/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
Banner vha flere a3 ark?
Fra : jakobal
Vist : 589 gange
200 point
Dato : 23-04-13 07:59

Hej,
Er der nogen der kender et gratis program, hvor man kan udskrive et stort billede ved at det udskrives til flere f.eks. a3 ark og derefter sættes sammen til en banner?

Jakob

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 23-04-13 10:03

LibreOffice > impress (som microsoft powerpoint) kan gøre det.

Men det er ikke så meget programmet men nærmere om din printer kan gøre det.
Det hedder banner / udskriv fliser / plakat og noget i den retning med bruger defineret sidestørrelse.

Jeg gjorde en gang det at jeg installerede en printerdriver som kunne skrive stort og bannere, men skrev det så ud i fliser på en alm printer................det var lidt tricky, men det lykkedes at lave et banner.

Kommentar
Fra : jakobal

Dato : 23-04-13 10:24

kan man også gøre det i power point så mon

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 200 point
Dato : 23-04-13 10:31

Ja det kan du godt > sideopsætning > brugerdefineret > skriv størrelsen.

Kommentar
Fra : jakobal

Dato : 23-04-13 10:32

ok, men kan man så sætte det sammen bag efter

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 23-04-13 10:47

Du kan købe banner papir

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 23-04-13 11:01

mig-selv >
Er det så noget der sættes ind i bagsiden og drøner lige i gennem, og kan alle printere det.
Følger der noget program med.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 23-04-13 11:16

Jeg går ud fra at HVIS det kan ligge i bakken så smider man det den vej ellers må man tage bag-døren af printeren for papir kassen skal være lukket for at kunne printe på min
og JA, det kommer ud i en lang bane flere meter = papirets længde.
Software må vel kunne findes på nettet
http://www.brighthub.com/multimedia/publishing/articles/106155.aspx

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 23-04-13 11:20

Ellers vil jeg mene at dette kan udskrive bannere, men er ikke sikker.
http://inkscape.org/
Vælg Dansk under installering.

Godkendelse af svar
Fra : jakobal

Dato : 23-04-13 11:29

Tak for svaret Eyvind.