/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Er foråret på vej ?
Fra : smuller54
Vist : 803 gange
200 point
Dato : 03-03-13 15:44

tør vi tro på det - foråret er på vej siger nogen

Men tror vi på det ?
"på vej" kan jo være om 1 mdr. eller 2 mdr.

Foråret er vel næppe udeblevet nogen sinde

Hvornår er det egentlig forår ? Er det temperaturen det måles på eller hvilke forårsblomster der er kommet, eller når fuglene bygger rede ?

Dejligt vejr idag i hvert fald

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 03-03-13 15:46

Citat
Dejligt vejr idag i hvert fald

Tihvertifald

Accepteret svar
Fra : katekismus

Modtaget 210 point
Dato : 03-03-13 16:04

Hvis du, som jeg, er havetosse eller halvtosset, så er det forår i dag. I går var det vinter her, nemlig gråt og trist og bidende bidende koldt.

Søger jeg hjælp: Forår er en af de fire årstider. På den nordlige halvkugle ligger foråret fra omkring 21. marts til 21.-22. juni.

I dansk sammenhæng er det almindeligt at betragte foråret som månederne marts, april og maj.

Der er ingen officiel meteorologisk definition; men for Danmark er foreslået perioden, hvor minimumstemperaturen ligger mellem 0 og 10 °C og gennemsnitstemperaturen er stigende (ca. 25. marts til ca. 19. juni).
http://da.wikipedia.org/wiki/Forår

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 03-03-13 16:16

Citat
Hvis du, som jeg, er havetosse eller halvtosset

Jeg er nok lidt af begge dele. Halvtosset fordi jeg brugte noget af dagen til at pudse vinduer, havetosset fordi jeg nyder alt det der spirer, selvom det var rengøring indendørs- så er det nu noget andet når pauserne kan foregå udendørs.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 03-03-13 16:19

for ca. 20 år siden- så var det altid forår når min datter havde fødselsdag anden uge i marts. Når børnene kom til fødselsdag med børnehaven, var det første gang udendørs uden overtræksbukser

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 03-03-13 16:24

Citat
tør vi tro på det - foråret er på vej siger nogen

Men tror vi på det ?
"på vej" kan jo være om 1 mdr. eller 2 mdr.

Jeg håber det....men tør ikke forvente det.Jeg husker endnu,godtnok tilbage i 70`erne.Hvor vi fik en forrygende snestorm d.22 april.(Lillebror blev konfirmeret).

Men ellers.......græsset gror.Og har da tænkt på at servicere græsslåmaskinen.

Men et positivt spørgsmål,smuller54. Foråret bliver man aldrig træt af,uanset hvor gammel,man er blevet.

M.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 03-03-13 17:02

Citat
"på vej" kan jo være om 1 mdr. eller 2 mdr.

Tro mig smuller.
Det starter på fredag, fo der skal vi starte på camping...sååååå

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 03-03-13 17:14

Citat
Det starter på fredag, fo der skal vi starte på camping...sååååå

nå, så er jeg mere rolig- det er jo ikke længe at vente.

Hva´ så havetosser- har I sået tomater ? Jeg synes det er lidt for tidligt, men min kollega kom og spurgte hvad hun nu skulle gøre for tomatplanterne var 15 cm høje

Jeg er altså slet ikke igang med det endnu

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 03-03-13 17:18

Ikke for at dryppe malurt..............
Citat
Tro mig smuller.
Det starter på fredag, fo der skal vi starte på camping...sååååå

.......det kan jo være vinter camping.

Nå,det var ikke pænt,at lægge en dæmpe på optimismen.

M.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 03-03-13 17:26

Citat
Nå,det var ikke pænt,at lægge en dæmpe på optimismen.

Nej det har du ret i

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 03-03-13 19:24

Jeg så nogle små gule fiduser stikke op af jorden i en velplejet have, (ej min ) da vi gik tur.

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 03-03-13 20:39

hvis du smutter en tur ned på den lokale lystbådehavn kan du se når det er forår.
så kommer bådfolket ud af vinterhiet og begynder med klargøringen

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 03-03-13 21:25

Fuglene synger allerede kl. 6 om morgenen, sådan rigtig forårsagtigt, dejligt at høre. De er også begyndt at komme med strå til deres reder, men det kan jo være være isolering

Mosebaek, der var også meget sne den 22 april 88 (jeg kan huske datoen, for det er vores bryllupsdag) Jeg var nemlig så letsindig og lovede ungerne at jeg ville finde kælken frem, hvis der kom sne nok - og det gjorde der - to dage forinden havde det været så varmt at ungerne havde shorts på i haven.

Der har været nogle år, hvor vi slet ikke nåede at få forår, det var næsten for stor en omvæltning, men nu alligevel dejligt, at få noget varme.

Eyvind det er et helt par uger siden vi så de første erantis, og en uge siden vintergækkerne kom frem.

15 cm høje tomatplanter, de bliver sgu da nogle høje ranglede nogle, hun kan ikke engang nippe af dem... jeg sår ikke selv tomatplanter længere, jeg køber dem når det er lunt nok til de kan sættes ud, drivhuset er som bekendt optaget.

Så jow det er pt forår, men det kan sagtens ændre sig igen.

Godkendelse af svar
Fra : smuller54

Dato : 04-03-13 12:01

Tak for svaret katekismus.