/ Forside/ Interesser / Dyr / Fisk / Spørgsmål
10  Gennie 710
Vandpest
Fra : mig-selv
Vist : 577 gange
50 point
Dato : 03-05-13 20:23

Gror vandpest ikke op-ad?
Eller har de til-dens til at mangle? opdrift i vandet?

Accepteret svar
Fra : LuffeA

Modtaget 50 point
Dato : 04-05-13 09:29

De har masser af opdrift grundet de mange blade, men lad dem ikke brede sig for meget vandret på overfladen da de tager meget lys.
Niv dem blot af i vandoverfladen istedetfor at tage hele stænglen.

Og iøvrigt breder de sig ved rodskud og kan gøre det virkeligt hurtigt, deraf navnet.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 04-05-13 21:55

Det er skam under vand de vil ligge ned, ikke i overfladen

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 05-05-13 11:35

Citat
Det er skam under vand de vil ligge ned, ikke i overfladen

Underligt....
Det er nu ikke min erfaring, hverken fra akvarium eller havebassin, bliver de meget lange lægger de sig skråt opad grundet tyngden.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 05-05-13 13:42

Har heller aldrig oplevet det før, men om aftenen før jeg slukker lyset kan de hænge under vandret i toppen ´- ikke særlig godt billede men her hænger de ikke ret meget da jeg lige har tændt lys
http://www.gratisimage.dk/image-131A_518644CA.jpg

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 05-05-13 13:44

Man skulle jo så tro at de ville hænge når jeg tænder lys, men det er omvendt.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 05-05-13 14:00

Har Du for lidt luft i vandet ?

Jeg tænker ikke her på en luftsten, men bare lidt uro i vandet giver en masse bitte luftbobler der sætter sig under bladene, hvilket kan observeres når man stryger dem og de frigøres.

Alger kan også tynge planterne ned.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 05-05-13 15:45

Ingen 'micro' bobler eller alger.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 12-05-13 17:41

Nu har de rettet sig rimelig op, efter jeg ikke giver dem fuld gødnings tilskud...
Men denne ligger stadig ned, og til tider peger den direkte ned.
http://www.gratisimage.dk/image-D37F_518FB7B7.jpg

Godkendelse af svar
Fra : mig-selv

Dato : 27-05-13 21:30

Tak for svaret LuffeA.
For meget gødning var problemet?