/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Sikkerhed for kontooplysninger?
Fra : cristian2
Vist : 941 gange
30 point
Dato : 12-03-13 22:17

Nå hjemmeside (som fx: www.1channel.ch) beder om ens bankkonto-kortnummer for at man kan oprette en konto og dermed logge ind - og lover at det intet koster, og at de ikke trækker noget fra ens konto, hvordan sikrer man sig så, at de alligevel ikke lænser ens konto?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 12-03-13 22:30

Citat
hvordan sikrer man sig så, at de alligevel ikke lænser ens konto?

Ved at lade være med at opgive bankkonto nr.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 12-03-13 22:44

Et kortnummer bruges til ................................. at trække penge - nemlig.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 12-03-13 23:27

Hvis de ikke trækker penge hvorfor pokker skal de så bruge dit kortnummer tror du?

Du skal holde dig væk fra den side, den er styret af kriminelle.

Accepteret svar
Fra : stone47

Modtaget 30 point
Dato : 13-03-13 09:06

Ja generelt så kan man jo næsten ikke færdes herpå nettet mere.
Aldrig opgive private oplysninger på netsider.
Langt mindre bankoplysninger.
Selv har jeg købt en del URE i Amerika for tiden. Jeg har ihvertfald fået afregninger fra PAYpal at jeg bliver trukket 149$. Men de er aldrig blevet trukket " endnu da ".
Jeg måtte også have nyt visa kort. En fra Luxenborg havde købt en Ipad deluxe (prisen passede da).
ved en engelsk boghandler. Den var betalt med mit visa. Banken betalte mig pengene tilbage.
Men jeg tænker bare, er det derfor vi ikke kan have penge i banken. vi får i hvert fald ikke nogen renter og alt koster. så vi kommer jo til at dække svindelen.
Men mine Kortoplysninger må jo være stjålet enten fra min PC eller fra server jeg har været inde på i forbindelse med en net handel og så solgt på det kriminelle marked.
NÅ nok for nu HILSEN Steen.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 13-03-13 10:15

Men det undrer mig meget at bankerne ikke laver noget tilsvarende som PayPal har.
Jeg har lige købt noget elektronik i Litauen gennem PayPal hvor mine kortoplysninger ikke kommer til sælgeren men kun pengene via PayPal.
Det burde bankerne i DK for længst have oprettet, så der ikke skulle erstattes så meget.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 13-03-13 11:27

Citat
Det burde bankerne i DK for længst have oprettet, så der ikke skulle erstattes så meget.

Det må du prøve at forklare dem...

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 13-03-13 11:36

De gider nok ikke høre på mig........................og jeg har hverken Twitter eller Facebook.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 13-03-13 11:52

Synd du ikke har Facebook Eyvind, så kunne jeg finde dig der.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 13-03-13 11:55

Citat
jeg har hverken Twitter eller Facebook

UHA så er du jo bagud...

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 13-03-13 12:01

Jeg har heller ikke:
Opvaskemaskine
Microovn
Iphone
Ipad
Smartfone
Tablet
Jeg SMS'er via skype - så kan jeg se hvad der sker.

Men min kone laver dejlig mad.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 13-03-13 13:50

Citat
jeg har hverken Twitter eller Facebook.

Velkommen i klubben.......os der har fornuftigere ting,at bruge tiden på.

Citat
UHA så er du jo bagud...

Nok nærmere genstand for en højere intelligens.

M.

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 13-03-13 14:19

Hyggeligt med lidt snak, om det så er facebook eller andre steder.
Jeg er alle stederne. også ved mig selv : http://stoneplace.dk
Til sikkerheden: paypal er udemærket.
men nu er svindlerne jo også gået over til at sende paypal regninger.
visa har sat en ny kviterings del i mellem med et password.
det ville vel også kunne bruges med nemId.
rent som det er idag, er det for nemt at snyde, som sagt.
hilsen Steen.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 13-03-13 17:00

Citat
Til sikkerheden: paypal er udemærket.
men nu er svindlerne jo også gået over til at sende paypal regninger.
visa har sat en ny kviterings del i mellem med et password.
det ville vel også kunne bruges med nemId.
rent som det er idag, er det for nemt at snyde, som sagt.
hilsen Steen.

Flere muligheder............Visa kunne sende en sms når der var en betaling i gang, den skulle så bekræftes med en pinkode, og så får man også nummer og placering på telefonen hvis der skal efterforskes.

Nem-ID er en si, ikke bare gennemhullet........bunden er rustet væk

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 13-03-13 19:14

Citat
Nok nærmere genstand for en højere intelligens.

Hvis?

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 13-03-13 19:16

Stone47

Jeg kan blive lidt misundelig på de flotte helikoptere. Det er mega flotte.

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 13-03-13 20:25

granner01
Havde stor fornøjelse af at lave css til den skabelon der er bag ved siderne.
Den er håndstrikket med en editor.
lige nu øver jeg lidt joomla.

Helikoptere
jeg er kun amatør i den hobby, men de er sjove at lave. Har ellers øvet mig i 4 år.
Jeg skulde nok have startet inden jeg blev 60.
hilsen Steen

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 13-03-13 21:21

Her hvor jeg bor er der 1 km til et naturområde hvor der hver weekend om sommeren flyves og sejles med modeller. Der er en del flotte helikoptere at se der.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 13-03-13 22:07

Citat
granner01
Havde stor fornøjelse af at lave css til den skabelon der er bag ved siderne.
Den er håndstrikket med en editor.

Ja det har jeg lavet godt(øh vi)!

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 14-03-13 08:59

Undskyld Klaudi: selvfølgelig VI.
Klaudi: Har du læst noget på Joomla??
test lige http://stoneplace.dk/joomla
hilsen Steen

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 14-03-13 09:00

Der er altså en lille fejl på den hjemmeside.
http://stoneplace.dk/ >>>>>>>>>>Forsiden <<<<<<<<<<<<<< - Helisite - Vejret
Men ellers en flot side der er lavet.

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 14-03-13 09:14

Ja Eyvind
jeg ved godt der er lidt hakken med at komme frem og tilbage. Det ligger i nogle er html andre php.
Vi (hej Klaudi) har også klois lidt i navne.html og index.html. Det må lige fin rettes. men der kommer jo normalt ikke mange fremmede her. Men skal selvfølgelig rettes.
Klaudi har du set denne her:
http://stoneplace.dk/Counter/
hilsen Steen

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 14-03-13 09:53

nej har ikke leget med joomla, ja det er noget med index.php eller index.html/htm

Kommentar
Fra : cristian2

Dato : 14-03-13 12:13

Tak for alle de mange indlæg!
For at vend lidt tilbage til udgangspunktet, så er det jo sådan, at bare man lejer en bil eller lignende, forlanger udlejer at få indtastet data på ens kontokort. Dette gælder også store velrenommerede organisationer. Det er jo en afmægtig klemme at være i som lejer. Udlejeren kan i princippet bare hæve løs (efter at man HAR afleveret bilen - og måske vil han påstå at bilen var beskadiget eller lignende).

Hvad er jeres holdning til det problem?

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 14-03-13 12:43

Citat
For at vend lidt tilbage til udgangspunktet, så er det jo sådan, at bare man lejer en bil eller lignende, forlanger udlejer at få indtastet data på ens kontokort. Dette gælder også store velrenommerede organisationer. Det er jo en afmægtig klemme at være i som lejer. Udlejeren kan i princippet bare hæve løs (efter at man HAR afleveret bilen - og måske vil han påstå at bilen var beskadiget eller lignende).

Det har jeg ikke haft problemer med, men nu har jeg også kun brugt Hertz.

Puh, sidste gang jeg afleverede øsen i Dublin lufthavn, selvfølgelig nyvasket og tanket helt op, stod jeg på P-pladsen og talte med en af personalet.
En anden lejer kørte op ved siden af, fronten var kvæstet på bilen, og lejeren der steg ud så lige så kvæstet ud, (€€€€€€€€€).........

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 14-03-13 14:23

Citat
Hvad er jeres holdning til det problem?

Ja der bør ikke være frit valg på alle hylder, efter afsluttet handel.
Derfor bør en handel altid gå i gennem en 3. part så der kun betales det aftalte beløb.
Så kan sælgeren gøre krav gældende bagefter - hvis det er tilfældet.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 14-03-13 16:34

Jeg har handlet meget på nettet og har aldrig haft et problem. Alle de firmaet jeg har handlet med har været ærlige.

Men jeg er meget kritisk med hvem jeg giver mine kortoplysninger. Jeg læser bedømmelser på www.trustpilot.dk inden jeg køber hos en ny. Og jeg handler ikke i udlandet.

Skal jeg handle i udlandet, usa f.eks, så får jeg min kusine i USA til at undersøge først om firmaet er i orden. Men det har jeg kun gjort en enkelt gang.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 15-03-13 11:51

Citat
Det er jo en afmægtig klemme at være i som lejer. Udlejeren kan i princippet bare hæve løs (efter at man HAR afleveret bilen - og måske vil han påstå at bilen var beskadiget eller lignende).

Havde engang samme problem, mit var bare at hver gang jeg gik ind på siden for at framelde mig,
deres såkaldte service - så trak de øjeblikkeligt et penge beløb fra min konto når jeg klikkede send - så fed fidus.
Det blev stoppet af banken og pengene returneret, men siden findes stadig.

Godkendelse af svar
Fra : cristian2

Dato : 18-04-13 13:17

Tak for svaret stone47.