/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
Tilslut tv trådløst direkte til router?
Fra : Gulvmesteren
Vist : 1231 gange
100 point
Dato : 06-04-13 16:42

Jeg vil gerne se Netflix på mit tv, uden det skal gå igennem computeren.

Mit Phillips tv kan umiddelbart godt tilsluttes til routeren, men jeg har lidt begrænsninger. Jeg skal bruge 10 meter kabel og de anbefaler max 3 meter.

Trådløst via usb-antenne vil passe mig rigtig godt, men vil det fungere? Jeg har prøvet at stille min bærbare ved siden af fjernsynet, men den lagger lidt og lyden er forsinket...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-04-13 17:26

Citat
Mit Phillips tv

Og hvad er så det for et ?????

Citat
Trådløst via usb-antenne vil passe mig rigtig godt, men vil det fungere?

Hvad vil du med antenne ?? Dit TV har vel tilslutning til internet.......

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 06-04-13 17:50

Ja, med kabel til Internet!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-04-13 17:52

Leger vi med dobbelprofiler

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 06-04-13 17:53
Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 06-04-13 20:34

Du køber sådan en usb dims:
http://www.proshop.dk/Netvaerksadapter-(netkort%2c-printserver-mv.)/Philips-WLAN-USB-Dongle-For-TV-2219838.html
mit nye Philips TV kører nu udmærket med 10 meter kabel, jeg har godt nok kun brug for 6 meter men kablet var 10 meter, jeg har ikke endnu købt usb adapteren og gør det sikkert heller ikke

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 06-04-13 20:38

Har du en Android telefon så hent denne app:
https://play.google.com/store/apps/details?id=philips.oneremote&feature=search_result#?t=W251bGwsMSwxLDEsInBoaWxpcHMub25lcmVtb3RlIl0.
så kan du fjernstyre TVet med telefonen også fra et helt andet rum, hvis du er på kontoret og ungerne i stuen spiller for højt så kan du skrue ned eller helt slukke for lyden + alle andre fjernstyrings muligheder

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 100 point
Dato : 06-04-13 21:12

Citat
Jeg har prøvet at stille min bærbare ved siden af fjernsynet, men den lagger lidt og lyden er forsinket...

Du risikerer at det bliver det samme, så brug kabel, køb et i god kvalitet, det burde sagtens kunne virke med 20 m, jeg bruger et på 10m det virker fint, nu er tv så godt nok et lg!

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 06-04-13 22:45
Kommentar
Fra : rotw

Dato : 07-04-13 05:00

Er du sikker på du har læst rigtig 3m? Et netværkskabel kat5 har en max længde på ca 100m før der bliver nogle problemmer. Med at overholde standarden for kat5.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 07-04-13 05:12

Og til dem som evt ikke har smart tv eller netværk på tv'et så kig her http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=771477

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 07-04-13 08:51

Som min ven Klaudi siger:
Køb et kabel længden er ikke kritisk. Jeg mener ikke man skal hænge sig i 10 eller 20 meter.
Vi har skrevet en del om dette tidligere. jeg har haft fat i et par af disse USB dimser, Men aldrig med brugbart resultat. jeg er altid endt med et kabel.
Den der med at trykke på en knap på dimsen og på en knap på routeren, det skal være så nemt, men jeg får det ikke til at virke. Mange gange er dimsen ny og routeren ældre så det passer ikke sammen. Eller de kalder tingene noget forskelligt.
I går satte jeg en printer op ved min mor ( jeg er 65 og hun er 85 ) brigte til sidst den gammeldags metode med ssid og passcode og det virkede.
hilsen Steen

Godkendelse af svar
Fra : Gulvmesteren

Dato : 07-04-13 08:58

Tak for svaret Klaudi.
Jeg vælger den sikre løsning, især når kablet er så billigt

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 07-04-13 09:51

velbekomme