strafporto. Bl.a. på Kandu, DJ-debatside og på Jagtformidlingen - altså før han blev smidt på hoved og røv ud.

Kort sagt, Balle er et underfrankeret brev sendt som B-post.

Mvh.
Tommy.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 18-05-13 16:50

Det er utroligt så meget du ved om det - er du i virkeligheden bb1???
Jeg spørger fordi du ved mere end jeg gør......

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 18-05-13 18:10

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 18-05-13 20:12

Citat
Det er utroligt så meget du ved om det - er du i virkeligheden bb1???
er du i virkeligheden bb1???
Du spørger om to ting - første spørgsmål:
Citat
er du i virkeligheden bb1???
Det kan jeg da betro dig jeg ikke er. Du kan kan ikke kopieres. Du er og bliver en original af ordets negative betydning. Og gudske tak og lov for, at du ikke kan lave kopier af dig selv...(læs børn)

Så spørger du videre:
Citat
Jeg spørger fordi du ved mere end jeg gør....
Det er nemlig rigtigt, jeg ved mere end du nogensinde kommer til at vide. Jeg skynder mig så at tilstå, det kræver ikke så megen viden at vide mere end dig

Men bortset fra det, burde du ikke svare på nogle af de spørgsmål skribenterne har spurgt dig om.

Mvh.
Peter Georg Mikkelsen
Langgade 17,
4760 Vordingborg

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 18-05-13 20:14

Aaaaaarhhhh for satan da ! Se lige bort fra navn og adresse på ovenstående indlæg. Det ikke var min mening at oplyse mit navn og adresse.

Såååå, glem det.

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 19-05-13 10:13

Baldegård !

Tidligere i denne tråd opfordrede jeg dig til en saglig debat om emnet - hvor bliver dine ideer af og hvorfor vil du ikke svare på spørgsmålene ?

ØV4

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 19-05-13 20:30

Øjenvidnet4 - Hvem er:Baldegård - et sted hvor du går på jagt eller måske er anbragt???
Du må da, vide hvem du henvender dig til??

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 20-05-13 07:23

Ja, sådan kan det gå når man ikke kan stave rigtigt !! Beklager - der skulle selvfølgelig stå Ballegård - kender du ham ?? Nu er undskyldningen da væk for at du skal kunne svare med saglige begrundelser - må jeg så høre fra dig ??

ØV4

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 20-05-13 14:51

Når du ikke engang kan stave rigtig - hvordan skal jeg så kunne forstå dit spørgsmål - du har jo sikkert stavet forkert.
Hvem er for øvrigt Ballegård? Det er ikke mig, der staver mit navn sådan...

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 20-05-13 17:35

Som sædvanligt kommer der ikke nogle svar fra Balledoof - når jeg skal være helt ærlig, så havde jeg heller ikke forventet noget positivt.
Så lille Doof, fortsæt du blot med dine lyssky foretagener - vi ved jo alt om dig i forvejen, din lille tyveknægt og løgenhals - det siges du ikke må skrive mere på DJ's debatsider, hvilket er en rigtig god begyndelse på at stække dine udgydelser om alt og alle

ØV4
Multi-X²

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 20-05-13 19:51

Vi må nok belave os på snart at sige farvel til Ballegaard. Nu ved han ikke engang hvem han selv er og kan ikke huske sit navn. Vi har længe vidst at noget var på vej, men alligevel kommer det pludseligt.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 20-05-13 19:54

Så får vi ikke engang efterfølgeren til "Kratluskeren" at se. Fanden også. Jeg har hørt, at efterfølgeren titel skulle være "I lort til halsen".

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 20-05-13 20:23

Citat
Hvem er for øvrigt Ballegård? Det er ikke mig, der staver mit navn sådan...

Okay Bent, det er ellers den korrekte stavemåde. Menæh, du laver jo også om på alt
Mener du, navnet staves med stumt B - og med et enkelt L ?

Mvh
Tommy

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 21-05-13 13:15

Så lille Balledoof !! Her er biviset på, at din gode ven i det fynske begår en ulovlighed - Gud ved hvor mange andre DJ-spidser der "skider" på gældende lovgivning ??

http://nyhederne.tv2.dk/video/index/id/68440549/

Giver det stof til eftertanke, din usle lille gnom ?? Formentlig ikke, da hele din tilværelse er baseret på løgn, pral og latin.

Lad os nu høre dine undskyldninger til det passerede - at din far havde overlagte tæer eller hvad ved jeg ??

ØV4
Det er jo ikke for ingenting jeg hedder Øjenvidnet !!!

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 21-05-13 15:42

Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeejjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjj - for noget svineri. En klar ulovlighed - og så begået af en DJ-formand. For ind i helvede da. Jeg savner ord.

Når jeg går til såten, er min riffel altid tom for patroner. Dem ilægger jeg først, når jeg når frem til stedet, hvor pürschen begynder - eller hvor jeg anbringer min bagdel på en jagtstol. Jeg ved egentlig ikke om det er god tone, men sådan er der så meget.

Godt du kom med linket - kære Øjenvidnet. Du lever til fulde op til dit navn.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 21-05-13 15:59

Skide godt link, Øjenvidne.

Nu venter vi bare på Ballefjogets bortforklaringer. Lad mig gætte, Ballefjoget forbliver tavs som graven.

Jeg ville heller aldrig - ALDRIG turde lade min riffel før jeg nåede hen til det sted, hvor jeg skulle sidde.

Mvh.
Tommy

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 21-05-13 16:23

Nåååååååååååååååååååå Knudsen nu mangler vi, at din gode ven og pressefotograf, lægger billeder ud på YouTube , når der trænes på dværgvagtler i dit drivhus
Sandhedens time falder snart i slag igen hvordan har du det med det?
Melodi Grandprix er overstået, hollænderne påstår at den danske melodi er et plagiat, Knudsen du kender mange, snart berømte afdøde kunstnere, hvad tror du de mener om den sag
Du har det med at have nær kontakt til de afdøde, kendte du også Jesus på korset, nu skal du ikke tro at Jesus på korset, betyder Jesus med korset

SHV, har lige sat min au pair til at koge opsats af

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 21-05-13 17:00

Hvis der blot var 2 gram mandfolk i KnaldBalle, ville han omgående tage afstand fra det elendige håndværk man ser i linket.
Men han er ikke noget mandfolk, og derfor forbliver han lige så dum og elendig som en sandorm, strandet på den jyske vestkyst en varm sommerdag.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Provsten1

Dato : 22-05-13 08:33

Her fik vi så serveret beviserne på en DJ-lokalformands bommert af de helt store: At bruge kunstigt skjul i forbindelse med bukkejagt !!! Klart ulovligt !! Det er som om at DJ-"spidser" tror de er hævet over den gemene hob, deriblandt også den løgnagtige og helt igennem utiltalende person Bent Ballegaard Knudsen ! Ufatteligt at alle hans "kammerater" vil blive ved med at se igennem fingre med alle de tåbeligheder han fremkommer med !!
Det ville klæde ham at tage afstand fra de hændelser som den fynske dompap leverer i fjernsynet, men mon vi ser dét ?? Næppe !
Man kan jo også spørge sig selv, om "kammeraterne" på alle de billeder der findes på bb1's såkaldte hjemmeside, er blevet spurgt om de ønsker at blive udstillet sammen med tvivlsomme personager til fri afbenyttelse ?? For mit eget vedkommende ville jeg nægte at lade mig udstille sammen med mere eller mindre tvivlsomme "jægere", og jeg vil håbe dette kan sætte gang i debatten om "frivillig" deltagelse hos tvivlsomme mennesker !!

Mvh
Provsten1
Multi-X

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 22-05-13 10:29

Det overrasker mig ikke at latrinchaufførens søn er tavs - det er lovbrydere som regel.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 22-05-13 10:33

Denne tråd har været en tynd kop The, kogt på meget små blade af personer, som selv er rendt ned i BIL- Tema og har købt et sæt camouflage tøj, så de bliver væk i skoven eller øser så meget tang op på padleprammen, så den støder på grund.
Jo, jægerne er jægernes værste fjende, men X`erne er alligevel de dummeste!! Især når de tror de kan bestemme, hvad jeg vil må og kan skrive..

Accepteret svar
Fra : Sandhedsvidnet

Modtaget 200 point
Dato : 22-05-13 11:11

Knudsen du er en gå ind på DJ hjemmeside og læs og se om te bladene er for små
http://www.jaegerforbundet.dk/page651.aspx?recordid651=2738

SHV.

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 22-05-13 11:13

Citat
Jo, jægerne er jægernes værste fjende

Hvor har du ret KnaldBallerMand! du har rang af 4 stjernet general ud i den sport, at mishandle jagtsagen mm.

Stor og fedtglinsende fører man sig frem, som en total tumbe, hvor du af mangel på IQ, begår den ene ulovlighed efter den anden, både retsligt såvel som menneskeligt, for at hævde sig selv værre er! du er pavestolt over det, og din betonhjerne kan ikke modtage bare lidt fornuft eller vejledning.

DJ bør bede dig om, at smide dit medlemsskab, eller i det mindste, din ret til at være bannerfører for kreds 3, hvor du selvbestaltet tillader dig, at udtaler dig på DJ vegne, uden nogen form for omtanke eller bare lidt sund.

Mvh
BW

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 22-05-13 11:37

Når man kun evnet at personfnidre, så er alt debat intet bevendt.

Gå I nu bare i bil tema små venner. Jeg bliver i DJ - husk 4 more years..........

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 22-05-13 14:50

Nyd så lige KnaldBalles indlæg, hvor han igen har haft støtteperson til at udforme det skrevne.

Denne gang drejer det sig om en velbegavet person, som KnaldBalle nok skal bruge fremover.

Det er squ så sørgeligt, at man skal have andre til at gøre tingene for sig - altså de helt basale ting.

Fra : bb1

Dato : 22-05-13 10:33

--------------------------------------------------------------------------------
Denne tråd har været en tynd kop The, kogt på meget små blade af personer, som selv er rendt ned i BIL- Tema og har købt et sæt camouflage tøj, så de bliver væk i skoven eller øser så meget tang op på padleprammen, så den støder på grund.
Jo, jægerne er jægernes værste fjende, men X`erne er alligevel de dummeste!! Især når de tror de kan bestemme, hvad jeg vil må og kan skrive..

. . . og så er hjælperen gået igen . . og KnaldBalle er back in the track igen:

Fra : bb1

Dato : 22-05-13 11:37

--------------------------------------------------------------------------------
Når man kun evnet at personfnidre, så er alt debat intet bevendt.

Gå I nu bare i bil tema små venner. Jeg bliver i DJ - husk 4 more years..........

Arghhhhhh!!!!!

Tonganeseren

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 22-05-13 14:56

Synes bare, at vi skal have den aktuelle del af linket med i tråden her:

Jagt fra kunstigt skjul:
Det er ikke tilladt at jage pattedyr, og dermed heller ikke råbuk fra kunstigt skjul, herunder hus, hytte, jordhul, skjul med camouflagenet m.v.. Man må heller ikke jage fra platform eller sæde, som er hævet mere end 50 cm over omgivende terræn.

Det betyder, at man ikke lovligt kan jage fra f.eks. bigballer, brændestabler eller jordbunker, som er lavet med henblik på jagt. Men forudsat en række betingelser er opfyldt, er det alligevel tilladt at jage klovbærende vildt og ræv (herunder råbuk) fra skydetårne og skydestiger.

Medbringelse af våben:
Jagtvåben må tidligst medbringes i skydetårnet eller skydestigen ½ time før solopgang og må ikke befinde sig der efter solnedgang. Våbnet må først lades, når jagten starter, dvs. ved solopgang.

Bestemmelserne omkring jagt fra kunstige skjul og skydestiger og -tårne kan findes i kapitel 1 i Bekendtgørelse om udsætning af vildt, jagtmåder og jagtredskaber. Du kan se bekendtgørelsen her:

Ved regulering af f.eks. invasive arter gælder lidt andre regler. De kan ses i Bekendtgørelse om vildtskader, som du finder her:

KnaldBalle er faktisk lovligt undskyldt. Fjolset kan ikke læse.

NHS

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 22-05-13 15:17

Bravo Bent. Jeg kan se - og læse, at du har opfattet situationens alvor.
Du har sendt bud efter hjemmehjælpen, til at forfatte de små simple sætninger du ikke evner at sammensætte.

Men selv din hjemmehjælper fejler:
Citat
som selv er rendt ned i BIL- Tema og har købt et sæt camouflage tøj, så de bliver væk i skoven
Idet hjemmehjælpen ikke evner at skelne mellem lovligheder og ulovligheder. Her burde du, "Bent 4 more "jirs" " ha' fortalt hjemmehjælpen, hvordan loven er skruet sammen - men du kender jo heller ikke loven.

Med det samme jeg har dig, "Bent 4 more jirs"
Har du læst Dagbladet Information..? Der er en artikel vedr. alle de ulovligheder jægerne agter at gøre ved ulven i danmark. Såsom nedskydninger, skjulte nedgravninger når dyret er nedskudt..osv osv osv.. Disse ulovligheder har forfatteren af artiklen læst på DJ's facebookside.

Tommy.

HOLD KÆFT, hvor jeg skammer mig over at være medlem af DJ. FØJ FOR SATAN!!!

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 22-05-13 15:43

Rygter på Facebook om, at der i Ikast-området er nedlagt to ulve.
Jeg håber så inderligt at det er løgn.

Bent 4 more jirs, Har din hjemmehjælper en kommentar til det..?

Tommy.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 22-05-13 16:22

Tomben er som sædvanlig helt på vildspor. Der må først lades ved sol opgang-ha,ha,ha,

Gå nu i Bil Tema venner og bliv usynlige.. Det er ulvene også....

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 22-05-13 22:38

Øh - KnaldBalle. Det er altså ikke noget jeg har fundet ud af. Jeg har bare klippet artiklen fra Danmarks Jægerforbund, og der står der altså følgende:

Citat: Medbringelse af våben:
Jagtvåben må tidligst medbringes i skydetårnet eller skydestigen ½ time før solopgang og må ikke befinde sig der efter solnedgang. Våbnet må først lades, når jagten starter, dvs. ved solopgang. : Citat slut.

I filmklippet fra den nu meget omtalt riffeljagt, lades riflen før solopgang.

Såh - altså, KnaldBalle. Du står i lort til halsen - igen.

Mvh.

Tonganeseren

Multi-X

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 22-05-13 22:42

Og, som speakeren siger det: "Ret beset er det stadig nat" hvorefter DJ-foreningsformanden smækker et antal patroner i riflen.

Joh, her går det godt - Fru Kammerherrerinde.

Mvh.
Tonganeseren

Multi-X

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 22-05-13 23:59

Tombe jeg ved godt du sover om dagen! Er det grunden til, at du aldrig skyder en forårsbuk eller et stykke kronvildt, som der jo er så meget af på din svigerfars jagt??
- men du har vel ikke råd til at deltage, siden du heller ikke har råd til et medlemskab af DJ og så længe du ikke har det er alt debat med dig om, hvad der foregår i DJ Jo meningsløs..
Kør i bil Tema og bliv væk i skoven, så kan ingen se hvad du laver, heller ikke Tomben oraklet fra D.L.S. (Dansk land Sxxx).

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 23-05-13 00:16

Du er og bliver et kvaj - KnaldBalle.
Nu forholder det sig således, at jeg og sønnen har jagten på ejendommen, som nu ejes af min svigermor. I modsætning til dig, har jeg aldrig betalt en krone for at udøve jagten på arealer, som er - og har været langt større end din lejede miniputjagt.
Og hvorfor i alverden skulle jeg være medlem af DJ, når jeg er medlem af DLS? Sidstnævnte forening er for eksperter og ildsjæle - i modsætning til DJ, som er et sammenrend af revl og krat.
Jeg respekterer dit medlemskab, idet du trods alt skal have et sted at være. Hos DLS blev du jo ekskluderet på grund af foreningsskadelig virksomhed.

Din allerbedste ven

Tonganeseren.

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 30-05-13 08:58

Kommentar
Fra : bb1
Dato : 22-05-13 10:33
--------------------------------------------------------------------------------
Denne tråd har været en tynd kop The, kogt på meget små blade af personer, som selv er rendt ned i BIL- Tema og har købt et sæt camouflage tøj, så de bliver væk i skoven eller øser så meget tang op på padleprammen, så den støder på grund.
Jo, jægerne er jægernes værste fjende, men X`erne er alligevel de dummeste!! Især når de tror de kan bestemme, hvad jeg vil må og kan skrive..

------------------------------
Er det opskriften på, hvorledes din krybskytte-ven gør for at skjule sine ugerninger eller ???? Eller har du selv erfaringer med slige sager ????
Vi andre har sgu' ikke behov for at lege skjul - vi er nemlig "rigtige" jægere, som gennem mange år har lært det ædle håndværk at gå på jagt på vildtets betingelser !!

ØV4
Multi-X²

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 30-05-13 09:19

Kommentar
Fra : bb1
Dato : 22-05-13 10:33
--------------------------------------------------------------------------------
Denne tråd har været en tynd kop The, kogt på meget små blade af personer, som selv er rendt ned i BIL- Tema og har købt et sæt camouflage tøj, så de bliver væk i skoven eller øser så meget tang op på padleprammen, så den støder på grund.
Jo, jægerne er jægernes værste fjende, men X`erne er alligevel de dummeste!! Især når de tror de kan bestemme, hvad jeg vil må og kan skrive..

Man kan roligt rette følgende til: Bent Ballegaard Knudsen er jægersagens værste fjende.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 30-05-13 10:10

At Tombe og X- erne er de dummeste i dette spil er soleklart for enhver, der kan tænke selv.
Det var dem der rejste spørgsmålet om kunstigt skjul. Uden at tænke over, at man kan gå i Bil Tema og købe tøj, så man bliver usynlig i skoven - ER DET IKKE KUNSTIG SKJUL OM JEG MÅ SPØRGE !!!!!!!!!!!!!!!

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 30-05-13 11:12

Bendt Ballegård Knudsen.

Du er ikke alene dom - næ, du er snotdum !!!

Igen viser du din helt fantastiske "evne" til at forstå det skrevne ord - Tonganeseren har sgu' ret i, at du ikke kan læse ejheller forstå, så du er at beklage - narrehat !!

ØV4
Multi-X³

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 30-05-13 13:12

Ja, det er helt og aldeles grænseoverskridende, når KnaldBalle ruller sig ud. Er det så ikke kunstigt skjul, når KnaldBalle - ifører sig sit mageløse kluns? Så falder han squda i et med en hvilken som helst skrotbunke.

Mvh. hilsen

Tonganeseren
Multi-X

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 30-05-13 14:41

Hmmmmm! Med hensyn til KnaldBalles besynderlige kropsholdning, så tror jeg squ han går med korset. Så hænger klunset som det falder. Jeg tænker især på billedet af KnaldBalle foran en ladeport (sjovt nok fandt han ud af at stå så nogenlunde midtfor - han har ellers besvær med at ramme selv en ladeport ) hvor han trækker skuldrene op mod ørerne.

Han går squ med korset.

Mvh.
Tonganeseren
Multi-X

Dejligt vejr.

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 30-05-13 14:46

Det er sgu' got der ikke er lugt på KnaldBallens billeder - eller ???
Han falder i med sin gamle grå Volga, som han oprindeligt har købt som en Volvo - uhhhhhhhhh !!

ØV4
Multi-X³

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 30-05-13 14:54

Kør nu i bil tema små venner. De har svaret på det med kunstig skjul. Læs deres reklame: Køb et sæt og bliv usynlig....

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 30-05-13 17:32

Nu går fugleskræmslet fra Bottrupvej squ og tror, at han bærer rundt på et kors, fordi jeg skrev korset.
Det drejer sig om et korset; sådan en fætter nogle tager om kroppen, for at skjule en umanerlig blævrende fedme.
Hvad vejer du - KnalleBalle? 160 kg?

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 30-05-13 21:12

Det er ikke et kunstigt skjul. Ved du ikke engang hvad tråden handler om. Gå nu i bil tema...

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 30-05-13 21:31

Pas nu på, KnaldBalle. Du er i far for at forsvinde sporløst, hver gang en renovationsvogn kører forbi.

Mvh.
Din allerbedste ven
Tonganeseren

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 30-05-13 22:58

Der er sku kørt mange forbi på 70 år Så den fare er ikke særlig stor. At du derimod ikke er død af druk er et under.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 31-05-13 13:55

Jamen, det er da forfærdeligt, det her.
Tænk, at man ikke evner at se forskellen på at stå i kunstigt skjul - og på at camouflere sig.

At camouflere sig er godt jægerhåndværk.
At stå i kunstig skjul på bukkejagt, er ikke alene snotdumt, men det er også ulovligt.

"bil tema" Balleknold - Hvad er bil tema..? Er det en bil og et tema..?
Det er da forhåbentlig ikke Biltema du henviser til..?

Mvh.
Tommy

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 31-05-13 16:01

Jeg forstår det heller ikke. Jeg troede først, at KnaldBalles henvisning til Biltema var en eller anden syg bonderøvsjoke omkring Hedensted, men at udbasunere, at et camouflage-outfit er at opfatte som "kunstigt skjul" på bukkejagt, er squ da helt ude i skoven.

Men tænk nu på, at det er Bent Ballegaard Knudsen som har udnævnt et camouflagesæt som værende "kunstigt skjul".

Han spørger selv således:

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 30-05-13 10:10

--------------------------------------------------------------------------------
At Tombe og X- erne er de dummeste i dette spil er soleklart for enhver, der kan tænke selv.
Det var dem der rejste spørgsmålet om kunstigt skjul. Uden at tænke over, at man kan gå i Bil Tema og købe tøj, så man bliver usynlig i skoven - ER DET IKKE KUNSTIG SKJUL OM JEG MÅ SPØRGE !!!!!!!!!!!!!!!

Hold da helt kæft. Måske mener KnaldBalle i virkeligheden, at et sæt camuflagedress fra Biltema (har de overhovedet den slags) er at opfatte som kunstigt skjul i jagtsammenhænge???

Hold da helt kæft!!!!! KnaldBalle må jo være dummere end først antaget - og det siger ikke så lidt.

Hvad så, hvis man går almindeligt klædt - men har camouflageunderbukser på? Er man så på hemmelig mission????

Nu må vi altså have KnaldBalle på banen!! Mener du virkelig - Bent Ballegaard Knudsen, at man begår ulovligheder ved at gå på jagt i camouflagetøj???

For du ved vel godt, at det er ulovligt at bruge kunstigt skjul, når man er på bukkejagt?

Mvh.
Tonganeseren

Multi-X

Rystet i min grundvold over KnaldBalles mangel på RAM.

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 31-05-13 16:08

Lille Knudsen dog, du roder rundt i tingene, et menigt medlem, det er dig kan ikke engang læse hvad din egen organisation skriver på egen hjemmeside
Jeg glæder mig til vi skal træne hund sammen, jeg er dog trods alt, din aller bedste nulevende ven

SHV, har lige set en stor buk på din kløvermark, må jeg skyde den?

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 31-05-13 16:14

Jeg har længe undret mig over KnaldBalles måde at mishandle vore navneord på. Nu er jeg så kommet til en mulig forklaring:

Det har selvfølgelig noget med hjernevirksomheden at gøre. Når KnaldBalle kører forbi BILTEMA, så sker der nok det, at han først staver til BIL - hvorefter klappen går ned. Han vender derpå om og kører igen forbi BILTEMA, hvorefter han lige netop når at stave til TEMA.

Jeg ved ikke hvad den slags kaldes - fagligt set, men det er et temmelig interessant problem - som undertegnede herefter vil forske i.

Indtil videre har jeg fundet ud af, at en god kur mod "sygdommen" oprindeligt ville have været "coitus interruptus" eller hvordan Fanden det nu staves.

Jeg har aldrig været i de danske BILTEMA forretninger. Kender nogen til prisniveauet - og forskellen på de danske og svenske priser på isenkram????
Tidligere var jeg ofte i Helsingborgafdelingen af BILTEMA, og her var priserne meget lave.

Mvh.

Tonganeseren

Multi-X

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 31-05-13 22:24

Tombe når det nu engang er ulovligt med kunstigt skjul, så er det sku` da også ulovligt, at tage tøj på, som gør en usynligt. Det er hvad BILTEMA reklamere med.....
Og jeg har fra pålidelig kilde, at D.L.S. har fået en speciel rabat. Fordi foreningen i forvejen er usynlig.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 31-05-13 22:56

He, he! For en gangs skyld en forståelig morsomhed fra KnaldBalle. Rart at se, at du i dag har drukket så meget vand, at der igen er balance i systemet.

Til din orientering har jeg en lignende "logisk konklusion". Det stammer fra et af Holbergs værker og lyder nogenlunde sådan her:

"En sten kan ikke flyve. Min mor kan ikke flyve, ergo er hun en sten."

Og her når vi vistnok vejs ende i denne morsomme debat:

Bent Ballegaard Knudsen hævder, at det er ulovligt at bære camouflagedress på bukkejagt.
Så er vi alle blevet meget, meget klogere. Hold da op.

Mvh.

Tonganeseren

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 31-05-13 23:45

coitus interruptus osse kaldet for afbrudt samleje. Humor på højt plan.
Det var squ kedeligt at latrinchaufføren ikke hoppede af i tide, det havde sparet dansk jagt for meget.

I den jagtforretningen som har sæde i Bording, går et par ekspedienter hovedrystende og småsmilende rundt. Årsagen til den store moro skulle efter sigende være, at en tumling, angiveligt fra Løsning Sogn, havde henvendt sig i forretningen for at købe et sæt kunstigt skjul i størrelse XXXXL , samt et par seler til at holde den nederste del af det kunstige skjul op på plads.
Tumlingen påpegede gravalvorligt, at han ikke kunne li' at ha' hængerøv i sættet.

Efter megen prutten og pressen om prisen, gik tumlingen fra forretningen i vrede - tumlingen påstod, da han var en af "spidserne" i kreds 3 ville han ha' en klækkelig rabat. Da ekspedienter ikke vil give så meget som fem flade ører i rabat, forlod tumlingen som sagt forretningen i vrede med ordene - Så handler A i bil tema, for dér kan man få varerne bil'lig.

Citat
Tombe når det nu engang er ulovligt med kunstigt skjul, så er det sku` da også ulovligt, at tage tøj på, som gør en usynligt.
Nyd den sætning. Her skriver tumlingen i mellem linjerne hvor dum han egentlig er.
Tumlingen skal være glad for, at dumhed ikke udløser smerter - så havde han den ondelynene haft ondt.

Mvh.
Tommy.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 01-06-13 02:16

Godkendelse af svar
Fra : TheRealDeal

Dato : 01-06-13 06:48

Tak for svaret Sandhedsvidnet.

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet