/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Det koster landet dyrt med indvandring.
Fra : prio
Vist : 2257 gange
300 point
Dato : 13-04-13 23:47

Norge taber 4,1 millioner på hver ikke-vestlig indvandrer, oplyser Berlingske Tidende.
Det er tal, som Norsk Statistik er kommet frem til.

Gad vide om alle de udgifter, som vi har, p.g.a. den voldsomme stigning i kriminalitet, er regnet med i det beløb - eller kommer oveni?

Mon ikke det er lige så dyrt i Danmark? - måske dyrere, fordi vi har verdens højeste overførselsindkomster.

Men i Danmark tør/må man jo ikke sætte tal på, hvad indvandringen koster samfundet.

Pengene skal skaffes via skatten og/eller forringelse af velfærden.

Eller rettere yderligere forringelse af velfærden - for allerede nu mærker man jo overalt kraftige forringelser i velfærden - og det skyldes ikke alt sammen "krisen"!

Norge er jo et meget velhavende land p.g.a. olie-indtægterne.

Men hvad med os andre, hvis økonomi er langt fra så god som Norges?

Hvordan skal vi klare al den forsørgelse i fremtiden, uden at bryde sammen som velfærdssamfund?

Man får helt sved på panden, og bliver vred over, hvad politikerne har ladet ske med den uhæmmede indvandring - og ved fortsat at forklejne de massive problemer, som det har givet.

Den nuværende regering har oven i købet, på alle måder, gjort det langt mere attraktivt for (økonomiske) flygtninge at vælge Danmark
- og det har så sandelig givet pote, selv Sverige kan ikke tilbyde så favorable vilkår som vi kan.

Hvad kan man gøre? - eller er det allerede for sent at gøre noget?

http://www.b.dk/globalt/norge-taber-41-millioner-paa-hver-ikke-vestlig-indvandrer

Accepteret svar
Fra : rotw

Modtaget 300 point
Dato : 14-04-13 04:34

Det er der jo intet nyt i. For så ville Enhedslisten sf S mf ikke eksistere efter et valg hvis denne rigtige pris på omkostningerne ved dette samtidig med "at vi skal betale ca 1 % af brutto" i nødhjælp til pirater olign så ville alle kunne nøjes med at betale maks 40% i skat og så kan folk selv bestemme hvad deres penge skal gå til om det så er røde kors elign det må de sku selv om men staten bør ikke bruge så mange penge på det.

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 14-04-13 09:25

Citat
Hvad kan man gøre? - eller er det allerede for sent at gøre noget?

Man kunne måske starte med at stoppe krigsførelse mod pirater, Irak, Libyen, Mali og gud ved hvor "storebror" ellers ønsker at "krigsmagten" Danmark skal klare paragrafferne.
De "par" milliarder man sparede, kunne så bruges på at nedbringe ventelister og få patienterne væk fra gangene.

Kommentar
Fra : jøjø

Dato : 14-04-13 12:54

Med hensyn til den grove kriminalitet, skal vi først og fremmest udvise flere, når det er muligt.
Det er det eneste, som kriminelle indvandrere har respekt for.

Alt for mange domme ender med at blive med betingede udvisninger - eller slet ikke at give udvisning.

Vi skal også holde op med at være bange for at blive kaldt racister.
Danskerne er ikke racister, bare fordi vi ikke vil være til grin for egne penge.

Vi skal også holde op med at behandle indvandrere som ofre, men stille krav til de, der forsørges.
Vi må kræve, at man møder op til sprogundervisning og andre kurser, og ikke i stigende grad får lov til at isolere sig i ghettoer.

Danmark skal ikke blive ved med at have verdens højeste forsørgelse, det går bare ikke længere, når vi kæmper med så massive integrationsproblemer.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 14-04-13 13:48

Der er regnet på udgifterne ved alle grupper der bor i Dk allerede i 2005, etnerne og deres efterkommere er ca fem gange "dyrere i drift" end danskere, men vi giver allesammen underskud, bortset fra vestlige indvandrere, der rent faktisk er en god forretning. Det sidste sikkert kun, fordi de som regel har fået deres opvækst og uddannelse i deres hjemland.

Rapporten kan findes her

http://www.fm.dk/Publikationer/Velfaerdskommissionen/2008/Rapporter%20fra%20Velfaerdskommissionen.aspx?mode=full

det er den 2. rapport i 2005

Arbejdsmarkedskommissionens rapporter er til dels bygger på Velfærdskommissionens, der fastslår at der er underskud på alle grupper (undt. vestlige indvandrere) som jeg havde meget svært ved at harmonere med, at vi (selv om vi taber velstand i forhold til mange andre lande) dog stadig bliver rigere.

Så det spm stillede jeg til Arbejdsmarkedskommissionenog fik flg svar:

"Tak for din henvendelse om Arbejdsmarkedskommissionens rapport.

Du undrer dig over, hvorfor problemet med underskud på de offentlige finanser består, også selv om vi fremover bliver rigere end i dag. Du spørger endvidere, om vi kan henvise dig til en forklaring på spørgsmålet.

Som du anfører, er spørgsmålet drøftet i den korte version af Kommissionens rapport. Der er også en kort omtale nederst side 9 i Kommissionens hovedrapport, som jeg kan forstå, du allerede har adgang til.

Emnet er behandlet i en række publikationer, bl.a. af Velfærdskommissionen. I vedlagte publikation ”Befolkningsudvikling, velstandsdilemma og makroøkonomiske strategier” starter der på side 25 en diskussion af vækstens betydning for det offentlige finansieringsproblem. Der kan bl.a. også henvises til kapitel 4 i Finansredegørelse 2004, Finansministeriet juni 2004. Endvidere er emnet omtalt på side 21 i "Mod nye mål - Danmark 2015. teknisk baggrundsrapport", Finansminsiteriet december 2007.

Kort fortalt gælder det, at både de offentlige indtægter og udgifter - på lang sigt og derfor set som et gennemsnit af høj- og lavkonjunkturår - stiger stort set lige hurtigt og i samme takt som lønningerne i den private sektor (som i det lange løb følger produktivitetsudviklingen).

Når der i udgangspunktet er ubalance mellem indtægter og udgifter, vil denne ubalance fortsætte trods den økonomiske vækst. Balancen kan på lnag sigt kun ændres ved at ændre på velfærdssamfundets indretning.

Jeg vil gerne føje til, at jeg udmærket forstår din undren og din bemærkning om, at resultatet er kontra-intuitivt. Forståelsen af denne sammenhæng er ikke særlig udbredt - desværre heller ikke blandt mange økonomer - men det må betragtes som en faktuel sammenhæng, som indgår i de centrale myndigheders planlægning af finanspolitikken. Implikationen er, at øgede offentlige udgifter på lang sigt kun kan finansieres gennem enten højere skattetryk eller en højere samlet arbejdsindsats.

Med venlig hilsen

Peter Bach-Mortensen"

Helt ærligt, jeg forstår stadig ikke en bjælde, div økonomer mv jeg har spurgt kan heller ikke forstå/forklare det, måske bortset fra den sidste sætning i svaret

Kommentar
Fra : ebg_888

Dato : 14-04-13 13:50

Blot de 15.000 ikke-vestlige indvandrere, der kom til Norge sidste år, vil give en nettoudgift63 milliarder norske kroner, oplyser Norsk Statistik.

Det vil koste hver etnisk nordmand, børn som voksne, kr. 15.000, blot for indvandringen i 2012.
Det vil sige, at det koster en familie på fire kr. 60.000 for indvandringen i et enkelt år.

Så tror pokker, at vi snart ikke har råd til at forsørge "vore egne".
Vi har så travlt med at forsørge resten af verden.

Så tør man jo næsten ikke regne på, hvad uhæmmet indvandring gennem årtier koster de enkelte etniske familier.

Norsk statistik har vel at mærke ikke medregnet de øgede udgifter og de menneskelige omkostninger af kriminaliteten.

De fleste af Norges ufattelig mange oliemilliarder kommer til at gå til forsørgelse af ikke-vestlige indvandrere.

Hvor skal lande, uden en oliereserve som i Norge, skaffe pengene til forsørgelsen?

Jeg tror, at løbet er kørt.

Venstrefløjen fik lov til at ødelægge de vestlige samfund, og fik sit ønske om et multikulturelt samfund opfyldt, med de katastrofale følger, som det har vist sig at give,

Vi skulle have vidst bedre.

http://newsbreak.dk/norge-taber-41-millioner-pa-hver-ikke-vestlig-indvandrer/

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 14-04-13 13:55

Fandt lige "læse-let" udgaven af mit tidligere indlæg

http://www.b.dk/danmark/efterkommere-koster-dyrt

Kommentar
Fra : prio

Dato : 14-04-13 14:13

Citat
vi giver allesammen underskud, bortset fra vestlige indvandrere

Ja, det har også undret mig.
Så skulle man tro, at det er vestlige indvandrere, der skal redde landet og forsørge os i vores alderdom.
Lad os få nogle flere af dem, skal det være rumænere, litauere og polakker?

Citat
Vi skulle have vidst bedre.

Ja, måske, men indvandring tidligere i historien havde jo været positiv for Danmark.
Tyskere, polakker, jøder, hollændere var blevet integreret og havde bidraget positivt samfundet.

I dag er der jo også ikke-vestlige indvandrere, som fx asiater, der bidrager positivt.

Det var nok dengang i tresserne svært at forudse, at ikke-vestlige muslimske indvandrere skulle give de vestlige samfund så enorme problemer.

Vi havde brug for deres arbejdskraft, og brug for nogle til at forsørge os i vores alderdom.
Nu kommer det til at gå lige modsat - det bliver os, der skal forsørge dem i al evighed

Det, man virkelig kan klandre politikerne for, er, at man ikke stoppede op for indvandringen i tide, da det begyndte at gå op for os, at noget ville gå galt.
Meget kunne været reddet ved hurtig handling.

I dag ved politikerne ikke, hvad ben, de skal stå på.
Mange forsøger at tie problemerne ihjel, eller at bagatellisere dem, og kalder Gud Hjælpe Mig de grove kriminelle for utilpassede unge - og forsøger i det hele taget at gøre indvandrere til ofre.

På den måde kommer vi ingen vegne.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 14-04-13 15:00

Citat
Ja, det har også undret mig.
Så skulle man tro, at det er vestlige indvandrere, der skal redde landet og forsørge os i vores alderdom.
Lad os få nogle flere af dem, skal det være rumænere, litauere og polakker?

Man vil jo have de nye lande ind i Schengen så hurtigt som muligt...........følgen bliver serbiske hjernelammede røverbander der tømmer danske villaer for værdier og en masse luddovne romaer der kommer til at leve i ren kontanthjælpsluxus i.f.t. der hvor de kommer fra.

Næh, lad os få nogle kristne sorte fra Nordamerika og nogle skævøjede fra Fjernøsten, de eropdraget.

Iøvrigt læste jeg forleden at fortvivlede arbejdsløse portugisere er begyndt at rejse til deres tidligere koloni Mozambique.............for at søge arbejde

Kommentar
Fra : jøjø

Dato : 14-04-13 15:00

Citat
Efterkommere af indvandrere fra ikke-vestlige lande er stort set lige så dyre for de offentlige kasser som deres forældre. Det viser nye beregninger.

- citat fra dit link, vagnr.

For 10-15 år siden troede jeg naivt, at integrationsproblemerne langsomt ville forsvinde, når indvandrerbørnene voksede op i det danske samfund, med god forsørgelse, børnehave, skolegang og uddannelse.

Hvordan kunne man tro andet?

Men integrationsproblemerne bliver bare mere og mere massive, overalt i de vestlige samfund.
En katastrofe for hele Europa.

Man må forlange, at folk ikke fortsat får lov til at isolere sig i ghettoer, og danne deres eget parallelsamfund, hvor man lever som i sit oprindelsesland, blot forsørget af danske skatteydere.

Den nuværende regering har fejlet groft ved at fjerne de tiltag, som den tidligere regering tog, for at gøre noget ved integrationsproblemerne.

Den nuværende regering startede ud med at fjerne starthjælpen, fjerne kontanthjælpsloftet og genindføre, at der gives børnepenge til alle børn, uanset antal.

Samtidig indførte den, at der gives næsten gratis tandlæge til kontanthjælpsmodtagere, hvilket betyder en væsentlig indirekte forøgelse af kontanthjælpen.

Den gratis tandlæge ydes vel at mærke kun til folk på kontanthjælp - og mærkeligt nok ikke til fattige danskere på langvarig forsørgelse, som folkepensionister og førtidspensionister.

I det hele taget har den nuværende regering eftertrykkeligt sikret sig, at det er blevet mere favorabelt at leve af kontanthjælp.

Det kan slet ikke betale sig økonomisk for en indvandrer at søge ud på arbejdsmarkedet og forsørge sig selv og sin familie.
De fleste familier vil miste penge.

Det er en katastrofe for samfundet, at man fortsat tror, at overforsørgelse gør noget godt.
Man hæmmer/stopper fuldstændigt integrationen på den måde.

Nu er det vist imidlertid ved at gå op for regeringen - efter den har siddet på magten i 1½ år - at den er nødt til at skære på kontanthjælpen.
Men det er sandelig ikke men venstrefløjens gode vilje!!!

Venstrefløjens eksistensberettigelse er - og har altid været - at forære skatteydernes penge væk.

Danmark har i årtier sat en ære i at forsørge alt og alle - helst hele verden.

Man giver tilladelse til uhæmmet indvandring og man at lemper adgang for økonomiske flygninge - som jo søger derhen, hvor forsørgelsen er bedst.
Samtidig kommer mange af de såkaldte flygtninge blot for at udøve kriminalitet.

Samt selvfølgelig øget ulandsbistand, som gerne skulle op på 1 % , hvis det stod til den nuværende regering.

Ih, hvor er vi gode.
Vi kan tage os af alle andre end vore egne!

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 14-04-13 15:13

Citat
Samt selvfølgelig øget ulandsbistand, som gerne skulle op på 1 % , hvis det stod til den nuværende regering.

1 % er godt givet ud, hvisden bliver givet på en måde der forhindrer folkeflugt.

Kommentar
Fra : ebg_888

Dato : 14-04-13 15:47

Det store problem med muslimsk indvandring er vel nok, at mange indvandrere foragter den danske levemåde.

Vores kultur er dem alt for fremmed, og faktisk er det vel uværdigt, at en stor befolkningsgruppe lever i et land, hvis kultur og levemåde de foragter, og aldrig nogensinde ønsker at tilegne sig.

Man har bosat sig i Danmark udelukkende p.g.a. forsørgelsen og alle de gratis goder, og fosørgelsen er den eneste grund til, at man ikke vender tilbage til sit hjemland.

Man ønsker selvfølgelig ikke at fjerne sig for ghettoen, for man vil blive i sit lille parallelsamfund med eget sprog og kultur, fjernt fra det danske.

De fleste muslimske indvandrere skammer sig overhovedet ikke over at blive forsørget, og man vil aldrig komme til at betale skat "med glæde" - som de fleste danskere måske heller ikke helt gør, men dog med en forståelse for, at uden at borgeren yder skat, kan samfundet heller ikke yde noget igen.

Jeg har tit tænkt på, om det ville være en slags løsning for nogen indvandrere, hvis man tillod folk at returnere til deres oprindelsesland, og medbringe deres forsørgelse resten af livet - i form af kontanthjælp, førtidspension eller folkepension.

Man kunne fortsætte sit liv der, hvor man følte sig hjemme kulturelt, og med sin økonomi i orden være med til at opbygge samfundet i sit hjemland.

På den måde ville det danske samfund spare i det lange løb, da de næste generationer ikke skulle forsørges, og der ville være færre udgifter til fx læge, hospital, skole, fængsel i Danmark.

Var det ikke en god idé for alle, at indføre sådan en ordning?

Citat
Den nuværende regering startede ud med at fjerne starthjælpen, fjerne kontanthjælpsloftet og genindføre, at der gives børnepenge til alle børn, uanset antal.

jøjø, du glemte at nævne, at den nuværende regering skam også skyndte sig at indføre 5 ugers betalt ferie til kontanthjælpsmodtagere, og tillod, at man måtte rejse til udlandet, mens man blev forsørget.

På den måde prøver regeringen at indrette kontanthjælpen som en livstids-indkomst, og glemmer, at den aldrig har været tænkt som andet end en midlertidig overlevelseshjælp.

Kommentar
Fra : prio

Dato : 14-04-13 15:55

Citat
1 % er godt givet ud, hvisden bliver givet på en måde der forhindrer folkeflugt.

Det kan så være, at du har ret i det, LuffeA.

Men mange påstår nu, at ulandspengene ofte ikke gavner, men i mange tilfælde skader, fordi den fastholder folk i forsørgelse.

Korruption snupper også store beløb.

Det ville gavne mere, hvis handel med ulande ville blive mere åbnet op.

- og hvorfor skal Danmark ALTID lege verdens duks, og ALTID være den, der yder mest/ forsørger mest? - både med hensyn til ulandsbistand, overførselsindkomster, SU o.l ?

Er det en slags mindreværdskompleks, vi har?

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 14-04-13 16:52

Citat
- og hvorfor skal Danmark ALTID lege verdens duks, og ALTID være den, der yder mest/ forsørger mest? - både med hensyn til ulandsbistand, overførselsindkomster, SU o.l ?

Det er jo tradition for de nordiske lande siden WW2, uanset hvilke regeringer der har siddet.

Desværre kan det ikke økonomisk hænge sammen med den store indvandring og den store arbejdsløshed.
Selv ikke regeringens 2020-plan forudser fuld beskæftigelse, forskerne melder ud at det med lidt held kan ske i 2030.

Nå, jeg går på folkepension i 2018 og har en god sum i opsparing, men vil da stadig følge med

Kommentar
Fra : alan57

Dato : 17-04-13 14:33

Jeg vil ikke mere fordi de nu skære ned på pensionister arbejdsløse tilskud til livsvigtigt medicin overfalder S-SF og R sku også, samtidigt med at de øger indvandringen og giver flere penge til ulandshjælpen og jeg vil ikke finde mig i det mere, de siger at vi selv har indveteret dem herop det er simpelhen den største løgn jeg nogensinde har hørt, jeg har aldrig indveteret nogen herop det var den danske regering og arbejdsgiverne, hvorfor regeringen gjorde det ved jeg sku ikke, men arbejdsgiverne gjorde det for at trykke lønnen, og de kan godt holde op med at kalde folk rasister bare fordi de er imod indvandringen til Danmark det gør sku ikke nogen til rasister men hvis folk vil kalde mig rasist må de meget gerne jeg tager det som et skulder klap og dem der kan få stoppet dette vandvid skulle sku have en medalje de andre der imod skulle for retten for landsforæderri istedetfor at hjælpe deres eget folk hjælper de sku dem der ikke høre til her og selv den danske dronning ryger på den med hendes dum smarte bemærkninger, hun skulle have været fyret med det samme, man sviner sku ikke det folk til der betaler alt det lort hun rager til sig, danskerne bliver aldrig klogere idioterne står sku og hepper på hende når hun kommer i det smukke skib VI har betalt og råber hurra når damen giver tegn til det vi er og bliver aldrig andet end slaver for et åndsvag kongehus som vi har fået at vide tjener penge til Danmark, tak skæbne vi er idioter og vi bliver aldrig andet, det er hvad i efterlader til jeres efterkommer og så lige en jord der er ribbet for alt der vil kunne bruges til noget, vi er til grin for vores egne penge.
godnat sidste mand slukker lyset.
alan57

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 01-06-13 00:01

UHA DA, ikke vestlig indvandring koster kassen. Et tal mellem 60 - 80 milliarder har været nævnt???
Men da den røde regering har valgt at skjule det rigtige tal for undersåtterne, må man formode at beløbet er væsentligt højere.

Sjovt nok, den befolkningsgruppe der har slidt og slæbt en hel menneskealder, betalt skat, en hulens bunke afgifter, den gruppe bliver kaldt en byrde - endda en ældrebyrde.

Så'en er det jo.

Kommentar
Fra : jøjø

Dato : 01-06-13 12:54

http://www.information.dk/448193

Hvorfor mon det er så vigtigt for socialdemokraterne, at hemmeligholde, hvad indvandring har kostet samfundet?

Integrationsminister Karen Hækkerup synes ikke "at det er særligt vigtigt, hvad indvandringen har kostet samfundet."

Hvad bilder hun sig ind? - er det ikke særligt vigtigt for skatteyderne at få at vide, hvad deres skattekroner går til?

Jeg troede, at vi havde lært, at problemerne ikke forsvinder ved at hemmeligholde og fortie dem.

Ved at fortie fakta opstår en masse rygter, som måske ikke korrekte.

Det er vigtigt at kende de nøjagtige tal, så vi kan handle ud fra dem, og se om udgifterne falder med årene.

Det er vigtigt at vide, hvis indvandringen er meget dyr, så vi kan sørge for, at indvandringen af de "dyreste" indvandrere fremover begrænses, så vores økonomi kan klare forsørgelsen.

Mange påstår jo i dag, at de faktiske udgifter for den alt for store muslimske indvandring koster samfundet ca. 100 milliarder årligt - og ikke de 10-15 milliarder, som andre er kommet frem til.

Under alle omstændigheder er det kolossale beløb, og ødelæggende for den danske velfærd og det samfund, vi havde bygget op.

Hvordan kunne man dog lade det ske?
Hvorfor indså man det dog ikke noget før?

Jeg får aldrig tiltro til venstrefløjen i dansk politik mere!

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 01-06-13 13:38

Vi oplyses løbende hvad de forskellige ting koster. Militæret, hositaler, børnehaver, skoler, politi, ældrebyrden, førtidspensionister, kræftpatienter, bistandsklienter, enlige mødre, rygere, alkoholikere, narkomaner, rockere, folkekirken, folkeskolen, læger....jeg skal lige ha' vejret.............Hospitaler, diabetes, veje, fortove, cykelstier, sort arbejde, unddragelse af moms når tømrersvenden udskifter et råddent vindue for gamle Ane i Kæret.

Men sjovt nok får vi aldrig at vide hvad:

Indvandringen af ikke vestlige koster

En folketingspolitiker/minister etc... reelle løn

EU politikers ditto + ben. Og slet ikke de 30.000 kr de får skattefrit - som kaldes blyantspenge.. ja, ja, + det løse.

At vindmøller skaber mere forurening ved fremstillingen - end de nogensinde sparer når de snurrer rundt.

At svenskerne køber dansk vindmøllestrøm meget meget billigere end danskerne.

At institutionerne er fyldt med børn fra muslimers fætter/kusine ægteskab - på grund af indavl.
Ret skal være ret, samme problem med færinger.

Og det allerværste - jeg kan med lethed gøre listen endnu længere.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 01-06-13 21:01
Kommentar
Fra : prio

Dato : 01-06-13 23:06

"Morsom" artikel.

Politikens fotochef ønskede et "nuanceret" (rosenrødt?) billede af en ghetto - og det var vigtigt for Politiken, at man "undgik at falde i fælden med kun at tage på opgave for at bekræfte sine fordomme"!

Men ak, fotografen bliver, som ofte før i ghettoer, antastet og truet både fysisk og verbalt - hvorefter Politiken er ved at slå knuder på sig selv for ikke at lyde fordomsfuld efter den behandling

Som en læser af artiklen så rigtigt kommenterer:
"Det er lidt svært at have ondt af lige netop Politikens medarbejdere, når deres hovedformål synes at være at undskylde og bortforklare de problemer, som de selv udsættes for.
De kunne desværre ikke få lov til at fortælle deres planlagte løgnehistorie!"

Kommentar
Fra : alan57

Dato : 02-06-13 08:35

Man kan da ikke integrerer mennesker i det danske samfund, når de mener at danskere er mindre værd end de er og det er kun et spørgsmål om tid før de vil ændre samfundet til et muslimsk samfund.
Det er aldrig gået op for danskerne at det ikke er i morgen de vil lave det om, men om generationer frem.
Vi skal bare lade dem bygge moskéer, så går det nok.
Vi skal bare lade dem få sharialov, så skal det nok gå. (mener jeg det hedder)
alan57

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 02-06-13 09:30

Citat
Man kan da ikke integrerer mennesker i det danske samfund, når de mener at danskere er mindre værd end de er og det er kun et spørgsmål om tid før de vil ændre samfundet til et muslimsk samfund.
Det er aldrig gået op for danskerne at det ikke er i morgen de vil lave det om, men om generationer frem.

Sharia-inspirerede forslag til ændringer bliver tid efter anden taget op i engelske byråd af muslimske medlemmer.......ikke stening af kvinder selvfølgelig....... og bliver gennemgået da man i demokratiets og antiracismens ånd jo ikke kan afvise dem, men flere fremtrædende englændere betragter det som en meget farlig udvikling.

En typisk engelsk by, Luton, er helt overtaget af muslimer selv om der ikke nogle betonghettoer, de få englændere der er tilbage er enten pensionister eller folk der er stavnsbundet da de ikke kan sælge deres hus uden stort tab som de ikke har råd til.
Danmark er ikke gået helt fri idet en indvandrerdomineret beboerforening bestemte at der ikke måtte drikkes alkohol eller føres hunde på de åbne områder i bebyggelsen, dette blev dog ændret, men vi har langtfra set det sidste af den slags.

I Malmø er svenske lejere der har boet på stedet i årevis blevet opsagt da lejligheden skulle bruges til indvandrere. Byrådet har selvklart modtaget protester i massevis, nogle af dem virkeligt racistiske og hadefulde.........hvad de ikke kunne forstå.

Kommentar
Fra : ebg_888

Dato : 02-06-13 12:56

Citat
det er kun et spørgsmål om tid før de vil ændre samfundet til et muslimsk samfund.

alan57, jeg tror desværre, at du har ret.

Sådan er det gået i andre lande.

Jeg tænker fx på Ægypten, hvor den oprindelige kristne befolkning, kopterne, nu kun udgør 1/10 af befolkningen.

Den muslimske ægyptiske regering diskriminerer den kristne befolkning voldsomt, og i dag bruge mange muslimske ægyptere begrebet "kopter" i den negative betydning "fremmed"! - altså fremmed i det land, der engang var deres.

Kristendommen kom til Ægypten kort efter Kristi fødsel, men da landet senere blev erobret af arabere, kom islam til landet og overtog magten.

I Danmark overgiver vi os åbenbart frivilligt til islam, og snart er os med kristen kultur "de fremmede" i Danmark.

Der findes ikke noget harmonisk samfund i verden, der har kunnet klare en indvandring af så stor en gruppe muslimer, som vi har tilladt i Danmark (og i de fleste andre europæiske lande).

Dertil er forskellen i kultur og religion alt for stor, og det burde vi have vidst, hvis vi havde set ud i verden.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 02-06-13 13:43

Den største katastrofe,er ikke engang den økonomiske. Men at være besat af arabiske "styrker". Der er ingen chanse,for tilbagetrækning.

I modsætning til den Tyske besættelse,hvor alle snart kunne se,at det bare var en spørgsmål om tid.

I situationen her,kommer der hele tiden "forstærkninger" til.

Citat
hvis folk vil kalde mig rasist må de meget gerne

Jeg må kaldes alt,bare ikke tidligt op om morgenen.

M.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 02-06-13 14:22

Et udpluk,af denne dags "små trivialiteter". (Findes også i anden tråd).

http://ekstrabladet.dk/112/article1996667.ece
http://ekstrabladet.dk/ritzau_new/article1996693.ece
http://www.tvmidtvest.dk/indhold/politiet-jagter-voldtaegtsmaend

Men bare rolig,i morgen kommer der andre til...og næste dag...og næste dag.......

Hørte lige at der findes 30.000 illegale "flygtninge",her i landet. Har dog ingen dokumentation. Men jeg tænker da,hvor befinder de sig,og hvad har de gang i.

M.

Kommentar
Fra : prio

Dato : 02-06-13 15:32

Citat
Man kan da ikke integrerer mennesker i det danske samfund, når de mener at danskere er mindre værd end de er og det er kun et spørgsmål om tid før de vil ændre samfundet til et muslimsk samfund.

Muslimske befolkninger har gennem tiderne aldrig ladet sig integrere i en anden kultur, men har med tiden overtaget landene, som de er indvandret i, og har forlangt, at deres kultur og religion blev styrende.

Sådan er det bare.
Det drejer sig jo ikke om dårlige eller onde mennesker, men de har så forskelligartet religion fra de lande til flytter til.
En religion, der ikke, som fx kristendommen, er blevet "revideret" og tilpasset nutidige forhold.

Det vil give konflikter i al evighed at blande en stor gruppe muslimer i et land med en anden kultur

Mindre grupper kan det gå med, da betyder det ikke så meget for samfundet med forskellene i kultur/religion.

Danske forskere har for år tilbage forsøgt at råbe politikere op med tal, som viste, at alt for mange indvandrere ville risikere at komme til at leve på kanten af samfundet i et nyt proletariat:

"Alt for mange drenge og unge vokser op med en ligegyldighed overfor fællesskabet.
De har ingen uddannelse eller kvalifikationer, og kommer derfor ikke ud på arbejdsmarkedet, og må allerede som unge leve af offentlig forsørgelse."

Ligeledes fastslog Danmarks Nationalbank allerede i 2008 at indvandringen er enormt omkostningskrævende.

Norge har turdet sætte tal på (4,1 million kr. pr. indvandrer) - men Norge har så også deres 4000 milliarder olie-kroner til at forsørge indvandrere med - i hvert fald foreløbigt.

Danmark har jo ikke de oliereserver.
I Danmark er al velfærd skatteyder-finansieret, så her er det den arbejdende befolkning, der skal forsøge at forsørge en større og større befolkning udenfor arbejdsmarkedet.
Det holder velfærden ikke til i længden, selv i Norge er man bekymret.

http://www.bt.dk/politik/kommentator-om-etnisk-proletariat-det-er-jo-gammelt-nyt-haekkerup
http://m.b.dk/?article=25671779-%C2%BBImmigranter-maa-assimilere-og-integrere-sig%C2%AB

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 02-06-13 15:51

Citat
....vi har verdens højeste overførselsindkomster.

Ja...og har udentvivl også nogen af verdens højeste leveomkostninger !!!
..måske liiige: De Forenede Arabiske Emirater, Qatar, Kuwait, mv. ....undtaget
Derfor er overførsels indkomster tilsvarende 'høje'
....ellers ville folk her i landet sulte og dø på gaden
QED
*IMHO* >/MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 02-06-13 15:57

Ps. Jeg har heller aldrig rigtigt fattet ; at indvandrerne ikke bare vil blive og dø derhjemme?
Hvorfor tager de hértil for at gøre det?
Jeg har f.eks. aldrig haft den store udlængsel ...Hmm. joeeh;
Jeg tog engang til Malmø en eftermiddag, men jeg tog så sandelig også hurtigt hjem igen !!!
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 02-06-13 16:35

Det må være svært i dag at være en ældre inkarneret SF'er eller S'er, og opdage hvad det var de fik--------nemlig politikere som er værre end end de "blå", som ellers var dem der skulle vindes over.

Citat / "Vi gjorde det" /citat - altså tog røven på alle vores vælgere, som troede på os.

Nå - men så længe de ikke tilegner sig et lille overskæg, eller indfører enevældet, skal det nok gå.
(naiv smiley)

Kommentar
Fra : jøjø

Dato : 02-06-13 16:51

Citat
Jeg tog engang til Malmø en eftermiddag, men jeg tog så sandelig også hurtigt hjem igen !!!
</MOLOKYLE>

Ja, det kan jeg godt forstå, molekyle, der er ikke så rart længere
Kriminaliteten er steget enormt, og der er dagligt 9 gange så mange røverier som i København.

Alt tyder på, at Malmø om et til to årtier bliver den første europæiske storby med muslimsk flertal
- og i Malmø er det mest almindelige drengenavn da også Mohammed.

Jøderne i Malmø bliver tvunget ud af deres hjem og må forlade byen på grund af chikane og forfølgelse.

Den socialdemokratiske borgmester, Ilmar Reepalu, undskylder forfølgelsen af byens jødiske befolkning som "en forståelig konsekvens af Israels politik i Mellemøsten"
- han udtaler desuden: "Det er ikke Malmøs problem, hvis jøderne ønsker at flytte til Israel"!

Jøderne i Europa er igen på flugt.
Denne gang på flugt fra muslimer.

I Malmø fik jøderne fred efter 2. verdenskrig, men nu, 65 år senere, er det slut
- og i øvrigt kan man i Tyskland se frem til, at man i flere storbyer får muslimsk flertal i løbet af en generation.

Faktisk er jøder igen forfulgte i alle europæiske lande med stor muslimsk indvandring.

Antisemitisme er omdrejningspunktet i islamisk teologi, og Koranen definerer jøderne som muslimers værste fjende.

Men jødeforfølgelse bekymrer ikke mange.
Underligt, forstår man ikke, at det samme kan ske for de kristne engang?

Hvorfor har vi tilladt os at ødelægge vores dejlige velfærdssamfund for vores efterkommere
- blot på grund af konflikt-skyhed?

Som jeg læste for nyligt:
Multikultur og velfærdssamfund udelukker hinanden.

Forhåbentligt er det ikke korrekt, for så ser fremtiden ikke lys ud.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 02-06-13 18:25

jaeh.... Det er snart kun på Christiania man være i fred for: Junkier, Tyveknægte, Ransfolk, Ufredstiftere, Voldpsykopater, Fupmagere, Falskspilere, Fusentaster og Plattenslagere af enhver observans ..og Politiet !
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : alan57

Dato : 03-06-13 06:23

Multikultur og velfærdssamfund udelukker hinanden.jøjø.
Netop det er en fiasko og grunden er at jo mindre man har tilfælles jo færre vil der være til at gå ind for at have et velfærdssamfund.
Derfor vil det danske velfærdssamfund langsomt skrumpe ind, indtil det er helt væk.
alan57

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 03-06-13 15:23

Det sidste nye.... jeg læste det på teksttv......

Bliver du slået ned mens du opholder dig på gaden, får du og gerningsmanden en bøde på 3000 kr. for gadeuorden......A'hva ba, do..?
Jow, fanden fløjteme, jeg forstår da godt at statistikken for vold er nedadgående -alm folk har ikke råd til at anmelde gerningsmanden.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 03-06-13 15:25

Nu skal vi satme også betale bøder når vi bliver overfaldet af det affald der er blevet importeret af halalhippierne, de får så lov til at skraldgrine uden nogen konsekvenser.

http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2013/06/02/222317.htm

Kan magthaverne snart synke dybere ?

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 03-06-13 19:21

Nu skal der oprettes muslimske efterskoler.....Hmmm, måske det nye ord for koran indoktrinerings-anstalt.
Hvem skal betale for dem?? Hmmm, et forsigtigt slag på tasken....De danske skatteydere.
http://www.dr.dk/P4/Sjaelland/Nyheder/Naestved/2013/05/30/131253.htm

Sandelig, siger jeg eder, denne indvandring har kostet hjerteblod, kultur og ikke mindst penge - masser af penge.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 03-06-13 20:26

Citat
Nu skal der oprettes muslimske efterskoler.....Hmmm, måske det nye ord for koran indoktrinerings-anstalt.

De sætter jo bare madpriserne op for pensionisterne i kommunen, så er økonomien klaret.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 03-06-13 20:58

Citat
De sætter jo bare madpriserne op for pensionisterne i kommunen, så er økonomien klaret.
Aarh, selvfølgelig da. Jeg var da helt nervøs for, at regeringen ville pålægge disse skoler egenbetaling - nogenlunde samme system som danske privatskoler.
Men da der foregår en ideologisk indoktrinering om en profets fuldbyrdelse af ægteskabet med sin 9 årig brud, er det kun ret og rimeligt, at det er pensionisterne der betaler via forhøjelse på deres urene svinekotelet. Vi må alle yde i mangfoldighedens navn..... Så'en er det jo.

Kommentar
Fra : alan57

Dato : 04-06-13 01:51

Salamimetoden bliver brugt her også, det er den samme metode der bliver brugt af vores politikere når det kommer til EU, her kommer vi længere og længere ind til vi er fuld medlem selvom de fleste danskere ikke har lyst til at komme hele vejen.
Her har vi det samme med indvandre og tro mig det stopper ikke der, altså med en muslimsk efterskole, her kan de så slippe for at lære alm: dansk, samt have en imam til lære.
Er der dog ikke mere de danske skatteydre kan give dem penge til?
Hvad med at alle danskere kom på skolebænken og lærte arabisk så kan vi da tale med dem.
alan57

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-06-13 20:18

Det må lige være vand på de "Radikales" mølle...........med en god og gennegribende radikalisering, af ikke Dansk - venlige indflyttere.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 04-06-13 22:01

[CITAT..]....alle danskere kom på skolebænken og lærte arabisk [/CITAT]
YES !!!
1.) http://www.middleeast.dk/side/74
2.) http://www.hobob.org/laer_arabisk/
Ja; så ka de' lær' det, ..ku' de !
..men lær li' at tale ,læse og forstå Dansk først: http://www.laerdansk.dk/
</RADIKAL>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 04-06-13 22:13

Ps. Jeg kennder til en hel del mellemøstlige indvandrere ..og deres danske efterkommere, som end ikke magter, at skrive forståeligt på deres eget 'modersmål' (..det kaudervælsk de taler indbyrdes og med deres familiære ophav).
De skal selvfølgelig først lære Dansk hvis de vil tage ophold og arbejde her i landet!!
Derefter kan de udbrede sig om deres egen kultur's fortræffeligheder.
*IMHO* </RADIKAL>

Kommentar
Fra : alan57

Dato : 05-06-13 05:24

LuffeA, Kan magthaverne snart synke dybere ?
Ja det kunne de så, de har lige vedtaget en lov der siger at det ikke rager det danske folk, hvad de går rundt og laver, de oplysninger er nu hemmelige for den danske befolkning.
Ikke engang nyhederne og aviserne kan få lov til at se i papirerne.
Så vil jeg sku heller have en diktator der ved man sku da hvad man må og ikke må.
Jeg håber at befolkningen begynder at blive wisselblowers (tror jeg nok det hedder)
Fordi det er nu vi har behov for dem.
Hvis ikke dem så nogen hakkere der kan finde de ting som SKAL ud til alm: mennesker.
Mvh:
alan57

Kommentar
Fra : ebg_888

Dato : 05-06-13 12:36

http://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/danskpolitik/article1999725.ece

Taimullah Abu Laban, søn af den afdøde iman, Abu Laban - har lige fået tildelt dansk statsborgerskab.

Selvom han er medlem af Hizb ut-Tahrir, og i årevis har opfordret til drab på jøder.

Altså til drab på blandt andet danske statsborgere.

Hvordan kan Danmark skrive under på FN-konventioner, der tvinger et land til at give statsborgerskab til den slags mennesker?

"Han er jo ikke dømt for noget", siger konfliktsky danske politikere.

Nej, men det er vel ulovligt at opfordre til drab? - vi må da have lov til at tænke lidt over, hvem vi vil give statsborgerskab?

Kommentar
Fra : ebg_888

Dato : 05-06-13 13:05
Kommentar
Fra : jøjø

Dato : 05-06-13 17:06

Jeg vil lige vende tilbage til socialdemokraternes manglende interesse i, at befolkningen får at vide, hvad indvandrere koster samfundet.

Som nævnt har integrationsminister Karen Hækkerup stoppet de beregninger, som var iværksat af den tidligere regering, og Karen Hækkerup har oven i købet prøvet at hemmeligholde, at hun har nedlagt den arbejdsgruppe, der i årevis har været i gang.

Efter min mening er Karen Hækkerups beslutning en et diktatur værdigt.

Man "løser" problemerne ved at skjule fakta for befolkningen - lægge låg på
- det kan ikke være mere udemokratisk.

Ingen tal = intet problem?!

Venstrefløjen i en nøddeskal.

Regeringen frygter, at befolkningen opdager, at deres løfte, inden de kom til magten, om ikke at øge indvandringen - viste sig at være en stor løgn - som så meget andet.

Regeringen har jo blandt andet fjernet kontanthjælpsloftet, lempet asyl- og familiesammenføringsreglerne og fjernet starthjælpen
- så asylansøgere strømmer til Danmark igen, og indvandringen i det hele taget er øget.

Der er kolossale forskelle på de tal, der nævnes, at indvandringen koster.

100 milliarder - pr. år - nævnes ofte.

Danmarks Statistik kom for 16 år siden - i 1997 - frem til et tal på 30 milliarder pr. år - under alle omstændigheder er det latterligt høje beløb.

Danske forskere beklager meget Karen Hækkerups beslutning, med blandt andet disse begrundelser:

"Selv om man ved, at en udgift er et problem - så er det jo også af interesse, om den vedbliver at være et problem - og det får vi kun at vide, hvis vi sætter tal på udgiften."

"Det er af interesse at se på alle dele af samfundets husholdningsbudget.
Nogle udgifter kan vi variere på, som for eksempel antallet af ikke-vestlige indvandrere
- andre kan vi ikke variere meget på, som fx udgifter til børn/ældre og handicappede."

De radikale siger, at man ikke må gøre omkostningerne til fx flygtninge op, fordi vi tager imod dem af medmenneskelige grunde.

Men det er et tåbeligt synspunkt at have.
Så skulle der jo ikke sættes pris på alle de omkostninger, som vi har af medmenneskelige grunde.
- og så måtte vi jo heller ikke regne på omkostningerne til børn/gamle og handicappede.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 05-06-13 19:09

Citat
De radikale siger, at man ikke må gøre omkostningerne til fx flygtninge op, fordi vi tager imod dem af medmenneskelige grunde.

Medmenneskelige grunde......................jammen de kan jo slet ikke li' os - kun vores penge.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 05-06-13 22:08

Citat
..jammen de kan jo slet ikke li' os - kun vores penge.

Passer ik': NUL..
De kommer altså, dybest set, kun hér; for at deltage i et festmåltid, bestående af:
Ribbensteg m. sprøde svær, brunede kartøffels og med den brune tykke fuldfede piskeflødesovs!
Eller: Stegt Flæsk m. Persillesovs og pille-kartøffels
..oder: Frikadeller og Stuvet Hvidkål
Rullesteg m. Svedske i 'bugen', Kogte Grønne Bønner ..og endnu flere kartøffels.
Ik' År' ???
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : alan57

Dato : 06-06-13 07:30

Citat
De radikale siger, at man ikke må gøre omkostningerne til fx flygtninge op, fordi vi tager imod dem af medmenneskelige grunde.
Dette er sku det mest åndsvage svar jeg nogensinde har hørt.
Forstår disse mennesker ikke at det danske folk kommer til at sloges for vores land og frihed mod disse indvandre.
Jeg så en udsendelse om Romaerne i Europa og den måde de opføre sig på, ved at lære deres egne og andre børns at stjæle med arme og ben,
Disse mennesker er sku noget af det groveste jeg har set meget længe.
Hvad der var værre var at man kunne gøre noget, i de forskellige lande, når de endelig blev taget af politiet kunne de skrive ned hvad de var mistænkt for derefter skulle de lade dem gå igen.
Sådan var det nu blevet i hele Europa, vi fulgte en storby efter storby og så hvordan disse mennesker ødelage det ene sted efter det andet, det var sku ikke rart at se.
til sidst så vi hvordan de ødelage de steder i Romanien hvor de kom fra og her så vi det Romanske politi komme til kort fordi romaerne havde flere våben end politiet havde prøv at gætte hvem der måtte trække sig, hvor var det da godt at de kom ind i EU så de kunne færdes mere frit i vores små paradis, hvor de kan forsætte med at stjæle med arme og ben.
Kom så alle idioter lad os få nogle flere lande ind i EU, de tåber der fik os ind i EU er efter min mening alle landsforræder og 5 kolonne folk.
OG det var Danmark og det var Danmark, de havde ret det er det sku ikke mere.
alan57

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 06-06-13 10:17

Jo mere et problem bliver udskudt / fortrængt,jo vanskeligere bliver den at løse.
Citat
de tåber der fik os ind i EU er efter min mening alle landsforræder og 5 kolonne folk.

Vore nuværende politikere,vil få en grum eftermæle i historien. Men det vil de,desværre ikke selv kunne opleve.
Hvor er ånden,efter WW2 ??? Hvor vore forfædre kæmpede,i mange tilfælder,med livet som indsats,for et frit Danmark.

Alt er sat over styr........jeg tror mange etnisk danskere,der bor i nærheden af ghettoerne,eller i områderne hvor banderne bestemmer,har det på samme vis,som da Gestapo lurede ved hvert et gadehjørne.
Det er uomtvisteligt at vi på et tidspunkt,vil få et "Nordisk forår". Spørgsmålet er bare,hvem der starter det først. Dem eller os.

M.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-06-13 16:59

Molo - nåeja.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 06-06-13 21:14

Hvad med "et par" fede citater om kulturberigelse.

Kulturberigelse

Tænk på, hvad vi kan lære af muslimerne, jeg synes, at vi skal lade verdens flygtninge vælte ind over vore grænser, og labbe al deres kultur i os.
Dirckinck-Holmfeld, TV-vært, EkstraBladet 3/10 1986

Og det er ganske vist, at kan vi ikke hamle op med invasionen, er det såmænd nok fordi, vi ikke er bedre værd. Vi burde med entusiasme tage imod tilskudet på et tidspunkt, hvor vi - ærlig talt - ikke har så forfærdelig meget at byde på selv.
Klaus Rifbjerg, forfatter og forlagsdirektør, Politiken 24/4 l988)

Men faktum er jo, at indvandrere og flygtninge er med til at berige den danske kultur, og ikke, som nogle mener, dominere den og sætter sig på den.
Ritt Bjerregaard (Socialdemokratiet), Jyllands-Posten 27/10 1991

Mennesker må selvfølgelig have lov at krydse menneskeskabte grænser i en moderne verden. Hvad er overhovedet en grænse andet end en abstraktion....Flere jugoér, tyrkere og perkere, tak! Flere sorte, gule og tværstribede, tak! Flere kvinder med og uden slør på gaden, tak!..Flere kurdiske bjergbønder!...Flere tamiler...Mere sort, tak!..Se på for eksempel New York og Rio de Janiero!...De maddikefarvede danskere kan ikke tåle lyset og solen, de får kræft af den.....Hvad med at få nogle flere fremmede hertil, nogle mørke mennesker, så det sarte blot bliver fortyndet, og den rette kulør opnås...Ud med solarierne! Ind med de fremmede!
Carsten Nagel, forfatter, cand. psych., EkstraBladet 1/12 1991

Den danske andel af dem kan efter min opfattelse ikke komme under de ca. 4000, vi modtager om året. Det magter vi , og hvis jeg yderligere skal udfordre, vil jeg tilføre, at jeg også tror, at denne tilgang af fremmed kultur ikke vil være nogen fare, men tværtimod berige vort danske særpræg."
Mimi Stilling Jakobsen (CD), Jyllands-Posten 20/11 1991

Jeg vil overhovedet ikke sætte nogen grænse overhovedet (for hvor mange flygtninge og indvandrere, vi kan tage imod, red.)..... "ikke bare integration men samgifteri - blanding af racer - er racens overlevelse....Er der noget smukkere end mulatter? Der kommer fantastisk flotte fyre buldrende fra Tyrkiet og Pakistan og alle mulige andre steder fra, og sikke nogle herlige børn, der kunne komme ud af det.....
Klaus Rifbjerg, forfatter og forlagsdirektør, Aktuelt 14/12 91)

Det er simpelthen en krænkelse af menneskerettighederne at forlange, at de (indvandrerne) skal afstå bare en tøddel af deres ideologiske, moralske, familiære og religiøse identitet...Hvad i alverden bilder vi os ind ved at ville diktere dem vores - på talrige måder - kuldsejlede og fallerede samfunds- og samlivsmodel?
Hanne Smyrner, fhv. fotomodel, spaniensdansker, EkstraBladet 14/1 1992

Flygtninge vil blive en berigelse for disse lokal-samfund. Man kunne forestille sig, at det ville blive nødvendigt med sprogundervisning på den skole, der ellers enten er lukket eller ved at lukke.
Mimi Stilling Jakobsen (CD), B.T. 15/7 1993

Se dog de fanstastiske og flotte mennesker, der kommer ud af blandingsforhold i f.eks. de tidligere franske kolonier i Nordafrika. Tilførsel af nyt blod er et sundhedstegn. Hvis vi kun dyrkede hinanden, havnede vi i indavl og incest med en farlig degeneration med deformiteter som hareskår, misvækst, skæve hoveder og korte arme til følge... For mig eksisterer der principielt ingen grænser... det har gennem historien vist sig, at de fremmede stille og roligt har assimileret sig...
Klaus Rifbjerg, forfatter og forlagsdirektør, JyllandsPosten 11/1 1994)

Den islamiske verden er blevet en mangfoldig del af vores hverdag med spændende butikker og smilende folk. Uden denne påvirkning ville Danmark være farveløs.
Jytte Hilden (Socialdemokratiet), Århus Stiftstidende 26/3 1996.

Fik du læst citaterne..? fik du kvalme ligesom jeg..?

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 06-06-13 21:25

- Og giver dette citat stof til eftertanke..?

Vi har i det hele taget det uheld, at vi har en forkert religion... Den muhamedanske religion ville være langt bedre egnet for os end netop kristendommen med dens slappe tolerance.
En af Adolf Hitler ofte fremsat betragtning, ifølge Albert Speer i ”Fra triumf til katastrofe. Erindringer 1933-1945”

Og underligt er det, at det er modstandere af uhæmmet indvandring af ikke vestlige, som bliver kaldt nazister.
Jeg undres ihvertfald.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 06-06-13 22:52

Sakset fra Koran

Påbudet om kamp (jihad) mod de vantro
9.29 I skal bekæmpe dem, der ikke tror på Allah og på den yderste dag, og som ikke holder det for bandlyst, som Allah og hans sendebud har bandlyst, og som ikke er lydige mod sandhedens religion (islam) – blandt dem, der har modtaget skriften – indtil de udreder krigsskat efter formåen, ydmygt underordnede, som de er.
Sura 2.190-193 Og bekæmp I på Allahs vej dem, der bekæmper jer, men gå ikke for vidt, Allah elsker såvist ikke dem, der går for vidt. Men dræb dem, hvor I end støder på dem, og driv dem ud, hvorfra de har uddrevet jer; og (forsøg på at få en muslim til) frafald (fra islam) er værre end drab, men I må ikke bekæmpe dem ved den hellige moske, før de bekæmper jer der, men hvis de bekæmper jer, så dræb dem – således er de vantros løn. Men giver de efter, se da er Allah tilgivende, barmhjertig. Og før krig mod dem, indtil prøvelsens tid er ovre, og hele verden (religionen) tilhører Allah…
Sura 2.216-218
Det er foreskrevet jer at dræbe, er det jer end afskyeligt. Men måske nærer I afsky mod en ting, og (dog ) er dette det bedste for jer, og det kan være, at I elsker en ting, men at den er dårlig for jer, ja, Allah ved, men I ved ikke! De spørger jer om den hellige måned om kamp i den. Sig: Kamp i den er en stor (synd), men afvigelse fra Allahs vej og vantro overfor ham og mod den hellige moske og uddrivelse af hans folk er en større (synd) end drab, og de vil ikke holde op med at bekæmpe jer førend de har bragt jer til frafald fra jeres religion, om de formår det… Se, de som udvandrer og anstrenger sig i kampen på Allahs veje, det er de sejrende, ja, Allah er tilgivende, barmhjertig.”

Sura 12.29 O i troende, bekæmp de vantro, som bor i jeres naboskab; lad dem føle hele jeres strenghed.

Sura 47.36 Vær ikke svage overfor jeres fjender og inviter dem ikke til fred: I skal være de mægtige, for Allah er med jer og undlader ikke at give jer løn for jeres gerninger i krig.

Sura 48.17 I skal bekæmpe folk medmindre de bekender sig til Islam.

Sura 61.11 I skal tro på Allah og på hans sendebud (Muhammad) og I skal føre krig ved hans ide med jeres gods og jeres blod. Det er bedre for jer, hvis blot i vidste det.

Sura 4.90 Tag derfor ikke nogen af de vantro som venner, førend de overgiver sig til Allahs sag, men hvis de vender sig bort, så grib dem og dræb dem.

Sura 7.74 Den, som kæmper for Allahs sag, om han falder eller sejrer, vil vi give ham stor løn.

Pligten til jihad som udvandring og pligten til at hjælpe de udvandrende
Sura 8.74-75 Og de, som kom til tro (på Allah) og udvandrede og anstrengte sig i kampen på Allahs veje, og de, som gav husly og hjælp, disse er i sandhed de troende, for dem er der tilgivelse og en rigelig forsørgelse. Og de, der siden hen er kommet til tro og er udvandret og har anstrengt sig i kampen sammen med jer, de hører jer til. Men de blodsbeslægtede står hverandre nærmest – (dette er) i Allahs skrift visselig, Allah er (al)vidende om enhver ting.

Jamen....det er jo en voldsmanual.

Kommentar
Fra : alan57

Dato : 06-06-13 23:59

Alt hvad det danske folk har skrevet under på i bla: FN og andre steder SKAL kunne stoppes og genforhandles, alt andet skal genforhandles når der er gået noget tid, men når det kommer til ting der har med menneskerettigheder at gøre så fanger bordet åbenbart hvorfor ved jeg desværre ikke for man skulle jo tro at når det kom til noget så vigtigtig som disse ting men sådan er det bare ikke.
disse ting skal man bare mene igen og igen skifter man mening skal man sku holde kæft med det.
Efter min mening skal man altid smile og lade som om at man stadigvæk har samme holdning.
At verdenen har ændret sig gør intet, det betyder ingen ting.
At der nu er 4 milliarter flere mennesker på jorden end der burde være og som der er plads til gør intet og at der ikke er plads til denne kæmpe flok mennesker er vi åbenbart totale ligeglad med for vi stjæler bare mere land fra dyrene, hvad skal de også med alt den jord de bruger det jo åbenbart ikke alligevel bare se hvor lidt plads høns behøver og ved at sætte dem så tæt sammen hjælper vi dem faktisk for de holder jo helt op med at sloges og de får ikke sår mere.
Desuden holder vi jo fast i de religioner der giver mennesket lov til at bestemme over alt levende på jorden og som gør os mennesker til guder på denne kugle, at vi har ødelagt alt vi er kommet i nærheden af betyder åbenbart ingenting det lader vi bare som om vi ikke ser, hvorefter vi forsætter med at lede efter gas og olie at der på et tidspunkt ikke vil være mere gas og olie bekymre åbenbart ikke det meste kloge væsen på vores planet, jeg gad faktisk godt at vide hvad der bekymre os mennesker.
alan57

Kommentar
Fra : alan57

Dato : 07-06-13 07:08

Kaptajn-Tommy, Jamen....det er jo en voldsmanual.
Denne religion er simpelthen noget af det værste jeg har læst når det kommer til hellige skrifter.
Den mangler simpelthen alt især mangler den reform og indsigt i at den skal leve sammen med, mange andre religioner men den mener helt klart at den er den rigtige tro og de andre faktisk kun er noget der udspringer fra den sande tro nemlig islam.
Og hvis man virkeligt har sådan en overbevisning er der ingenting der vil stå i vejen for at knuse alle andre religioner netop fordi de så vil være dårligere end islam som er enerådigt på alle områder denne religion er livsfarligt og vil ikke kunne leve sammen med nogen andre religioner ikke før de har haft en reformation.
alan57

Kommentar
Fra : ebg_888

Dato : 07-06-13 15:47

http://blogs.bt.dk/verdenifoelgekhader/2013/06/06/en-broler-at-laban-fik-statsborgerskab/

Selv en muslim som Naser Khader synes, at det er vanvid at give statsborgerskab til en islamist som Taimullah Abu Laban.

Selvfølgelig har vi ytringsfrihed i Danmark, men at opfordre til vold og drab på jøder - og udslettelse af Israel - har intet med ytringsfrihed at gøre.

Grunden til, at den palæstinensiske Taimullah i sidste uge fik tildelt dansk statsborgerskab, skulle være, at han er statsløs.

Men i følge Naser Khader giver det ingen mening, at vi føler os tvungne til at give Taimullah statsborgerskab, da Danmark netop har anerkendt Palæstina som en stat i FN - og man er begyndt at uddele palæstinensiske pas.

Taimullah kan tage til Gaza og få et pas hos sine venner i Hamas!

Dansk Folkeparti var måske lidt kluntede i deres måde at protestere imod vores måde at kaste statsborgerskaber i grams på.

Men lige meget hvad, skal dansk statsborgerskab vel stadig være noget, som man gør sig fortjent til, og ikke noget, man har krav på?

At give statsborgerskab til Taimullah Abu Laban er en desavouering af dansk statsborgerskab!

Kommentar
Fra : prio

Dato : 07-06-13 17:09

Citat
Selvfølgelig har vi ytringsfrihed i Danmark, men at opfordre til vold og drab på jøder - og udslettelse af Israel - har intet med ytringsfrihed at gøre.

Tja, Enhedsslistens evige elevrådsformand, Johanne Schmidt-Nielsen, plæderer nu engang for, at dødstrusler er en del af ytringsfriheden!

Der findes i Enhedslistens verden måske en særlig lovgivning for islamister?

http://kathrine.blogs.berlingske.dk/2013/01/19/prisen-pa-en-somalier/

http://www.b.dk/kronikker/realiteterne-omkring-den-nye-indvandring

Præsten Kathrine Lilleør udtaler i sin blog i Berlingske Tidende:
"Nu får vi aldrig at vide, hvad en somalier koster
- om jeg fatter, hvorfor integrationsminister Karen Hækkerup har valgt at feje problemerne ind under gulvtæppet."

"Karen Hækkerup foretrækker de positive historier om indvandringen.
Fint nok, men de "grimme" historier kommer jo frem alligevel.
Især hvis man forsøger at skjule dem."

"Gavner man en somalier (f.eks.) ved at skjule, hvor dyr han var - stadig er - og måske bliver ved med at være?"

90 % af alle somaliere står uden for arbejdsmarkedet, og stort set alle somaliske kvinder er arbejdsløse - og det var de også under opsvinget i "nullerne".
Blandt indvandrere står 2/3 uden for arbejdsmarkedet.

Så hjælper det selvfølgelig lidt på arbejdsløshedstallene, at det er så let for indvandrere at få tilkendt førtidspension - hvor det efterhånden næsten er umuligt for en dansker - men nogle skal der jo være til at forsørge resten.

Måske glemmer Karen Hækkerup, at hun er minister for hele Danmarks befolkning - også for alle skatteyderne - der finansierer denne kolossalt dyre indvandrings- og flygtningeindustri med 100 milliarder om året - og samtidig må opleve, at velfærden er i frit fald.

Der skulle vel gerne være en smule velvilje tilbage overfor samfundet - i hvert fald fra danskernes side - hvis de skal fortsætte med at betale verdens højeste skat.

Er venstrefløjen mon bange for at miste sine kernevælgere ved at stramme op på indvandringen og flygtningestrømmene?

Efterhånden vil jeg give de mennesker ret, der påstår, at
multikultur og velfærd er 2 uforenelige størrelser.

Underskuddet på de offentlige finanser var i 2012 75,5 milliarder
- hvilket var det største underskud i 28 år!

Er det rimeligt, at vi fortsat skal ødelægge vores velfærd - og vores samfund - og tvinges til årligt at bidrage med 100 milliarder af den fælles kasse til mennesker, der ikke bidrager til samfundet, og ikke ønsker at blive en del af samfundet nogensinde!?

Er det rimeligt, at nogle internationale konventioner hindrer danskerne i at bestemme, hvem de vil have boende i eget hus???

Har vi danskere ingen rettigheder mere?

Kommentar
Fra : jøjø

Dato : 07-06-13 18:48

http://www.b.dk/politiko/den-her-fattigdomsgraense-er-helt-til-grin

http://www.kandu.dk/Spg165524.aspx

Nej, integrationsminister Karen Hækkerup vil ikke sætte tal på indvandringens omkostninger, men hun vil gerne sætte tal på den danske "fattigdom" - og har derfor fået et ekspertudvalg til at definere, hvad fattigdom er.

Meget interessant er fattigdom, for en familie på 4, en månedlig indtægt efter skat på ca. kr. 19.000 - og for en familie på 6, en månedlig indtægt på ca. kr. 22.000 efter skat.

Det vil sige, at familier på kontanthjælp med 2-6 børn (eller flere) er absolut ikke fattige, medens de fleste selvforsørgende familier er fattige, hvis de forsørger sig med et lavtlønsjob - og samtidig forsørger en masse familier på kontanthjælp.

Se, det er, om noget, typisk dansk.

Man taler om integrationproblemer, men forstår ikke, at man ikke får indvandrer- og flygtningeforældre ud på arbejdsmarkedet, så længe, man mister penge hver måned, hvis man bliver selvforsørgende ved et lavtlønsjob.

For hvilken ufaglært kan finde et job, der giver ham en løn på kr. 19.000 efter skat?

Så hellere fastholde en indvandrer/flygtning på evig forsørgelse, end at indse, at en regulering af kontanthjælpen - så arbejde kunne betale sig for alle - ville være det bedste tiltag for integrationen.

Men uh-ha-nej, en kontanthjælpsmodtager-familie må endelig ikke være "fattig", men det må de selvforsørgende skatteydere da gerne være! - og det må folkepensionister, uden egen pensionsopsparing, også gerne være.

En folkepensionist, der ofte har arbejdet et helt liv, og bidraget til samfundet, og nu som pensionist, må se sig spist af med overlevelseshjælp - en pension der udhules år for år.

Hvad er det dog, der er sket med Danmark, hvor forsørgelsen er gået helt amok, og er blevet til overforsørgelse - især af "fremmede"?

Hvorfor synes vi, at vi skal have verdens højeste forsørgelse - kunne mindre, som i Sverige, mon ikke gøre det?

Kommentar
Fra : jøjø

Dato : 07-06-13 18:53
Kommentar
Fra : jøjø

Dato : 07-06-13 18:59

Citat
- og for en familie på 6, en månedlig indtægt på ca. kr. 22.000 efter skat.

Korrektion - faktisk synes den nye regering, at en familie på 6 skal have mindst kr. 25.000 om måneden efter skat, for ikke at være fattig!!!

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 07-06-13 19:30

I det store spil (og hvis vi stadigvæk skal bruge øgenavnet "demokrati") ser jeg ingen anden udvej,end at stemme på Dansk Folkeparti. De får min stemme næste gang. Men det skal ske rimelig hurtigt,med at gøre DF større.

For med den explosive tilvækst af arabiske vælgere,og DANSKE politikeres laden stå til,vil løbet snart være kørt.

Hvorfor kom jeg nu til at tænke på en "folkedomstol"???? Måske fordi jeg kom til at tænke på Mimi Jacopsen,og hele dette slæng. Havde hun og de andre landsforrædere levet i een af hendes ynglingslande,var hun forlængst afkortet fra skuldrene,og opefter.

M.

Kommentar
Fra : ebg_888

Dato : 07-06-13 19:32

Citat
Kaptajn-Tommy, Jamen....det er jo en voldsmanual.
Denne religion er simpelthen noget af det værste jeg har læst når det kommer til hellige skrifter.

Karen Hækkerup nedlagde jo den arbejdsgruppe, det skulle gøre op, hvad indvandringen har kostet.
Gad vide, om indvandreres og flygtninges voldsomme overrepræsentation i kriminalstatistikkerne mon var medtaget som en udgift?

Ellers har vores nye danske statsborger - palæstinenseren Taimullah Abu Laban - i hvert fald en løsning på bandekriminaliteten!

Taimullah er jo medlem af Hizb-ut-Tahrir, og på et af deres stormøder, blev det oplyst, at bandekriminalitet skam skal bekæmpes med islam!

Fordi, i følge Hizb-ut-Tahrir, er det de vestlige værdier, der er skyld i bandekriminaliteten!!!

Jamen, så skal vi måske droppe de vestlige værdier her i vesten, for igen blive et fredeligt samfund?
- som i Mellemøsten?

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 08-06-13 04:40

Citat
Fordi, i følge Hizb-ut-Tahrir, er det de vestlige værdier, der er skyld i bandekriminaliteten!!!

Hizb-ut-Tahrir går ind for kalifatet og jihad, altså kamp mod alle vestlige værdier.
Men Danmark og EU vil åbenbart vente med at se lig på bordet før organisationen bliver stækket.

Danske seniorer som har betalt til efterløn gennem et langt arbejdsliv har jo ret til offentligt seniorjob når de ikke kan finde job selv, hvad der jo er svært for ældre, nu panikker regeringen fordi at ordningen koster en milliard, det står i dagens nyheder.

Hvad med de hundreder af millioner som den store luddovne kriminelle zigøjnerfamilie i København efterhånden har fået foræret og bruger til store biler, og fortsat vil få udbetalt.

De tre indvandrerdrenge der slog en hundelufter til plukfisk i Vollsmose har man valgt ikke skal i fængsel, men opholde sig i en institution til de bliver 18 år, det koster kommunen 6000 kr pr døgn, og man tør vel i bedste fald gætte at kun en af dem bliver selvforsørgende ad åre.
Min veninde er kræftsyg og har fået bevilget 40 minutters rengøringshjælp hver 14. dag, jeg laver mad til hende et par gange om ugen, ellers får hun ikke nok proteiner, hun har svært ved at købe ind og lave mad.
Jeg får sgu ikke noget af kommunen for den hjælp, selv om jeg selv er syg, de vil hellere betale dyrt for at hjernelammede voldsmænd skal loppe den på en hyggelig institution.

Hvor er det samfund vi har knoklet for at skabe siden WW2 ?

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 09-06-13 19:18

Citat
Hvor er det samfund vi har knoklet for at skabe siden WW2 ?
Det skal jeg såmænd fortælle dig, min kære LuffeA.

De kulturradikale og de røde skiftede jo, som bekendt, holdning til den tyskebesættelsesmagt, da segmentet kunne se, at tyskerne ville få en røvfuld på østfronten.
Krigen blev afsluttet og de kulturradikale påstod, at de sammen med de brave frihedskæmpere havde vundet 2. verdenskrig - endda helt alene.
De, som kender historien ved, at samme kulturradikale, opfordrede i starten af besættelsen til stikkeri og angiveri af frihedskæmperne.

Efter besættelsen fiflede radikal-segmentet lidt med de historiske kendsgerninger - og skrev historien "lidt om" Det ses tydeligt i gamle "Hvem Hvad Hvor" og "Lademanns Leksikon"
Da krigen var vel overstået, manglede segmentet en ny kultur at kaste sin kærlighed på. Det blev kommunisterne som vandt segmentets hjerter. Da det kommunistiske og menneskefjendske system brød sammen - fik segmentet lynhurtig lukket arkiverne - og al efterforskning vedrørende kommunisterne nyttige idioter blev lukket. NU kunne segmentet med oprejst pande kalde Bent Jensens bog vedr. koldkrigen for løgn og latin.
Men heldigvis da, findes der indtil flere fotos, hvor visse personer står og tungekysser med efterkrigstiden største mordere - ikke alene Kammerat Sohn's berømte tungekys, men så sandelig også Anker Jørgensens flirten med jordens aller allerstørste morder - nemlig Pol Pot....er at finde på fotos.

Som sagt, kommunistsystemet røg sig en tur. Nu skal en ny ideologi findes....... Segmentet fandt atter den hede kærlighed - denne gang til ideologien, Islam.....Hvordan den kærligheds historie vil ende........ kan man - og især - skal man frygte.

Skolebørn, unge mennesker, voksne og ældre mennesker, skal nu gøres historie -og kulturløse - og bliver det med hjælp af den tidligere Maoist og gammelkommunist, Baroso og EU.

Nævn Dannebrog - og du er racist.
Nævn kolonihavehus - og du er racist.
Nævn frikadeller - og du er racist
Nævn, at du er betænkelig ved den store tilgang af ikke vestlige indvandring - og du er racist.

Hvis du er bøsse og går hånd i hånd med din partner og møder Islams ædle riddere, kan du være sikker på, du bliver slået fordærvet. Fordi, det påbyder islam.

Er der egentlig håb for det danske folk..?
Det kræver nok, at stemmerne ved et folketingsvalg bliver fordelt anderledes. Og jeg er alvorligt bange for, at folketingsvalget om ca. halvandet år bliver sidste udkald, hvis vi vil bevare det Danmark, som vi har kendt det i århundrede.

Lad os alle bede......

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 09-06-13 22:52

DRTV anvender en person fra alleryderste venstrefløj til at vurdere - i dette tilfælde Pia K.
Personen bliver endda præsenteret som ekspert....
http://www.bt.dk/politik/dr-ekspert-er-medlem-af-enhedslisten

Ordet manipulation, er ikke det første man tænker på... (ironi er anvendt)

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 10-06-13 16:59

Nøøøøj, hvor vi gælder os til at hilse de nye statsborgere velkommen.
Allerede nu, viser de stolte forkyndere af Fredens Religion gode takter.
http://www.dr.dk/P4/Vest/Nyheder/Thisted/2013/06/09/083055.htm

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 10-06-13 20:24

Citat
Nøøøøj, hvor vi gælder os til at hilse de nye statsborgere velkommen.

De får en bustur, jeg får røv og nøgler......bogstaveligt talt.
Lørdag aften fik en vagtlæge mig på OUH med en stor sprængt byld, ingen transport, jeg måtte selv betale taxi.
Kl. 24 fik jeg at vide at de ikke havde tid til at operere, og at jeg skulle tage hjem, faste og komme igen kl 09 i går..........jeg kunne ikke få en seng

Der kommer nok lig på bordet idet de nye "Supersygehuse" bliver ambulante med ikke ret mange sengepladser, det blev så ikke mit dennegang

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 10-06-13 20:28

Ældreplejen forringes.
Plejehjem lukkes.
Skoler sammenlægges til ingen gavn - og slet ikke til elevernes gavn - de bliver blot dummere. Og aldrig nogensinde sinde - i nyere tid - har folkeskolen avlet så mange analfabeter som nu.
Sygehusene forringes - og det med dødsfald tilfølge.
Tilskud til tandpleje - væk.
Varmehjælp til værdig trængende pensionister - væk fra 2015
Efterløn - væk.

Jamen....jamen, kom dog ikke her.... og påstå, at regeringen ikke bruger penge..!
JOW SÅMÆND DA, regeringen bruger masser af penge. Bl.a. på disse nok så vigtige projekter. http://politiken.dk/ibyen/nyheder/gadeplan/ECE1991879/basargade-tagterrasser-og-cykelsti-skal-goere-mjoelnerparken-attraktiv/

Og Hellepigen.....forærede Barroso 40 milliarder kr. til redning af en utopi mønt....kort sagt, MATADORPENGE.
http://politiken.dk/udland/ECE1474308/danmark-skyder-40-milliarder-kroner-i-redning-af-euroen/

Joooooooeeeeee, her går det godt, fru herrekammerinde.

Man længes efter et folketingsvalg, gør man..!

Kommentar
Fra : ebg_888

Dato : 10-06-13 23:03

Citat
Tilskud til tandpleje - væk.

Det er nu ikke helt rigtigt, Kaptajn-Tommy.

Sidste efterår fik regeringen, med pres fra Enhedslisten, indført, at folk på kontanthjælp får massiv tandlægehjælp.

Er man på kontanthjælp og under 25 år, får man stort set betalt 100 % af tandlægeregningen.

Er man på kontanthjælp og over 25 år får man betalt 65 % af tandlægeregningen.

Det er altså nu en ret, som folk har, når de er på kontanthjælp - der faktisk er ment som en midlertidig overlevelsesydelse!!!
- og derved en massiv indirekte forøgelse af kontanthjælpen (igen-igen), da tandlægeudgifter jo kan være en dyr omgang for os alle.

Altså absolut endnu en grund til ikke at søge ud på arbejdsmarkedet, og dermed ofte risikere at få en lavere indtægt - og oven i købet selv at skulle betale for blandt andet tandlæge.

Hvad så med folkepensionister uden egen pension - som ikke kan se frem til en forbedret økonomi - som er de fattigste her i landet - måske efter et liv på arbejdsmarkedet - hvad har de så ret til?

- Intet selvfølgelig - de kan gå tiggergang til kommunen, men da kommunen skal spare, får de højest et tilbud om tandudtrækning.

Hvad med studerende og førtidspensionister? - intet!!

Nej, her i Danmark kræses der kun for kontanthjælpsmodtagere - forstå det, hvem der vil?

Er det mon fordi, de er regeringens, og især Enhedslistens kernevælgere, der skal købes nok engang?
- så pyt da med, at det mindsker interessen for selvforsørgelse, bare venstrefløjens politikere beholder taburetterne på Christiansborg.

Kommentar
Fra : ebg_888

Dato : 10-06-13 23:13

- og selvfølgelig - hvad har du ret til af tandlægehjælp, hvis du forsørger dig selv med et lavtlønsjob, hvor du påviseligt har en lavere indtægt end én på kontanthjælp???

INTET selvfølgelig - for her i Danmark gælder det ikke længere om at støtte de mindstbemidlede - og slet ikke, hvis de er selvforsørgende, næh, de er jo bare til grin.

Kommentar
Fra : alan57

Dato : 11-06-13 21:39

LuffeA, Citat
Fordi, i følge Hizb-ut-Tahrir, er det de vestlige værdier, der er skyld i bandekriminaliteten!!!
Bare det var så nemt for så ville vi få det roligt hvis danskerne sendte dem retur til de lande de kom fra.
Jeg er alvorligt bekymret for at fremtiden bliver meget blodigt, men det virker som om de dansker
politikere ikke forstår hvor vi er på vej hen, det danske folk er ved at have fået nok men nu er de sku advaret, for der findes også danskere der mener at nok er nok.
Husk at når nok er nok, og folk gider sku ikke at finde sig i mere, når det er gået i gang bliver det meget vanskeligt at stoppe det igen.
Jeg har talt med flere for at finde ud af hvorfor det skulle være en berigelse at få et multietnisk samfund, jeg har stadigvæk ikke fået et svar om hvorfor det er så godt.
alan57

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 13-06-13 17:02

Det her, det er nok en af de største priser..

Sakset fra Den Korte Avis

Bander bruger børn under den kriminelle lavalder

Den 6. februar ved 13-tinden forsøgte to store drenge at skyde og dræbe en anden mand. Politiet mener, der var to drenge på 14 og 15 år, som affyrede en serie skud mod en tatto-forretning ved højlys dag. Ingen kom noget til, og de to forsvandt på en rød scooter.

En 24-årig leder af indvandrerbanden Black Cobra er nu sigtet for at formå to personer til at forsøge drabsforsøg. Og de to drenge er anholdt.

Skuddene mod tatto-forretningen er det seneste eksempel på, at de kriminelle bander udnytter, at børn under den kriminelle lavalder ikke kan straffes som voksne.

Det er blevet nemmere efter at regeringen i foråret 2012 hævede den kriminelle lavalder fra 14 til 15 år.

Justitsminister Morten Bødsgårds begrundelse var, at det var det mest sociale i forhold til børnene. ”Børn skal ikke i fængsel” lød det typiske argument.

Nu kom børn rent faktisk ikke i fængsel. Men de blev holdt væk fra kriminalitet. Og nu har banderne fået bedre mulighed for at udnytte børnene. Hvem sagde ”socialt”?

Børn som bandervagter
Black Cobras brug af de to drenge til alvorlig kriminalitet er ikke et særsyn.

For et par måneder siden kom det frem, at de kriminelle bander i Køge-området ofte bruger mindreårige til at udføre kriminalitet. De bliver blandt andet brugt som bandevagter.

”Vi ser unge på 13 -14 år, som tilhører det her bandemiljø i Køge, siger Martin Hockerup Rolsted til ekstrabladet.dk. Han er leder af specialpatruljen i Køge Lokalpoliti, som især beskæftiger sig med de unge.

Det er som regel storebrødrene der trækker de mindre med ind i banderne:

”Det er helt klart en tendens, at de små drenge på 13-14 år bliver involveret i miljøet igennem deres storebrødre”, siger Kaj Damgaard, der er leder af Køge Lokalpoliti.

Tager skylden for de ældre
”Deres opgaver kan blandt andet gå ud på at stå vagt, men især også at tage skylden for de ældre, da de er under 15 år”, siger Martin Hockerup Rolsted.

For kort tid siden tog en dreng på 14 år tog skylden for at have haft en pistol efter skyderi.

Flere helt unge kriminelle
Et år efter, at den kriminelle lavalder blev hævet, viste nogle af konsekvenserne sig.

Ændringen betød at 500 der havde været tilbageholdt blev sluppet fri.

11 blev løsladt, selv om de var dømt for grov kriminalitet.

I løbet af det år der er gået er de fire blev døbt igen for røveri, trusler, vold og grov vold.

En femte er sigtet for en grov voldtægt.

Men det er altså kun toppen af isbjerget.

En anden stor og alvorlig konsekvens af at hæve den kriminelle lavalder er at flere børn bliver involveret i bandekriminalitet – sågar i drabsforsøg.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 15-06-13 18:06

http://www.mx.dk/nyheder/danmark/story/19852618

Den socialdemokratiske logik. Hvis vi ikke taler om det, er det slet ikke sket..
Samme metode bruger strudsen.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 15-06-13 19:01

Her får en mor med klapvogn en kærkommen kulturberigelse af repræsentanter fra fredens religion. Det drejer sig om 3 velintegrerede pigebørn, som iøvrigt får top karakterer i folkeskolen.

Man må derfor formode, at moderen med klapvognen har provokeret disse pigebørn. Da det ikke lykkedes de 3 pigebørn, at italesætte moderen med klapvognen, måtte de velintegrerede pigebørn desværre gribe til blid vold.

Ud fra de foreliggende oplysninger må vi gå udfra, at omtalte episode kun er et enkeltstående tilfælde.
Kommunen vil nu sende eksperter ud for at italesætte pigerne, så de kan lære hvordan man tackler danske kvinders provokerende adfærd når - eller hvis de da absolut skal gå tur med deres børn i klapvogne.

http://jyllands-posten.dk/aarhus/krimi/ECE5621342/kvinde-med-klapvogn-overfaldet/

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 16-06-13 22:18

Lad os ønske Hassan Rohani tillykke med præsidentvalget. Nu kommer foråret til Iran...
Rohani er jo moderat......moderat???? Hvad betyder det, at være moderat..?

Hvis jeg mister min hånd har jeg så mistet min arm moderat..?

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 23-06-13 19:38
Kommentar
Fra : alan57

Dato : 24-06-13 06:56

Kaptajn-Tommy har helt ret, jeg forstår heller ikke hvor folk får den optimisme fra?
der findes ingen moderate i Iransk politik idag, men man kan jo håbe at folket får nok en dag og ændre det, men det bliver ikke ublodigt.
alan57

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-06-13 13:12

Hér er de 'dyre' indvandrere' og 'fremmede' :

http://ekstrabladet.dk/nyheder/erhvervsnyheder/article2019257.ece

http://politiken.dk/incoming/ECE1950721/trods-arbejdsloes-tusindvis-af-oestarbejdere-finder-job-i-danmark/

http://www.information.dk/telegram/462720

Så hvis 'skyld'er det ige at der er så stor en indvandring?

1.) Skattetænkning for østmedarbejdere eller de virksomheder som ansætter disse?
2.) ..eller en lempelig indvandringspolitik/familiesammenføring osv.?

Jeg gætter på nr. 1

Så mon ikke det er skattelovenn og ikke sociale-, indvandrings- eller familliesammenføringslove der bør laves om?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-06-13 13:18

Ps. ..og så lige en lille en til sidebenet:
Citat
Norge er jo et meget velhavende land p.g.a. olie-indtægterne.

Tjaeh... Nordmændende lod jo også de olieselskaber der havde koncession på at hente olien op, betale en rimelig skat til den Norske stat!".
Vi forærede istedet takket være VKO og ministr BB. provenuen væk til udenlandske selskaber
..og MÆRSK !!!
*IMHO* </MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : prio

Dato : 05-07-13 12:13

Tak for svaret rotw

- og tak til alle for interessante indlæg.