/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Sturt, sturt problem. Hilfe!!!!
Fra : Tonganeseren
Vist : 946 gange
300 point
Dato : 23-03-13 16:08

I dag fandt jeg Gudhjælpemig en velgravet indgang til en rævegrav i skrænten - mindre end 2 meter fra mit hegn.
Ind i skrænten er ført en gasledning, og jeg frygter nu, at ræven kunne finde på at bruge fritiden på ledningen. Uha, da, da.
Jeg kan se at ræven er gået i gang med endnu et hul - 6 meter længere henne på skrænten.

Jeg vil ikke lukke hullet, idet der måske meget snart kommer hvalpe.

Har i kendskab til et eller andet meget ildelugtende stof, som jeg kan chikanere ræven med - når og hvis der er kommet hvalpe.

Jeg kan naturligvis vente i 3 måneder - og sætte Mikkel på porten uden skudafgivelse. Jeg har en god ven med en fin gravhund, men med skyldig hensyntagen til placeringen af min ydmyge bolig, så foretrækker jeg at chikanere ræven (rævene) væk, inden de forgriber sig på gasledningen.
Jeg vil være helt sikker på, at der ikke er ræv tilbage - hvis jeg bruger hund.

Mvh.
Tonganeseren

Hmmmmmmmmmmmm! Kunne måske nedgrave en højtaler og skræmme ræven væk med lidt Jodle Birge muzak.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 23-03-13 16:41

Nu er det jo nok ikke så nemt at placere,i en rævegrav.For ellers er hjortetaksolie,nok alligevel det mest ildelugtende afskyelige stof,jeg kender.Blev brugt på grise i gamle dage,når de ville bide halen af hinanden.Bare ganske få dråber,kunne forpeste hele stalden.

Ved i grunden ikke hvoraf navnet.Kommer vel ikke fra Hjorte??

Men du kender det nok allerede.

M.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 23-03-13 16:46

Citat
Har i kendskab til et eller andet meget ildelugtende stof, som jeg kan chikanere ræven med - når og hvis der er kommet hvalpe.
Lav en aftale med den kendte forfatter om, at du låner et par af hans brugte underbukser. Underhylerne lægger du ind i rævegraven - og ud kommer mikkel i eksprestogfart. Hvis mikkel er ude på rov, går han ihvertfald ikke ind i graven igen, men finder et mindre uhumsk sted at slå sig ned.

Du kan evt. tilbyde forfatteren, at du er villig til at betale fragten for underhylerne - de skal angivelig sendes med særtog.

Held og lykke siger jeg bare..

Mvh.
Tommy.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 23-03-13 16:59

Citat
at du låner et par af hans brugte underbukser.

Så mener jeg jo alligevel,det er mere humant med Hjortetaksolien.

M.

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 23-03-13 19:35

Nu er plejer gasledninger ikke ligefrem at ligge i skrænter, men i en hel anden dybde.
Jeg kan garantere dig for, at ræven ikke begynder at gennemgnave den, det ligger overhovedet i deres natur for deres rævegange/grave med videre.

Mvh
BW

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 23-03-13 20:27

Hej BW.

Vores gastilførsel blev faktisk skudt op gennem skrænten, fordi man dengang endnu ikke havde lagt ledninger ud på den anden side.

Mvh.
Tonganeseren

Accepteret svar
Fra : katekismus

Modtaget 300 point
Dato : 23-03-13 21:29

Hvorfor ikke bare pisse dit territorium af?

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 23-03-13 21:48

Vedr. gasledninger: Transmissions -og fordelingsledninger er gravet 1 meter ned i jorden.
Distributionsledninger er gravet 0,80 meter ned og stikledninger er gravet 0,60 meter ned.

Derudover skal alle gasledninger være afmærket med et tydeligt skilt -som selvfølgelig står på jorden - i øjenhøjde.

Mvh.
Tommy.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 24-03-13 02:37

Citat
Derudover skal alle gasledninger være afmærket med et tydeligt skilt -som selvfølgelig står på jorden - i øjenhøjde.

Hmm..? Fordufter Mikkel så?

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 24-03-13 08:50

Kære Tonganeser !

Hvis du nu kan få fat i nogle af forfatterens aflagte gebis, model hest eller ulv, så læg dem i rævegangen, så garanterer jeg for et helt perfekt resultat - ikke alene stanken fra de gul/brune upudsede gebis, men også blot synet af et drabeligt tandsæt, vil få ræven til at løbe skrigende bort !!
Eller du kunne bore et lille hul i gasrøret, således gassen strømmer ud i meget små mængder, men dog nok til at skræmme rævens fine næse langt væk ? Prøv du dét !!

God fornøjelse - husk ikke at ryge under arbejdet !!!

ØV4
Multi-X²

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 24-03-13 10:59

I en anden tråd skrev du:
Citat
Jeg studsede over nogle enorme poteaftryk - og selv om jeg altid tjekker aftryk - gik jeg videre, uden at tænke nærmere over sagen. Jeg husker blot, at jeg et øjeblik kædede aftrykkene sammen med den kendsgerning, at en bekendts store labber undertiden tager en tur på reviret.
Ved nærmere eftertanke var aftrykkene langt større end en labbers, så nu skal hunden, bøssen og jeg en tur i skoven. Bøssen tager jeg kun med af sikkerhedsmæssige grunde. Man har jo hørt om ulveadfærd i forholdet til hunde, og ingen kan vel skose en jæger for at redde sin hunds liv - vel? I øvrigt har man, i sådan et tilfælde, loven på sin side.

Hvis de aftryk stammer fra en ulv, så tror jeg næppe du vil ha' problemer med ræve i fremtiden.

Mvh.
Tommy.

Tjintjin, Juanita! How are you, Pepita!
Må jeg senorita, Dem byde et glas?
En klar aquavita står skænket på »Britta«.
Og hovhøker Hansen gi'r trækspillet gas!
Gi'r den gas, gi'r den, gi'r den gas,
gi'r den, gi'r den gas, gi'r den, gi'r den gas.

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 25-03-13 07:37

Lav en aftale med den kendte forfatter om, at du låner et par af hans brugte underbukser.
Skal det være de underbukser han havde på, efter årsmødet i kreds 3 hvor han fik læst og påskrevet god opførsel på DJ debat hjemmeside? og hvor han også havde sendt et forslag ind efter sidste frist, uden han havde informeret bestyrelsen

SHV er på vej i marken

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 25-03-13 11:22

Ja det er sgu' nydeligt, at den altid "perfekte" Ballegård Knudsen altid har travelt med at skose andre, hvis de gør noget, som efter hans mening ikke lige er efter bogen !!!
Men der er jo som regel altid en forklaring på, hvorfor kæltringen ikke skriver i nogle bestemte fora efter at have lavet rav i den, som nu med den afklapsning han fik på årsmødet i kreds 3 for usømmelig optræden på DJ's debatforum ! At han også har indsendt forslag for sent, uden at gøre opmærksom på det over for bestyrelsen, ja så kender vi ham igen som dét han er, en gemen løgnhals !!!!
Hans lemfældige omgang med sandheden afspejler sig jo også på kandu' - her skriver han p.t. ikke, ja han end ikke svarer på simple spørgsmål i sin egen tråd !!!

ØV4
Multi-X³
Ej bosat i Horsens eller omegn
Ej arbejdsløs pedelmedhjælper ved Vejlefjord skole
Ej konkursrytter eller tvangsauktionsplaget
Ej - ja jeg kunne blive ved med tåbelige udsagn denne løgenhals har skrevet

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 25-03-13 13:28

Nu er jeg godt nok nervøs....?? Vi har ikke hørt fra Tonganeseren i "lang" tid.

Kan det skyldes, at Tonga har lagt omtalte underbukser i rævegraven, derefter gispet efter luft - og af samme årsag har den stakkels mand fået et ildebefindende af stanken fra underbukserne..? Tonga ligger måske hjælpeløs ude ved graven??
Tonga, giv lyd fra dig!!!

Mvh.
Tommy
Ej heller bosat i Horsens og omegn

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 25-03-13 14:57

Med alle disse velmenende råd, kan jeg da godt forstå, du bliver bekymret, Kaptajn Tommy!

En ræv var blevet omringet i molboernes by.
Den slap ind i en gård, hvor den løb op ad trappen
og ind på det øverste loft, hvor en luge var anbragt i gavlen.

Da molboerne vidste, at han var der,
mente de, at det var bedst,
om man kunne blive
Mikkel kvit ved at jage ham ud af lugen,
så han kunne brække halsen i faldet.

Men hvor meget man nu end skræmte ræven,
havde den sat sig for ikke at gøre denne luftrejse,
og det var i grunden ikke så dumt af den sølle fyr.

Da besluttede en molbo at tage mod til sig og gå løs på ræven.
Med et spring for han til og klemte ræven fast til sig,
de andre molboer råbte nu til ham,
at han burde springe ud af lugen med ræven,
for at den kunne knække halsen,
og den modige molbo gik straks hen til lugen,

Mikkel løb dog sin vej uden at have taget skade,
men molboen blev liggende
død som en sild.

De andre molboer bar ham bort og
sagde viseligt: "Han er falden så blidt
ned, at han er faldet i søvn undervejs!"
Men molboen sover den dag i dag.
.... Og ræven, den slap jo væk!.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 25-03-13 16:00

Katekismus - din gamle røver.

Jeg startede den 23. marts med at drikke et par bajere og drikke tre store glas vand med æbleeddike. Dertil kom et skvæt gedigent morgenurin den 24. marts - og hele molevitten - cirka tre liger sur urin blev hældt ned i Mikkels entre.

Mikkel er borte - pist væk. Der er ikkke blevet gravet eller skrabt i indgangen - og for at være helt sikker i min sag, fortsætter jeg øvelserne en uges tid. Jeg håber så ikke at hyldetræet går ud.

Tak for hjælpen - kære Katekismus. Du er en ven af folket.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 25-03-13 16:23

Kære Kpt. Tommy.

Jeg lever i bedste velgående og nyder solskinnet. I dag har vi produceret 25 kw fra de nyligt opsatte solpaneler, og det er jo lækket. Til sammenligning producerer gårdens enorme vindmølle 14.000 kw på en rigtig god dag.
Jeg ligger altså ikke med hovedet i hullet, men billedligt talt, så vil jeg bede hustruen om at ansøge om tilladelse til at nedsætte min urne - når den tid kommer, i en af rævegravene. Så er man blandt venner.

Mvh.
Tonganeseren

Godkendelse af svar
Fra : Tonganeseren

Dato : 25-03-13 16:24

Tak for svaret katekismus. Sådan.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 25-03-13 16:45

Thumbs up til katekismus, den digterræv....

Solceller, Tonga........Nårrrhhhh, så er vi jo "solcellekollegaer." Jeg investerede i et 7,8 kw anlæg = 39 paneler i august måned 2012. Anlægget skulle meget gerne producere 6000 kw/h til papa her.

Mvh
celle Tommy

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 25-03-13 21:12

Det er en skidefin forretning for os - men en temmelig dårlig for staten. Og ved du hvad? Den argumentation er jeg kold overfor. Politikerne efterlyser alternativ engergiformer, men når staten mister kroner i form af energiafgifter, går de i sort og ødelægger det for miljøbevidste borgere.
Vi kom med i den gamle ordning og må årligt afskrive 35.000 kroner. - til vi når de 139.000 - som anlægget kostede.

Det ville måske være en god ide at få installeret en "varmepumpe", til den daglige supplerende opvarmning af hasciendaen.
En varmepumpe larmer bare - og pynter ikke just ved siden af Picasso´erne og den brølende kronhjort.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 25-03-13 22:15

Jepper ren overskudsforretning, samtidigt med, at vi er på den grønne bølge.
Mit nye motto er blevet; stem rødt, pis gult, drik Grøn Tuborg og arbejde sort
Aaarhhh, den der sætning med at stemme rødt, den holder ikke helt.

Nøøøj, hvor jeg glæder til solen rigtig tager fat - så klinger det i fars kasseapparat. Far her, bliver helt elektrisk.

Mvh
Wattson.
OHM, det er godt.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 28-03-13 17:12

Lige en opfølgning af ræveproblemet:

Kærte Katekismus!

Stadig ingen ræv. Fint forslag du kom med.

Mvh.
Tonganeseren