/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Word 2007
Fra : ThomasCSR
Vist : 766 gange
100 point
Dato : 17-03-13 13:36

Nogen, der kan forklare mig, hvorfor jeg ikke kan fjerne et sektionsskift (næste side)?
Alle andre former for sektionsskift i dokumentet fjernes fint på normal vis!

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 17-03-13 14:01
Kommentar
Fra : Thomas_Mygind

Dato : 17-03-13 15:28

Måske der er en skjult kommentaer / track change...

Prøv at marker de to sider omkring sideskiftet. klip de 2 sider ud...Paste de 2 sider ind igen med indsæt special tekst - uformateret - så burde du kunne fjerne det.

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 19-03-13 11:53

Hej Thomas_Mygind. Dit forlag er afprøvet uden held. Sideskiftet flytter sig blot et andet sted hen i teksten og laver frygtelig ravage i formateringen.
Jeg har også frøvet at lægge et nyt tvunget sidekift ind, og de kan jeg let fjerne igen. Det ser således ud til, at der er en desideret fejl i formateringskoden.
I rigtig gamle dage (dengang man brugte Word Perfect) kunne man få lov at se alle koderne og lette dem direkte). Mon der findes et program, der kan fixe fejl i et worddokument?
Ellers ser jeg efterhånden ingen anden udvej end at gemme som tekstfil og begynde forfra med at formatere

Kommentar
Fra : ocorner

Dato : 20-03-13 15:25

oppe i din menu er der enIR (kan ikke skrive men den tegn jeg har laver skulle være spejlvent
hvis du trykker på den kan du rediger det.

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 21-03-13 10:05

Den kender jeg godt. Den viser udmærket, hvor der ligger linjeskift, sideskift mv. Det hjælper desværre ikke. Jeg har prøvet. Jeg har også prøvet at behandle dokumentet i "kladde", som jeg fandt et forslag til pået andet forum.
Det, jeg mangler, er muligheden for at se kommandoerne direkte, dvs. de faktiske binære koder ligesom i den gamle WordPerfect. Jeg husker ikke alle koderne, men f. ex tvunget linjeskift har hex-koden: "0A 0D". Jeg kan selvfølgelig gå ind med en hex-editor, men det laver rod i indexering.
Som sagt tror jeg, at der netop har indsneget sig en fejl på binært plan, og sådan een er ikke let at fjerne, fordi Word ikke genkender den.
Jeg tror, jeg vil prøve at finde stedet i en hex-editor. Det kan jo ikke gå galt, hvis jeg gør det i en kopi

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 22-03-13 11:56

Det med hex-editoren dur ikke. Det er fuldstændigt volapyk at læse.
Jeg har i stedet bidt i det sure æble, og gemt det hele som en textfil og derefter begyndt forfra med at formatere teksten. Det tager sin tid, men sammenholdt med, hvad jeg har brugt af tid på at fjerne det uheldige sideskift, er det ingenting.
Jeg lader strengen stå åben. Det kunne jo være interessant, om nogen kunne komme op med en ide til at "fixe" sådan et problem i fremtiden.

(Måske skulle man gå over til InDesign)

Accepteret svar
Fra : gm9

Modtaget 100 point
Dato : 26-03-13 10:33

Skift til WordPerfect - der har man altid kunet se alt og gøre alt uden problemer

Godkendelse af svar
Fra : ThomasCSR

Dato : 26-03-13 10:42

Tak for svaret gm9.
Ærgerligt, at jeg har slettet al formatering i dokumentet. Jeg kunne selvfølgelig bare have smidt det hele over i WordPerfect og rettet fejlen der. Nu ved jeg det til en anden gang.
Nu skal jeg så bare lige have fat i WordPerpect.