/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
Canon Printer
Fra : ppk
Vist : 825 gange
200 point
Dato : 21-04-13 14:28

Hej

Har en canon MG6250 printer, som skulle kunne køre trådløs !

Nu er mit spørgsmål, kan man ikke bruge den via USB til sin stationære computer, og samtidig bruge den trådløs f.eks. fra sin bærbare ??

På forhånd tak for hjælpen.

Hilsen
PPK

Kommentar
Fra : transor

Dato : 21-04-13 14:57

Nej det går ikke samtidig. Den kan kun printe på et stykke papir af gangen .

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 21-04-13 15:20

det kan du godt men ikke samtidig min mp 495 kører godt som trådløs og med usb på den stationære

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 21-04-13 15:36

UPS

Jeg mener, hvis den er sat til min stationære via USB.

Kan jeg så ikke bruge den fra en bærbar via Wi-Fi også, således jeg ikke skal hen og tage USB stikket ud hvis jeg sidder et andet sted på matriklen og vil printe.

Eller evt. vil printe nogle billeder fra min smartphone via Wi-Fi ??

Da det selvfølgelig er den stationære der skal printes mest fra, er det jo smartest at have den tilsluttet her, da den jo heller ikke har noget Wi-Fi kort.

Det ville jo også være smart at ungerne kunne udskrive fra deres bærbare, når de er hjemme og skal lave opgaver.

Hilsen
PPK

Accepteret svar
Fra : kivi

Modtaget 200 point
Dato : 21-04-13 16:21

det kan du godt du behøver ikke at tage usb stikket ud

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 21-04-13 21:00

Jeg siger ikke det ikke kan lade sig gøre at bruge begge dele.
Men det bliver noget rod.
Din printer skal tilsluttes wi-fi til din router. så skal alle andre bruge den som en netværks printer.
Du skal helst ikke lade nogen af de andre dele den som delt printer.
find den som netværksprinter på smartphone og baerbare og alt det andet.
Når først det virker er det helt fint. Men lav ikke om på dit netværk, for så er det svært at slette de gamle veje i nettet. pas på hav kun en router der deler adresser ud.
Det har vi skrevet om tidligere.
hilsen Steen

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 22-04-13 07:45

stone 47 jeg har ingen problemer med den opsætning jeg har

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 22-04-13 09:48

Jeg sagde jo også det sikkert kunne lade sig gøre.
Men når i nu har købt en printer med WIFI. Så brug denne løsning.
For ikke at have flere løsninger der kløjs med hinanden.
hilsen Steen.

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 22-04-13 09:52

skylder måske at sige, hvis din stationære er forbundet kablet til routeren, vil den jo alligevel printe fint. Du installerer bare printeren som en netværksprinter pc søger ude på wifi'et også og finder den og alt virker.
hilsen Steen

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 22-04-13 10:09

stone47

Jeg har sat printeren direkte til e USB indgang i computeren, så måske skulle jeg prøve at sætte den direkte til Routeren.

Selv om jeg ikke har meget fidus til netværk, da jeg aldrig har fået mine maskiner som står oven på til at kunne køre netværk. Har enda haft flere til at flere til at kigge på det, men de har opgivet.

Maskine der står først for som skal styre det, er installeret med Windows 7 og de andre bl.a. med Vista.

MvH
PPK

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 22-04-13 12:01

Citat
Nu er mit spørgsmål, kan man ikke bruge den via USB til sin stationære computer, og samtidig bruge den trådløs f.eks. fra sin bærbare ??

Ja den kan

Jeg har en næsten mage til (MG 5250)

Jeg tilslutter trådløst sådan:
start printer luk display op > brug " ringstyring" ? så skifter menuen > tryk på tasten lige under opsætning > følg anvisningen.

Din router har en nøgle (key) som du skal bruge for tilslutning

Når routeren har accepteret din key, kan du sætte cd'en ind og installere printeren og væge trådløst.

sæt cd'en i en computer uden trådløs forbindelse og vælg USB

sæt cd'en i en computer med kabelforbindelse til net værk og vælg trådløst

Når jeg skal printe med USB tilslutning sætter jeg så bare stikket i og printer.

Alle computere som skal printe - skal hver især have installeret printerprogrammet.
(du kan nøjes med at installere driveren)

Godkendelse af svar
Fra : ppk

Dato : 17-05-13 14:27

Tak for svaret kivi.

Efter at have prøvet lidt forskelligt, er det nu lykkedes mig at køre via USB på stationær og trådløs på min bærbare.

Samtidigt er det lykkedes mig at kunne printe billeder ud trådløst direkte fra min smartphone

Hilsen
PPK