/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Norton Antivirus/Anti Malwarebytes
Fra : bjarnebr
Vist : 747 gange
100 point
Dato : 29-04-13 23:50

Jeg har installeret Norton Antivirus 2013.
Ifølge Norton Support behøver jeg derfor ikke installere et Anti Malware program, men er det rigtigt, eller skal jeg købe et Anti Malwarebytes program?

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 29-04-13 23:54

Du finder mere skidt med et antimalware program end du gør med et antivirus program
og du får ikke mere for pengene ved at betale for det.

Kommentar
Fra : bjarnebr

Dato : 30-04-13 00:09

Når jeg tænker på at betale for det er det fordi jeg hele tiden får besked på at min prøveperiode er udløbet.

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 30-04-13 00:34

Jeg sværger stadig til Norton efter mange års betaling - hvis man holder Norton opdateret bliver der "lukket" for det meste - og forskellige former for spyware - mange påstår, at det ikke er pengene værd - men tillid er vel kodeordet her - og enhver (også "eksperterne") er salig i sin tro

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 100 point
Dato : 30-04-13 02:31

Norton skriver selv
Citat
Basic protection that stops viruses and spyware, so you can safely go online and share.
læg mærke til ordene Basis beskyttelse allerede her indrømmer de selv at det ikke en nok med Norton antivirus, det kan anbefales at du mindst bruger den gratis version af Malwarebytes Antimalware, og bruger den til at scanne med en gang imellem, husk at opdatere før scanning

http://download.cnet.com/Malwarebytes-Anti-Malware/3000-8022_4-10804572.html?part=dl-10804572&subj=dl&tag=button

den gratis yder ingen beskyttelse mod at skidt kommer ind på computeren, det gør betalings version derimod, men du har jo Norton antivirus til at tage det skidt som er på vej ind og så scanne med den gratis Malwarebytes Antimalware for en sikkerheds skyld hvis noget skulle være smuttet forbi Norton, Malwarebytes Antimalware er rigtig god til at finde og fjerne skidt, til det er den gratis lige så god som betalings versionen

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 30-04-13 07:58

Havde lige skrevet en lang smøre og så går kandu i sort.
Nå, men du kunne overveje dette gratis program (virtuel pc og antivirus/malware), beskytter dig på flere måder
http://www.returnilvirtualsystem.com/

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 30-04-13 07:59
Godkendelse af svar
Fra : bjarnebr

Dato : 03-05-13 09:16

Tak for svaret o.v.n..
Jeg har lige fået en advarsel fra Norton om at Malwarebyte er i konfligt med Norton Internet Security.