/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
Wifi printer
Fra : helpmeifyoucan
Vist : 616 gange
100 point
Dato : 05-05-13 11:35

Husstandens printer har hidtil været en kablet printer, tilsluttet en netværksharddisk. Nu overvejer jeg at skifte printeren ud med en WIFI-printer. Men kan de computere i hjemmet, som har kablet internet, stadig bruge en WIFI printer? Hvilken vej går signalet til en WIFI-printer? Gennem netværksharddisken eller routeren?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 05-05-13 13:30

Den trådløse printer bliver en enhed på routeren, ligesom hver computer er en enhed så alle computere også dem som har kabel til routeren kan bruge printeren, men du skal installere en ny trådløs netværks printer med tilhørende driver på hver computer

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 05-05-13 21:55

Almindeligvis installeres mine 2 printere til udførelse direkte og ikke gennem en netværksharddisk.
Netværksharddisk bruges til at stille udprintning i kø ved mange brugere.
Både trådløst og med USB kabel er der 2 vejs kommunikation, til besked om bl.a. manglende papir og farvepatroner. Fra samme computer kan jeg printe via USB og trådløst via min netværksrouter.
Canon MG 5250 og Brother 2135w

Kommentar
Fra : helpmeifyoucan

Dato : 06-05-13 07:47

Det jeg er interesseret i er, at alle computere - trådløst såvel som kabel - kan printe på WIFI-printeren uden at bruge kabel. Kan det lade sig gøre?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 06-05-13 11:21

Ja det skrev jeg også i mit første indlæg
Citat
alle computere også dem som har kabel til routeren kan bruge printeren
computere både med og uden kabel til router printer uden kabel til router

Kommentar
Fra : helpmeifyoucan

Dato : 06-05-13 11:23

OK - jeg ville bare lige være sikker. Det ville være ærgerligt at stille det hele op, for så at finde ud at, at der skulle et kabel til

Accepteret svar
Fra : stone47

Modtaget 100 point
Dato : 07-05-13 07:42

Lad os lig gøre det klart.
WIFI printeren. hænger sammen med routeren.
Desktop og andet er kablet til routeren.
Bærbare tilsluttet wifi til routeren.
På alle enheder installeres en netværksprinter.
Og så lige ingen af enhederne skal dele deres printer.
Der er der jo selv på nettet.
hilsen Steen

Godkendelse af svar
Fra : helpmeifyoucan

Dato : 13-07-13 13:14

Tak for svaret stone47.

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 13-07-13 13:45

selv tak vi ses.