/ Forside/ Teknologi / Hardware / Mac / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 750
overføre data fr pc til mac?
Fra : return
Vist : 864 gange
199 point
Dato : 07-03-13 14:28

hej

har overført nogle data fra en bærbar pc der køre windows 7 og lagt dem over på en extern harddisk det drejer sig om data fra skrive bordet og fortrukne og dokumenter som nu skal over på en mac og ligge , men hvordan gør jeg det altså så skrivebordet kommer på skrive bordet og dokumenter kommr i dokumenter og og fortrukne kommer i fortrukne på en mac

det er en macpro book os x version 10.8.2

nogen der kan hjælpe med fremgangs måden på det gerne meget udføreligt

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 07-03-13 15:20

Du kan ikke direkte overføre som fra windows til windows, mappestruktur og filsystem er forskellig på de to maskiner, så du er nødt til at lægge det på plads manuelt

Kommentar
Fra : return

Dato : 07-03-13 16:10

ja men hvordan er det man lige gør det så det ligger hvor det skal ligge dokumenter fortrukne samt skrive bord hvordan ligger man det på en mac når det jo kommer fra en pc

Accepteret svar
Fra : Kortoververden

Modtaget 99 point
Dato : 07-03-13 16:21

Du trækker det fra harddisken ind i de respektive mapper.

Du kan ikke gøre det automatisk

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 07-03-13 16:32
Kommentar
Fra : return

Dato : 07-03-13 16:41

men hvor er det lige man finder mappen favoritter på en mac

Kommentar
Fra : Thomas_Mygind

Dato : 07-03-13 20:19

Hvad med dropbox...

Hvis dine 2 enheder kan komme på dropbox via et LAN/WIFI netværk - så kan Dropbox synkronisere filer direkte imellem de to computere - uden at løbe op i skyen først.

Så kan du overføre 5 GB ad gangen - med mindre du køber adgang til mere datalager-plads.

Kommentar
Fra : kipros

Dato : 07-03-13 21:44

Du er godt på vej; "katekismus" er inde på det rigtige: Overførselsassistent er vejen frem, så kig på de tre links (macsiden, apple, apple). Det kræver at du har en nyere version af Mac OS X, men det har du jo [som du heldigvis skrev i 1. indlæg]. Og så skal du hente programmet til Windows, men det står vist i de omtalte artikler fra Apple.

God fornøjelse og velkommen i ?-verdenen!
Med venlig hilsen
Jens Rasmussen

Godkendelse af svar
Fra : return

Dato : 11-03-13 09:43

Tak for svaret Kortoververden.