/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
hp photosmart C6280 ALL IN ONE ?
Fra : return
Vist : 529 gange
500 point
Dato : 09-05-13 13:35

Hej nogen der måtte kunne hjælpe med at løse mit problem som går på at jeg forsøger på at installere en trådløs printer med en såkaldt tilhørende printserver problemet er at jeg har en router som hedder linksys model WRT54G som skal være accespoint for den men det virker ikke rigtigt kan få den til at printe hvis jeg har ledning til min pc direkte til routeren men hvis jeg tager ledningen ud så vil den ikke pringe og mister forbindelsen til print serveren det eneste jeg har lavet i routeren er at jeg har klikket på punktet DCHP server og der har jeg sat starting IP adress til 192.168.1.50 og max number of users til 50 nogen der ved hvad jeg gør forkert siden jeg ikke kan printe når jeg vil være trådløs og når man har ledning i fra routeren vil den godt printe

håber der er ngen der kan hjælpe

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 09-05-13 14:35

såvidt jeg ved skal du have kabel imellem pc og printer for at installerer printeren og så når du har installeret den kan du gå videre wifi

Kommentar
Fra : return

Dato : 09-05-13 15:48

hej så har jeg fået det sådan nogenlunde til at virke på det trådløse nu kan jeg sagtens skrive ud
uden ledning men har lige et lille problem mere som jeg tilføjet her under

det skal lige siges at jeg kun har selve routeren i mit lille net værk så det er altså ikke forbundet til modem fra en internet udbyder
så problemet er altså at current time -ip adress - subnetmask ud fra disse er der kun 0.0.0.0 er det fordi jeg ikke har forbundet det til et modem fra en internet udbyder eller kan man få det til at virke uden at have en internet udbyder ?

håber der er en der kan hjælpe med at løse dette

Firmware Version:   v7.00.1, May. 4, 2006
           Current Time:   Not Available
           MAC Address:   00:18:F8:65:0B:3E
           Router Name:   WRT54G
           Host Name:
           Domain Name:
Internet

Configuration Type

       Login Type:   Automatic Configuration - DHCP
           IP Address:   0.0.0.0
          Subnet Mask:   0.0.0.0
          Default Gateway:   0.0.0.0
           DNS 1:
           DNS 2:
           DNS 3:
           MTU:   1500

Accepteret svar
Fra : webnoob

Modtaget 500 point
Dato : 10-05-13 11:25

Nu er Photosmart C6280 ikke en trådløs printer. Men som jeg har gjort.
Mit net er følgende:

Servere
Router - switch - Access Point - trådløse enheder
Switch - Printer
Computer

Når du har tilsluttet printere så vil den til og starte med få en IP fra dit netværks DHCP server, hvis du ikke har overblik over dit netværk så må du scanne det til du finder frem til hvilken IP din printer har fået. Når du så er inde i printeren, så skal du give den en fast IP, når det er gjort så skal du installere den på dine computere og det gør du ved at bruge cd'en fra HP eller ved at hente driveren fra hp.com. I installationen kan du vælge om printeren err tilsluttet med USB-kable eller netværkskabel, du vælger selvfølgelig netværkskabel, finder installationen ikke selv printeren så må du hjælpe til ved at taste ip'en ind og prøve igen.

Det har virket hos mig og andre steder jeg har installeret en IKKE-trådløs netværksprinter.

Kommentar
Fra : return

Dato : 10-05-13 16:58

webnoob

hej

ved godt det ikke er en trådløs printer derfor købte vi også en printserver til den i siden tid så vi kunne få den gjort trådløs via printserveren

problemet er at jeg kun forsøger at sætte det op sådan her pc -router - printer som er gjort trådløs men hvordan er det lige med den ip adresse printeren skal have jeg har jo ikke fast ip adresse så hvordan får jeg lavet en ipadresse til min trådløse printer

det jeg sidder og prøver på er at

Godkendelse af svar
Fra : return

Dato : 20-05-13 07:41

Tak for svaret webnoob.