/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Hvad får man med i Win7 backup.
Fra : EiHaBr
Vist : 708 gange
200 point
Dato : 21-03-13 16:42

Jeg har aldrig rigtig brugt programmet, Windows backup, hvad får man med på sin backup, hvis man har win 7.
Er det alle mine dokumenter billeder og også indstillinger.
Er der ingen problemer med at installere det, hvis man skulle få brug for den en dag.
Hvis man har installeret nye programmer indimellem hvad så.
Hvis man laver en backup en gang imellem, gemmer den så kun nye filer der er kommet til og evt. ændrede filer eller fornyer den det hele hvergang.

Nogen der har "erfaring" med dette, og gider svare på sådan en remse. Erfaring er bedre end oplæst viden.
Jeg takker så mange gange forud.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 21-03-13 18:25

Tja - jeg har nu aldrig haft den store fidus til windows eget backup. (har heller ikke prøvet det)

Jeg bruger Acronis backup af hele partitionen som windows ligger på.
Og så gemmes den ude på en harddisk i sammenpakket tilstand ca halv størrelse af selve indholdet i den partition windows ligger på.
Det har jeg gjort i mange år.

Jeg henter den her http://www.hirensbootcd.org/hbcd-v98/
Nede i bunden af siden i et grønt felt.

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 21-03-13 18:34

det bliver vist svært at forklare bedre end Microsoft selv gør, både med DK tekst og
Engelsk video,
http://windows.microsoft.com/da-DK/windows7/products/features/backup-and-restore

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 21-03-13 22:44

Der er 2 muligheder i 7eren, den ene er den almindelige systemgendannelse som bare genopretter til et tidligere tidspunkt og er ikke særlig effektiv ved store fejl og mangler.
Og så er der i mappen (i START alle programmer) vedligeholdelse - programmet Sikkerhedskopiring og Gendannelse, der kan du oprette en kopi af hele dit system (Opret en systemafbildning), som gemmer/gendanner alt hvad du har på drev C:
husk at lave en CD skive til genoprettelse fa det ikke er sikkert du kan komme ind via Bios F12, det tager ca: 10 minutter at lave/genoprette hele systemet
ihvert fald for mit vedkommende og med en backup på CA: 45GB
mappen der oprettes hedder WindowsImageBackup og kan gemmes på din disk eller du kan skrive den til DVD eller til nettet.
Når du sætter din CD i drevet (klik F12 for at starte fra cd), søger den selv efter filerne og du skal bare klikke OK, lad være med at klikke andre steder end hvad der er anbefalet, og alt går som det skal.
http://www.gratisimage.dk/image-11EB_514B7D33.jpg

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 21-03-13 22:54

Citat
Hvis man laver en backup en gang imellem, gemmer den så kun nye filer der er kommet til og evt. ændrede filer eller fornyer den det hele hvergang.

Den gemmer hvad du har på drev C:
Mens en almindelig (gendannelse) kan gemme flere ting, da du kan hoppe mellem forskellige dato´er
men ikke noget der kan anbefales, da der til sidst går ged i det hele.

Er du i tvivl, så kan jeg anbefale dig at bruge dette program, som gendanner din pc til hvad du ønsker
og det har intet med almindelig system gendannelse at gøre.
Din pc kommer til at køre som et Virtuelt drev som intet kan smadre eller ødelægge, da det ikke er det originale system der bruges.
Har brugt det i mange år, og får du virus eller andet, så genstarter du bare pv og vælger et punkt hvor alt virkede og du er tilbage igen, ongen problemer af nogen art.
http://www.comodo.com/home/backup-online-storage/data-recovery.php

Accepteret svar
Fra : alka

Modtaget 200 point
Dato : 22-03-13 10:12

Jeg har brugt det tre gange. Jeg har et systembillede, samt et total billede. Den 4. marts 2013 brugte jeg det sidste gang.
Jeg har windows + alle programmer på backup på ekstern HDD.
Efterfølgende har jeg backup af alle dato på anden ekstern HDD,

Den eneste ulempe jeg har er tiden. Det tegre mig ca. 5-6 timer, at lave den helt store backup, men der er også 220 GB. Foto, video, musik og doc.

De tre gange jeg har gjort det har det bare kørt perfekt frem og tilbage! Ingen problemer, og du kan jo selv vælge hvad du vil backup'pe.

Tidligere brugte jeg Acronis, men da jeg skulle lægge backup'pen tilbage opstod der problemer, og det hele mislykkedes, så min erfaring med at bruge windows 7 backup er helt i top, så det jeg jeg erfaringsmæssigt godt anbefale - kun tiden er et minus, men hva' man behøver jo ikke sidde og vente på det - kør det om natten!

Kommentar
Fra : EiHaBr

Dato : 22-03-13 10:44

Tak for alt jeres flotte beskrivelser.
Nu skal jeg så se om jeg kan finde ud af noget af det. når jeg får tid og lyst, det er dejlig med noget viden omkring det.
Det der vil være det allerbedste var, at have en kopi man kan bruge hvis maskinen går itu eller bliver stjålet, så er man da helgarderet.
Jeg må se at få taget mig sammen til at lære, jeg er bedst til de danske programmer, desværre er meget af det engelsk, det kører som regel også alligevel men ! okay.

Mvh.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 22-03-13 11:52

Citat
Det der vil være det allerbedste var, at have en kopi man kan bruge hvis maskinen går itu eller bliver stjålet, så er man da helgarderet.

Citat
Og så er der i mappen (i START alle programmer) vedligeholdelse - programmet Sikkerhedskopiring og Gendannelse, der kan du oprette en kopi af hele dit system (Opret en systemafbildning), som gemmer/gendanner alt hvad du har på drev C:

Godkendelse af svar
Fra : EiHaBr

Dato : 31-03-13 18:56

Tak for svaret al