/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
Kan ikke komme ind i softwaren
Fra : akle
Vist : 558 gange
200 point
Dato : 25-03-13 23:36

Hej.
Jeg har pludselig fået en ændring med denne meddelelse som dukker op hele tiden hver gang jeg vil åbne mit hjemmeside program:
"This software cannot be executed in 'large font' mode: Choose 'normal font (96 dpi)' from Advanced Video Settings of Windows Control Panel".
Hvad skal jeg gøre?

Håber nogle kan hjælpe.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 26-03-13 02:24

Der er flere veje lidt afhængig af windowsversionen.
Denne virker på de fleste versioner.
På et tomt felt på skrivebordet højreklikkes og vælges egenskaber.
Under fanen "udseende" vælges skriftstørrelsen. Vælg normal. Hvis bogstaverne på skærmen så bliver ulæseligt små, vælges en mindre skærmopløsning under fanen "indtillinger" .

Bogstavstørrelsen på skærmen , er en kombination af skærmens fysiske størrelse , dens opløsning( antal pixel) fra skærmkortet, og hvert bogstavs pixelstørrelse. Det er de to sidste du kan indstille som angivet ovenfor.

Mange vælger storopløsning til en for lille skærm og må s have mange pixels pr bogstav for at de skal have en læselig størrelse.

Kommentar
Fra : akle

Dato : 27-03-13 00:04

Der vises ikke 'egenskaber' på skrivebordet, når jeg højre klikker på et tomt felt, kun når jeg klikker på en mappe eller lignende.

Tror ændringen er sket i forbindelse med Google+ der tilbød bredere billede på min hjemmeside profil. Jeg klikkede 'ja' til dette, men stoppede da jeg blev bedt om at udsskifte billede. Kan dette ændres tilbage til 'det gamle' igen?
Jeg har virkelig brug for at komme ind i min hjemmesdie igen for vigtige opdateringer.
Håber på hjælp!
Mvh Akle

PS. Jeg bruger Google Crome browser.

Kommentar
Fra : akle

Dato : 27-03-13 00:23

Her kan man se årsagen, hvorfor hjemmesiden ikke kan åbnes. Google + har lagt sin klamme hånd over min 'heading'
file:///C:/Users/Tanja/Documents/Incomedia%20WebSite%20X5/planerplans.html

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 27-03-13 20:21

Citat
Her kan man se årsagen, hvorfor hjemmesiden ikke kan åbnes. Google + har lagt sin klamme hånd over min 'heading'
file:///C:/Users/Tanja/Documents/Incomedia%20WebSite%20X5/planerplans.html

Vi har ikke adgang til din PC Tanja
Men har du opsat X5 til den rigtige opløsning
Bruger det selv og har ikke problemer med programmet

Kommentar
Fra : akle

Dato : 27-03-13 22:41

Nej, jeg blev klar over at linket ikke virker for andre.
Dog, jeg er helt sikker på det er Google+ der er årsagen. Min hjemmeside har jeg brugt i flere år så der er intet at gå efter. Men jeg aner ikke hvordan jeg kan ændre misæren i Google igen. Var inde i FB og lavede en ny fane for Translate, her popede Google+ op med tilbud om bredere foto i min side dvs. jeg troede det trejede sig om Coverbilledet på FB, men opdagede min egen hjemmesides forside med mit eget coverbillede er blevet overskrevet med rød stor skrift som hjemmesiden ikke kan klare indenfor dens faste rammer. Det er HER fejlen ligger. Det er derfor jeg ikke kan åbne softwaren til programmet
Hvordan laver jeg et print screen ef dette?

Kommentar
Fra : akle

Dato : 29-03-13 21:36

Her kan i se hvordan hver enkelt side er blevet overskrevet, og det er derfor jeg ikke kan åbne softwaren X5
http://peecee.dk/upload/view/406181

Det eneste jeg er interresseret i er, at få den røde skrift væk, for den går udenfor rammen i programmet og derfor bliver den låst!

Har virkelig hårdt brug for hjælp!

Mvh Akle