/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Har i husket?
Fra : o.v.n.
Vist : 802 gange
100 point
Dato : 31-03-13 01:25

At stille havemøbler og ur frem?
Uret skal kl 02;00 stilles frem til 03;00 i må ikke vente til det bliver lyst
havemøbler kan godt vente til solen står op
der er 35 minutter til, så i kan godt holde jer vågne og dermed ikke snyde og først stille uret når i vågner

Kommentar
Fra : droslerne

Dato : 31-03-13 07:46

Det kan du tro, mine havemøbler er sat tilbage på terrassen.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 31-03-13 08:10

Intet problem, der styr på det...

Kommentar
Fra : droslerne

Dato : 31-03-13 08:22

Men har jeg sat mine havemøbler tilbage på terrassen eller frem på terrassen ????

Kommentar
Fra : refi

Dato : 31-03-13 08:49

Der findes IKKE nemmere regel end:

Uret stilles ALTID MOD SOMMER

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 31-03-13 10:26

Citat
Uret stilles ALTID MOD SOMMER
det håber jeg så passer, kort tid efter at spørgsmålet blev stillet blev udendørs temperaturen aflæst - 8 det er en kold tid som vi lever i nu må foråret da snart bryde igennem frosten.
Citat
tilbage på terrassen eller frem på terrassen ?
godt spørgsmål hvem kan knække den gåde?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 31-03-13 10:29

Citat
hvem kan knække den gåde?

Det er da NEMT....

De kan KUN stilles tilbage hvis de KOM derfra

Nyindkøbte havemøbler stilles næppe tilbage (til forretningen)

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 31-03-13 10:32

Citat
tilbage på terrassen eller frem på terrassen ?

Ingen af delene--det hedder op på terrassen
Skal først have fjernet sneen
Hvis ikke den globale opvarmning stopper fryser vi sgu' ihjel

Kommentar
Fra : refi

Dato : 31-03-13 10:37

En af de ting der gør "remsen" om havemøbler lidt "grotesk" er jo netop at MASSER af mennesker ALDRIG har ejet et havemøbel

Og så lige:

Mange moderne havemøbler står ude HELE vinteren

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 31-03-13 10:55

Ja, jeg havde så glemt alt om det. Troede jeg stod tidligt op. Nød at gå tur kl. 7, (som uret i køkkenet viste,) med hunden uden at der var andre end os.

Kom hjem og kiggede på min mobil og der stod kl. 8.46. Synes nu ikke vi havde været ude så længe

Troede faktisk i første omgang at det var noget med den sidste opdatering på mobilen, - men det var ikke noget galt med indstillingen
Så gik det op for smuller - sommer tid.
Det lå mig så fjernt, at gå i frostmorgenen med sne på stierne, at vi var nået dertil, at vi skulle skifte til "sommertid"

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 31-03-13 10:55

Citat
Ingen af delene--det hedder op på terrassen [Blink]

Nixen.

Havemøblerne skal ned på terrassen.

Jeg bor i en stue-lejlighed og har et lille frimærke af en have, og havemøblerne står på loftet.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 31-03-13 10:57

Måske er det bare fordi, mine havemøbler "bliver" på terassen.

Kommentar
Fra : Klatterup

Dato : 31-03-13 11:23

refi - det er blot et problem at finde sommeren. ! jeg kan ikke
engang feje bladene fra sidste år sammen, de ligger gemt under sneen.
Hvad er dert der lige går galt.

Mine havemøbler står også hvor de står - hele året.

Men sommertid, mit indre ur er kommet ud af trit, det sker hvert forår -
aldrig om efteråret, sært nok.

Når jeg er ude at rejse er det når jeg rejser mod Øst det går galt, den anden
vej går det fint.

Kommentar
Fra : kai-d

Dato : 31-03-13 11:25

Vi må hellere sætte kulden til-bage samtidigt. ikke mere af det.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 31-03-13 12:06

Citat
Vi må hellere sætte kulden til-bage samtidigt
god ide' hvem har opskriften?
Mine havemøbler står også fast terrassen hele året, så jeg er helt fri for op/ned eller frem/tilbage

Kommentar
Fra : refi

Dato : 31-03-13 12:41

Citat
så jeg er helt fri for op/ned eller frem/tilbage

stakkels dig

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 31-03-13 19:38

Jeg tager bare batteriet ud - og sætter det i igen om et halvt årstid.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 31-03-13 19:49

Det er da meget værre, at jeg har bestilt tid til at skifte til sommerdæk i næste uge. Det lader til at det er lidt af et sats

Vinterdæk tilbage - sommerdæk frem

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 31-03-13 20:33

Om du kører på vinterdæk eller sommerdæk har sikkert ikke den store betydning, vejret og vejene er knastørre og der ikke den mindste udsigt til nedbør, her har vi ikke set hverken regn eller sne de seneste 3 uger (det gør nu heller ikke noget hvis det er sne der ville falde) markerne støver og de små vandhuller er ved at tørre ud, hunden skulle selvfølgelig pjaske i mudderet der er tilbage i vandhullerne og så fuld fart op over en knastør støvende mark bagefter, ikke et kønt syn det var en gul labrador da vi gik hjemmefra men en sort som jeg havde med hjem fra lufteturen

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 31-03-13 21:54

Citat
det var en gul labrador da vi gik hjemmefra men en sort som jeg havde med hjem fra lufteturen [Aii, er det rigtigt?]

Wauv, en forvandlingshund.

Li'som de der forvandlingskugler man kunne købe da jeg var barn.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 31-03-13 23:10

Jeg kunne ikke sove lidt i 3, så jeg lettede mig, og fik så øje på, da clockradioen skiftede til kl. 04.00. Jeg ville godt have set mit fjæs

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 01-04-13 00:28

Jeg har været bagud hele dagen.Børnebørnerne tappede de sidste kræfter af mig,igår.(Lørdag).
Så jeg sov til kl. 9 (10).Og nu,mandag,mener konen det er sengetid.Jeg er helt forvirret.

Håber jeg kommer i min døgnrytme,i morgen / idag.

Godnat / goddag.

M.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-04-13 11:59

Æv - jeg skulle nok have stillet mine ure, for da jeg ankom til spisebordet, var der ingen mad.
Men jeg kunne heldigvis lige nå at være med til opvasken.

Computeruret her går rigtigt..................................................spisetid.

Kommentar
Fra : kai-d

Dato : 01-04-13 12:56

Metrologernes uddannelse er lange de skal frem over være meget mere ude i naturen så vejrudsigten passer bedre til virkeligheden !!!

Kommentar
Fra : kai-d

Dato : 01-04-13 12:58

uddannelse lagt om (ups)

Accepteret svar
Fra : Klatterup

Modtaget 100 point
Dato : 01-04-13 13:02

Nu vil de kære politikere havde rykket sommertid 1 måned frem, under henvisning til at sommeren lader vente på sig, og det næsten altid kolde forår.

Så må vi jo bare håbe, at vejret retter sig efter det.

Godkendelse af svar
Fra : o.v.n.

Dato : 01-04-13 13:54

Tak for svaret Klatterup. Tak til alle for deltagelse
Citat
Nu vil de kære politikere havde rykket sommertid 1 måned frem, under henvisning til at sommeren lader vente på sig, og det næsten altid kolde forår.
jeg ved godt at det er den første april i dag

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 01-04-13 14:38

Citat
jeg ved godt at det er den første april i dag

Gør du det? Det var der da vist ikke nogen der regnede med...