/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Hvor bliver Anne Sophie Larsdatter gift
Fra : 2601
Vist : 706 gange
400 point
Dato : 24-03-13 03:18

Hvor bliver Anne Sophie Larsdatter gift henne. Hun er født 27. november 1835 i Vester Kjærby, Agedrup sogn i Bjerge herred, Odense amt.
I Folketælling - 1870.
Odense, Aasum, Allerup, Allerup, et hus, 38,
Samtlige personer i husstanden
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Rasmus Hansen 35 Gift husfader træskomand, høker Tommerup Odense amt
Anne Sophie Larsen 34 Gift husmoder Agedrup Odense amt
Hans Peder Rasmussen 2 Ugift barn Her født 30. juni 1867
Laurits Rasmussen under 1 år Ugift barn Her født 3. marts 1869. ligesom jeg har henne i Folketælling - 1880.
Odense, Aasum, Allerup, Allerup, et hus, 3,
Samtlige personer i husstanden
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Rasmus Hansen 45 Gift husfader træskomand, Tommerup Odense amt
Anne Sophie Larsen 44 Gift husmoder Agedrup Odense amt
Hans Peder Rasmussen 2 Ugift barn Her født 30. juni 1867
Laurits Rasmussen 10 år Ugift barn Her født 3. marts 1869.
Jens Rasmussen 8 år Ugift barn Her født 14. februar 1871
Rasmus Rasmussen 6 år Ugift barn Her født 16.februar 1973
Sophie Elisabeth Rasmussen 4 år Her født 2. februar 1875
Maren Johanne Rasmussen 2 år Her født 12. juni 1877
AO Odense, Aasum, Allerup, Opslag 8-9.

Folketælling - 1890.
Odense, Aasum, Allerup, Allerup, et hus, 16,
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Samtlige personer i husstanden
Rasmus Hansen 55 Gift husfader træskomand Tommerup Odense amt
Ane Sophie Larsen 54 Gift husmoder Agedrup Odense amt
Maren Johanne Rasmussen 13 Ugift deres barn Her født 12. juni 1877.

Maren Johanne Rasmussen bliver konfirmeret 1891 i Allerup Kirke.

Men jeg kan ikke finde ud af hvor hun er gift henne.

Jeg har ledt efter i Agedrup i Bjerge Sogn og i Allerup Sogn i Aasum Herred uden at finde dem.

Nogle der kender dem.

På forhånd tak for hjælpen.

Kommentar
Fra : kassan

Dato : 24-03-13 09:11

Jeg ved ikke om du har set at hun er flyttet til præstegårdsforpagteren i Marslev d. 18-6-1854 for at barsle, men jeg kan ikke se at der er født børn, hun ankommer til Marslev d. 19-6-1854.
Det ser ud til at hun ikke erflyttet langt omkring så søg i sognene deromkring.

Accepteret svar
Fra : vith

Modtaget 400 point
Dato : 24-03-13 09:57

Kan det være hende, der bliver viet 17/1 1867 KB 1846-1891 Allesø, Lunde, Odense opslag 12?

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 24-03-13 13:07

Til kassan.

Må jeg sige dig mange tak for denne oplysning som jeg ikke havde.

Med venlig hilsen og god påske.

Godkendelse af svar
Fra : 2601

Dato : 24-03-13 13:10

Tak for svaret vith.

Det er dem. Du skal have mange tak. Nu har jeg været 3 gange igennem den kirkebog uden at støde på dem så du skal som altid have mange tak for din hjælp.

Med venlig hilsen og god påske.

Kommentar
Fra : vith

Dato : 24-03-13 13:18

Det var nemt nok. Jeg fandt dem i første hug på familysearch:

name Rasmus Hansen
spouse's name Anne Sophie Larsen
event date 17 Jan 1867
event place Allese,Odense,Denmark

Og god påske til dig