/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
shoppe fra kinesiske hjemmesider, hjælp!
Fra : esbrablok
Vist : 1318 gange
35 point
Dato : 25-04-13 14:21

hey..
nogle som kender nogle kinesiske hjemmesider man kan shoppe fra.

både elektronik tilbehør og tøj..

og er der lovligt at købe til eget forbrug.

her tænker jeg på kopi vare???

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 25-04-13 14:26

Har du nogen anelse om du nogensinde modtager varen?

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 25-04-13 14:42

dx.com er udmærket, men husk lige SKAT, køber du for mere end 80.- så slår Skat til + Posten brokker sig sikkert også = hvis din pakke altså bliver undersøgt.
Men glem alt om kopi varer, de holder ikke til noget - men det er lovligt at importere til eget brug.
http://www.toldpriser.dk/toldberegner
http://www.toldpriser.dk/toldregler

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 25-04-13 14:45

Citat
Har du nogen anelse om du nogensinde modtager varen?

Jeg har personligt modtaget alt hvad jeg har bestilt i Kina, med et par undtagelser og der handler jeg ikke mere, dx er også rimelig hurtig, men de er ikke de billigste.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 25-04-13 14:46

Alle forsendelser, der kommer fra ikke EU lande går igennem SKAT (tolden), så alle bliver "opdaget", og der kommer både told, håndteringsgebyr og moms oveni.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 25-04-13 14:51

Citat
Alle forsendelser, der kommer fra ikke EU lande går igennem SKAT (tolden), så alle bliver "opdaget", og der kommer både told, håndteringsgebyr og moms oveni.

OK, men så må de have mange småpakker de bare lader fise forbi for jeg er aldrig blevet taget.
Eller rettere min pakker er åbenbart ikke blevet undersøgt for indhold.

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 25-04-13 14:51

http://dx.com/p/oem-rj45-network-crimp-plugs-20-pcs-2697
http://dx.com/sitemap

toldregler, du må købe for 80- kr pr gang
http://www.toldpriser.dk/Nyhed-Afklaring-paa-om-bagatelgraensen-er-med-eller-uden-porto

jeg og mine venner har handlet rigtig meget i Kina, uden nogen problemer
eks. har jeg købt et batteri til min gl. Nokia mobil, det kostede mig næsten 14- kr incl- fragt til DK

Kommentar
Fra : bjarnebr

Dato : 25-04-13 15:22
Kommentar
Fra : bjarnebr

Dato : 25-04-13 15:26

Jeg glemte at skrive at hvis prisen omregnet til danske kroner overstiger 81 kr. kan det bedre betale sig at bestille varen af flere gange eller via DHL eller lignende, selv om det er lidt dyrere fra start, da postvæsenet beregner et stort gebyr og derefter told det gør DHL ikke, de tager højst told.

Kommentar
Fra : Oompa_Loompa

Dato : 25-04-13 15:54

Hej.

Miniinthebox.com er muighed... har alt muligt...

Det er ikke korrekt at du kan handle for 80 kr. pr.- gang for ved 80 kroner overstiger du postdanmarks grænser hvilket resulterer i et gebyr på kr. 160,00.

Told og skat´s grænser overskrider man vidst ved 82 kr. mener jeg men det kan du se på toldberegneren som der er link til længere oppe.

Jeg har handlet på miniinthebox og er fuldt ud tilfreds... Men værd opmærksom på beløbet...

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 25-04-13 15:59

Du skulle vist hellere sætte dig ind i hvordan Kandu virker i stedet...

Spørgsmål
- Ubesvarede   1
- Besvarede   0
- Annullerede   7
- Slettede   0
Ialt 8

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 25-04-13 16:11

Pas på med at købe noget på udenlandske sider uden for EU du betaler varen over nettet med kreditkort, modtager varen og får så bagefter en opkrævning på told og afgifter på ca 40 % af det oprindelige betalte beløb, værsegod at betale.

Per

Kommentar
Fra : bjarnebr

Dato : 25-04-13 17:06

Jeg handler en del med butikker i Hong Kong og betaler hver gang via "Paypal" det er sikkert, her en eneste gang været ude for at varen udeblev, og så fik jeg pengene retur fra Paypal.

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 25-04-13 17:08

Hvis varen er en "gave" skal man ikke betale told eller moms, hvis beløbet lille, f.eks. 150 kr.

Kommentar
Fra : bjarnebr

Dato : 25-04-13 17:12

Hvis "Gaven" er fra et firma siger Post Danmark at de samme regler som ved køb er gældende, men hvis gaven kommer fra en privatperson har Thyregod8 ret.

Kommentar
Fra : Oompa_Loompa

Dato : 25-04-13 17:18

Hvorfor går snakken forresten om moms og gebyrer... Er jo ikke der han spørger til. Kan være han har sat sig ind i reglerne om handel udenfor EU...

Du må købe alt det du vil i udlandet til Eget forbrug... Det er der ikke noget ulovligt i...
Kender desværre ikke så mange kinesiske sider...

Mvh Mark

(Til Per: Det er jo så fordi du ikke satte dig ind i reglerne omkring handel udenfor EU inden)
Men skod er det da helt klart...

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 25-04-13 17:25

Jeg har flere gange lavet mindre køb hos Miniinthebox.com, forsendelserne kommer fra Kina. På forsendelsen står "gift", hvilket ikke er gift, men en gave. Jeg har ikke betalt noget moms eller afgift. Men hvis det er større ting, tror jeg Toldogskat kommer ind i billedet.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 25-04-13 17:46

Citat
Pas på med at købe noget på udenlandske sider uden for EU du betaler varen over nettet med kreditkort, modtager varen og får så bagefter en opkrævning på told og afgifter på ca 40 % af det oprindelige betalte beløb, værsegod at betale.

Ikke hvis beløbet ikke overstiger 80.- som er en bagatel-grænse = varer + post
men derover = masser af gebyrer - men man kan jo nægte at afhente sin post
og sige det må være en der tager GAS på mig.

Citat
Jeg har flere gange lavet mindre køb hos Miniinthebox.com, forsendelserne kommer fra Kina. På forsendelsen står "gift", hvilket ikke er gift, men en gave. Jeg har ikke betalt noget moms eller afgift. Men hvis det er større ting, tror jeg Toldogskat kommer ind i billedet.

ÅH JO de gør, især når det kommer fra Kina, og en speciel afsender >> så er de på VAGT.

Ellers kan en simpel søgning på nettet jo gøre den store forskel, hvor man handler

Prøv at google kina alibaba

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 25-04-13 17:53

Eller lav en hurtig søgning:
Citat
dx.com alternative

Og altid betal med KORT = via Paypal, så er man rimelig godt sikret.
Samt du får MASSER AF SPAM MAIL´S når først du har afgivet en ordre
modtager hverdag mindst 20 fra China som ryger direkte i SPAM-dåsen

Kommentar
Fra : Betty Boop

Dato : 25-04-13 18:19

Jeg handler tit i Hong Kong men gennem eBay.com og der må du handle for 80 Dkk incl forsendelse.

Kommentar
Fra : prio

Dato : 25-04-13 21:50

Jeg vil også sige, at hvis du handler uden for EU, så hold dig til Paypal - og normalt højst kr. 80.

Jeg har dog flere gange oplevet at handle i USA for over kr. 80, hvor virksomheden så har valgt at notere købsbeløbet på varen lavere, end det faktisk var
- de må have vidst, at jeg så slap for tolden, og så måske vendte tilbage.

Men ellers hold dig til mange små ting a' kr. 80, og vælg, fx i Kina, alle de varer, hvor der reklameres med gratis fragt - fx hos "Lys i Kassen":

http://www.lightinthebox.com/da/

Vær også opmærksom på, at mange af varerne i Kina ikke engang er de 80 kr. værd.

Alligevel er det ret sjovt at handle i USA og Kina, fordi udvalget er så enormt stort, man kan få alt!

Kommentar
Fra : esbrablok

Dato : 29-04-13 10:16

80 kr..

man kan jo ikke få noget for 80 kr..

det lyder vanvittig. er godt nok chokeret.

jeg bestiller ofte protein pulver fra udlandet til min træning. det betaler jeg ca 400 kr for, men har aldrig hørt noget fra nogen....

gælder samme regler her??

Kommentar
Fra : bjarnebr

Dato : 29-04-13 13:45

Hej Esbrablok
Det skal du ikke råbe højt om, for hidtil har du været heldig ikke at blive taget at tolden.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 29-04-13 13:52

Udlandet - i dette tilfælde - er formentligt EU.

Kommentar
Fra : ebg_888

Dato : 10-05-13 17:43

Citat
man kan jo ikke få noget for 80 kr..

Jo, du kan såmænd få ret meget for 80 kr., fx i Kina, hvis du køber fragtfri varer.

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 10-05-13 17:49

eks. har jeg købt et batteri til min gl. Nokia mobil, det kostede mig næsten 14- kr incl- fragt til DK