/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Windows 8 aktivering af licens key
Fra : return
Vist : 1159 gange
200 point
Dato : 21-03-13 19:05

hej har lavet en upgrading fra windows 7 til windows 8 pro problemet er nu atjeg skal aktiver windows8 problemet er det at jeg ikke kan finde nogen steder at skrive den nye licenskey ind så man kan aktivere windows 8 når jeg klikker på aktiver windows kommer den og siger at den licens nøgle der er der nu ikke er den rigtige og ja det er jo den gamle tror jeg men hvor skriver jeg den nye licenskey ind henne så man kan få det aktiveret

ps når klikker på knappen aktiver kommer den som sagt med en meddelse om at dt ikke er den rigtige licens nøgle man bruger og (som sagt så er den licensnøgle jeg har til windows 8 ikke blevet skrevet ind endnu da jeg ikke kan finde stedet hvor man gør det og når man som sagt klikker på knappen aktiver windows komme den her fejlkode frem 0x8007007B men hvad betyder det

nogen der kan hjælpe med at få løst mit problem

Kommentar
Fra : Denpete

Dato : 21-03-13 19:27
Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 21-03-13 19:35

Her er nogen med samme problem.
Det ser ud til at den nøgle du har købt skal passe til den udgave du installerer.

Er det en opgradering du har haft liggende................så er den måske løbet ud.

Kommentar
Fra : return

Dato : 21-03-13 19:55

Eyvind

nej det er noget man lige har købt over nettet windows 8 er downloadet som en iso fil og brændt over på en skive for derefter at blive installeret oven på windows 7 altså som en upgrade
problemet er bare lige den at den licens key der er med til den vedjeg ikke hvor man skal skrive ind da jeg ikke kan finde hvor man gør det ,men man burde vel kunne gøre det samme sted som man prøver på at aktiver det eller hva ?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 21-03-13 20:02

På Metro skærmen skriver du System, så dukker søgesiden op,
marker punktet Indstillinger, så kommer der et resultat vindue,
klik på System ikonet, så åbner der et vindue med oplysninger om systemet,
nederst er der et felt med Aktivering, prøv der!

Kommentar
Fra : fox_mulder

Dato : 21-03-13 20:42
Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 21-03-13 21:22

Tja - jeg kan ikke end gang huske hvordan jeg gjorde, og min win 8 er ikke kørende for tiden.

Men nu giver jeg lige opskriften på win 7 og måske er det den samme.

start > computer > systemegenskaber > ned af siden står der aktivering og når den ikke er det vil der nok kunne klikkes på noget indsæt nøgle.

Bare lige en tanke.

Accepteret svar
Fra : EXTERMINATOR

Modtaget 200 point
Dato : 21-03-13 23:53

Nemmeste måde at skifte produktnøgle på:
WIN+X --> vælg kommandoprompt (administrator) -->tryk på Ja --> skriv slmgr -ipk xxxxx-xxxxx-xxxxx-xxxxx-xxxxx (skiv din nye nøgle istedet for xxxxx-xxxxx-xxxxx-xxxxx-xxxxx) og tryk på enter.
Du har nu skiftet din licensnøgle i windows 8

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 22-03-13 00:00

Det lyder nu forøvrigt lidt som om at det er en KMS version du har fået fat i (altså en volumenlicens) og at den ikke kan finde KMS serveren.
Normalt er det kun KMS versioner der ikke spørger efter nøgler for at få lov til at installere.

Godkendelse af svar
Fra : return

Dato : 22-03-13 16:52

Tak for svaret EXTERMINATOR. Hej med dig super svar du der kom med det virker nu så tusinde tak for hjælpen. God weekend