/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
TOG afg/ank -fra hvilket spor
Fra : lham
Vist : 2734 gange
100 point
Dato : 30-03-13 08:22

Savner et sted på nettet hvor man kan se fra hvilket spor tog afgår /ankommer for en valgt dansk station

På rejseplanen kan jeg selv under " "se mere" ikke finde oplysning om spornummer, og hos DSB 70131415 får jeg på deres kundeservice kun fat i nogle "maskiner" der er ubrugelige.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 30-03-13 08:24

på din billet kan duu vel se hvilken spor du skal gå til?

Kommentar
Fra : lham

Dato : 30-03-13 08:33

Citat
på din billet kan duu vel se hvilken spor du skal gå til?

nej det kan jeg ikke -det er en "selvprint" billet

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 30-03-13 09:09

Det skal du orientere dig om ved ankomst til stationen, da det - i princippet - kan ændres i sidste øjeblik.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 30-03-13 09:10

De skifter tit spor hvis der er småforsinkelser. men ændringer bliver lynhurtigt meddelt på stationerne.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 30-03-13 11:05

Du skal ind på :

http://www.dsb.dk/Rejseplan/bin/stboard.exe/mn

skriv stationens navn og vis tider- der vil så stå hvilket spor

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 30-03-13 11:06

hvis man søger på "afgangstavler" får du det samme resultat.

Bare så du ved hvordan man finder siden.

Kommentar
Fra : lham

Dato : 30-03-13 19:12

Smuller 54

det så ellers lovende ud , men på min maskine ( Winxpsp3) bliver der der noget misk-mask overskrivningsuforståeligt ud af det når jeg forsøger at indtaste afg. station og via station-det der kommer op har ikke noget med indtastet tidspunkt at gøre og indeholder slet ikke noget om hvilket spor afg/ank det drejer sig om

Fra "hvad er afgangstavle" på DSB siden

"En afgangstavle er en lille kasse med en oversigt over de næste afgange fra et stoppested eller en station, som du vælger.

Du kan downloade afgangstavler til din Windows Live, til Google eller som HTML-kode, som du kan indsætte på din egen hjemmeside"

hvad er win. live -jeg har ikke nogen hjemmeside-skal jeg downloade noget for at kunne se sporinformation ?
Det jeg har behov for er bare online real time at kunne se de tavler der hænger på stationer/peroner

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 30-03-13 19:20

Det forstår jeg ikke.

prøv at start i Google :

skriv " afgangstavler"

så får du valgmuligheden :

Afgangstavler DSB-

tryk på den, så skulle du gerne få et billede op, hvor du kan indtaste afgang fra xxx station til xxx station

Kommentar
Fra : lham

Dato : 31-03-13 09:17

smuller 54

Det var bedre med goggle søgning end dit link, men desværre er der ingen information om hvilket spornummer toget afgår/ankommer på , så Afgangstavler indeholder ikke mere information end alm "rejseplan"

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 31-03-13 10:37

Nå, det var en skam, jeg har en oversigt på min søgning hvor jeg har spornr. angivet.

Jeg kan ovnenikøbet følge et tog fra København til Nyborg st. med spornr. angivet på hvert enkelt stop.

Eks. afgang kl. 10:28 med IC 837- KBH H- spor 7 mod Odense

Ankomst Roskilde osv osv afgang fra spor 3 mod Odense

Ringsted osv osv afgang spor 1 mod Odense
Ankomst Nyborg st. kl. 11:46 spor 3

Kommentar
Fra : lham

Dato : 31-03-13 11:34

Smuller54

Vil du give mig det exacte link du bruger for at få de oplysninger ?
det er jo lige det jeg søger.

Hvilken browswe bruger du ?

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 31-03-13 12:04

Jeg har Windows 8.

Når jeg gør som jeg tidligere har henvist til (eks. Google -afgangstavler) får jeg et vindue, hvor jeg indtaster eks. København H og Nyborg St.
trykker på vis tider.
Så får jeg en række valgmuligheder

Nærmest alt der afgår fra kbh, på dette tidspunkt.

Ikke alle de viste går den rigtige vej, lige nu viser den øverste afgang mod Aalborg, spor 6, så vælger jeg det tog og så får jeg hele planen.
http://www.dsb.dk/Rejseplan/bin/traininfo.exe/mn/973176/334583/731534/41378/86?L=vs_rp4&ml=m&date=31.03.13&station_evaId=8600626&station_type=dep&pageViewMode=PRINT&

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 31-03-13 12:10

altså når jeg står i Google, viser den afgangstavler - DSB og det er det link med understregning jeg trykker på

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 31-03-13 14:06

XP SP3 med Firefox 16.0.1, virker smuller54's link fint, men kun fra stationer med kun Regional tog, hvis der også er S-Tog som på KBH så er spor kolonnen ikke med, da de ikke har spor angivelse med til S-Tog. Men hvis du så trykker på RExxx i "med" kolonnen så får du detaljerne

http://www.dsb.dk/Rejseplan/bin/stboard.exe/mn

Kommentar
Fra : lham

Dato : 01-04-13 16:58

til Smuller54

Sporinformation som ses på dit link helt til højre er desværre ikke på min brug af linket og med afgangsstation Århus (aarhus ) i morgen 2-4 afgang 7:58 (og det er ikke en Århus historie eller Aprilsnar )

Jeg har forøvrigt prøvet med 2 forskellige PC er ,dog begge med win XPSP3 og IX 8

til JegErHer

Citat
Men hvis du så trykker på RExxx i "med" kolonnen så får du detaljerne

http://www.dsb.dk/Rejseplan/bin/stboard.exe/mn

Hvilken kolonne ? og RE (xxx) hvad er det -hvis det er togets nummer giver det ikke sporinformation når jeg klikker på det !!

Nå- får ikke tid til at bruge et evt anvendeligt svar da der er afgang i morgen tidlig ,men til rejse hjem og fremtidige rejser kunne en løsning væ være ønskelig

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 01-04-13 17:15

OK - indrømmet, idag synes jeg også den virker mærkelig, uanset hvilken jeg vælger.

Så det er nok ikke kun dig :)

Accepteret svar
Fra : JegErHer

Modtaget 100 point
Dato : 06-04-13 11:41

I "Med" kolonnen, er Toget af typen IC (eks. IC 1234 ) eller Regional (RE 4321) og du trykker på tog nummeret ( eks. IC 1234) så får du en popup som også har Spor information.

Der er ikke Spor information på S-Tog (Hovedstad) eller Busser , og heller ikke de "lokale" tog typer ( eks. Aarhus -> Struer [RA 5425] )

EKS. (og beklager opstillingen, svært at rette med Kandus meget begrænset funktioner)

8/4 kl. 06:18
IC 116 - Retning: Københavns Lufthavn, Kastrup st
   Stop: Aalborg st    Ankomst:    -       Afgang:    Kl. 06:18       Bus-/Tognummer: IC 116      Spor: 1
   Stop: Skalborg st   Ankomst:    Kl. 06:22       Afgang:    Kl. 06:22       Bus-/Tognummer:    Spor: 2
   Stop: Svenstrup st (Jylland)    Ankomst:    Kl. 06:26       Afgang:    Kl. 06:27       Bus-/Tognummer: .      Spor: 2
osv..

Kommentar
Fra : lham

Dato : 06-04-13 17:43

Jeg Er Her

Citat
Der er ikke Spor information på S-Tog (Hovedstad) eller Busser , og heller ikke de "lokale" tog typer ( eks. Aarhus -> Struer [RA 5425] )

Ok-det er desværre kun "regional l tog " spesielt Århus via struer til thisted og retur jeg pt har interresse i .

må se at få skrevet til "generaldirektøren for banelegemerne ( "watergate " ) -det må da være muligt at lægge deres real time stations/perron afgangs/ankomsttavler ind et sted på deres hjemmeside

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 07-04-13 10:12

Jeps, samme med S-Tog , de ved det jo godt så hvorfor ikke ligge det ind.

Eneste der kan "forsvares" er Busser, men selv der burde der være mere information.
I den mindst et link to hvor informationen så kunne findes hos anden udbyder, for de henviser jo specifikt til dennes udbyders rute.

Godkendelse af svar
Fra : lham

Dato : 06-06-13 07:03

Tak for svaret JegErHer.

Jeg har snakket med DSB , men de mener ikke det er uden væsentlige omkostninger at vise de opdaterede "perronskærme" på hjemmesiden !

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 06-06-13 18:43

Tja DSB og kunde service, passer desværre ikke sammen.
Ikke fordi man kan stole på de andre data de viser.

eks.
2 regional toge er begge forsinket grundet et foran kørende tog, men det er kun det ene man får information om er forsinket selv om begge kommer omkring 10min forsinket ind.

og så kommer der nogle gange 2 beskeder næsten samtidigt over højtalerne, den eneste siger toget kommer på spor 3 og den anden siger spor 4, så kommer der en gentagelse om spor 3 og lige efter kommer det på perronskærmen på spor 4
Begge typer eks. har jeg oplevet flere gange.