/ Forside/ Interesser / Fritid / Computerspil / Spørgsmål
10  Tri 2316
pc
Fra : alan57
Vist : 592 gange
100 point
Dato : 27-04-13 21:31

Hej jeg har sat min gamle pc som jeg også vil bruge til pc-spil til, men jeg vil høre om der er nogen der ved hva jeg skal gøre for at få min pc til at køre mere hurtigt bla: på nettet, hvad skal jeg komme i af ram- grafikkort plus andre ting, det er en Intel Pentum winsows XP Home edision cpu 2,80 ghz med et ATI Readeon kort 4350.
hvad koster en cpu der er størrer fra ny af? osv:
Og er der ellers noget jeg kan gøre uden at den brænder sammen?.
Alan Berg.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 27-04-13 21:46

PC?????????? Meget Upræcis Betegnelse.

Kommentar
Fra : alan57

Dato : 27-04-13 21:49

hvad mener du med PC?????????? Meget Upræcis Betegnelse.
Brassovitski.
alan57
ved du ikke hvad jeg mener?

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 27-04-13 22:18

prop en SSD Disk i din PC,
det har jeg gjort,.. både med min stationære PC,.. og den bærebare
og,.. dét dur bare,
den bedste investering jeg har gjort til dato, (mht. større ydelse)
alt andet er 'rent til grin' i sammenligning,

fås fra ca. 500 kr ==>

læs evt mere her :

http://www.pcworld.dk/art/165208/test-hvad-kan-en-ssd-disk-goere-for-din-baerbare
http://www.pcworld.dk/art/165208/test-hvad-kan-en-ssd-disk-goere-for-din-baerbare?page=2

PS.
naturligvis har du sikret dig den ikke (bare) er sløv pgra. virus, malware, og andet 'snavs',.

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 27-04-13 22:26

skal det være Meget krævende (moderne) spil,
skal du nok ikke regne med du kan bruge noget fra dén PC,.. udover kabinettet,

en brugt spille PC fra DBA.dk . G&G mm. vil nok være langt billigere.

Kommentar
Fra : alan57

Dato : 27-04-13 22:33

hvad gør denne ssd-disk der er så godt ved min stationære pc
det er første gang jeg har hørt om den nu og jeg ved ikke hvad den kan gøre for at hjælpe min pc?
alan57

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 27-04-13 22:38

her er en passende størrelse SSD Disk,. for de fleste, til 737 kr.
http://www.proshop.dk/Harddisk/SanDisk-SSD-128GB-2358617.html

brug din nuværende harddisk som lager for data, billeder, video osv.

har kan du få en fornemmelse af hvordan den skiftes,

http://www.youtube.com/watch?v=Ox6DHlPQI-w

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 27-04-13 22:44

Citat
hvad gør denne ssd-disk der er så godt ved min stationære pc

den kan,.. med lidt god vilje,.. sammenlignes med at du udskifter motoren i din bil,
med en motor der har 2 - 3 gange så mange HK.

altså istedet for 100 HK
får du ca. 250 HK,................ og det endda med lavere benzinforbrug,
for PC,.. lavere strømforbrug,.... smart,.. ikk',..

Accepteret svar
Fra : EA_HS

Modtaget 100 point
Dato : 27-04-13 22:48

der er en ret god forklaring af SSD Disk (på Dansk) her :

http://www.youtube.com/watch?v=7XfQmHboQiA

Godkendelse af svar
Fra : alan57

Dato : 27-04-13 23:11

Tak for svaret EA_HS.
alan57

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 27-04-13 23:18

selv tak,
der var du hurtig om at beslutte dig,..

men du bliver garanteret heller ikke skuffet, hvis du skifter til SSD Disk,.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 27-04-13 23:30

Næ! En PC plejer at have et fabrikat, en type og en model betegnelse.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 27-04-13 23:34

En SSD disk hjælper ikke ret meget, hvis maskinen er fuld af snavs efter lang tids brug.
Jeg har en ide til lidt indledende oprydning. Vender tilbage.

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 27-04-13 23:47

Citat
En SSD disk hjælper ikke ret meget, hvis maskinen er fuld af snavs efter lang tids brug.

Naa,.. det gør den jo hvis man samtidig laver en 'frisk' / ny installation af OS,
i stedet for at tage en kopi af disken,

i øvrigt et spørgsmål som jeg forgæves har spurgt om flere gange,
altså om det dur med backup,.. der jævnligt 'opdaterer'
sammenlignet med en formatering / ny installation.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 27-04-13 23:58

Prøv lige det her inden du går videre.

Her er en hurtig vejledning til rensning:
Download Ccleaner: http://www.piriform.com/ccleaner
Hent min hjemmelavede vejledning her: https://www.dropbox.com/s/dtk6jtz0i0zc654/CCleaner%20-%20Vejledning.pdf

Efter CCleaner kan du downloade Iobit Smart Defrag og køre den med fuld optimering.
http://www.iobit.com/iobitsmartdefrag.html#none

Det burde hjælpe.
Spørgsmålet e rjo også, om du bare vil kunne bruge PC'n til det samme som du hele tiden har kunnet, eller om du vil spille nyere spil på den?

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 28-04-13 00:03

Citat
i øvrigt et spørgsmål som jeg forgæves har spurgt om flere gange,
altså om det dur med backup,.. der jævnligt 'opdaterer'
sammenlignet med en formatering / ny installation.

Hvis du ofte installerer diverse programmer og afinstallerer igen, vil der altid blive noget snavs tilbage. Så vil en frisk installation altid hjælpe. Et image fra sidste gang maskinen var nyinstalleret med alle opdateringer kan her forkorte processen med geninstallation gevaldig.

Hvis du derimod sjældent installerer og afinstallerer diverse programmer/spil, kan en Cleaner og en defrag som regel hjælpe ganske meget.