/ Forside/ Karriere / Offentlige / Andet offentlige / Spørgsmål
10  jakjoe 697
Nyt pas
Fra : jesper.s
Vist : 806 gange
100 point
Dato : 23-03-13 14:11

Hej.
Jeg skal have nyt pas, men er på ferie på lolland/falster. Kan jeg henvende mig i en borgerservice der og bestille nyt pas, selvom jeg bor i København?

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 23-03-13 14:19

I linket her står der intet om det skal være din tilhørs kommune.
https://www.politi.dk/da/borgerservice/pas/fornyelseafpas/

Så prøv du bare. Den kommune du er i hernede vil sikkert godt tjene de ekstra kr.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 23-03-13 14:22

Den gang det var politiet, der gjorde fik jeg det ordnet der hvor jeg arbjedede, da det vare mere praktisk, så det skulle ikke være noget problem.

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 23-03-13 15:41

det kan du sagtens gøre. du skal bare medbringe det gamle pas, pasfoto og nogle penge. så går det sin gang.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 23-03-13 16:13

Kode
Indsæt din kode hdu skal bare medbringe det gamle pas, pasfoto og nogle penge. så går det sin gang.
er

Ja det står i det link jeg satte ind.
Du skal også ha taget fingeraftryk og det klarer de også på kommunen.

Accepteret svar
Fra : katekismus

Modtaget 100 point
Dato : 23-03-13 21:43

Det er ganske sandt

Du skal henvende dig personligt i en kommune for at få et pas. Du behøver ikke at bo i den kommune, hvor du bestiller passet.
http://guldborgsund.kc.kmd.dk/display/4/kb/article.aspx?aid=7413

Få pas, kørekort og skat - hvor det passer dig bedst
Vidste du, at du kan få lavet pas og kørekort i alle kommuner i Danmark - og ikke kun hvor du bor?
Arbejder du f.eks. i en anden kommune, kan du få lavet pas i frokostpausen, så du ikke skal tænke på din egen kommunes åbningstider. Det samme gælder nyt kørekort og spørgsmål om skat.
http://www.favrskov.dk/site.aspx?LangRef=1&newsid=4614

Godkendelse af svar
Fra : jesper.s

Dato : 24-03-13 07:36

Tak for svaret katekismus.