/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
london view.
Fra : Mosebaek
Vist : 739 gange
50 point
Dato : 28-02-13 16:03

Da jeg af gode grunde,ikke kan lægge tip ind,prøver jeg på denne måde.Måske andre kender den i forvejen,jeg gør ikke.Men synes den fortjener en vis bevågenhed,da London jo er en fantastisk by.
http://btlondon2012.co.uk/pano.html

Ja,verden er uretfærdig.Havde jeg nu lagt den som tip,havde jeg måske fået stjerner.Nu må jeg istedet "betale",i form af 50 point.

M.

Accepteret svar
Fra : marken84

Modtaget 60 point
Dato : 28-02-13 16:16

Citat
Nu må jeg istedet "betale",i form af 50 point.

Ja sikke dog et tab

Men hvad er der i vejen for at lægge et tip ind?

http://www.kandu.dk/newtip.aspx?grpid=20216

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 28-02-13 16:17

Her er lidt baggrunds-information:
Citat
LONDON: Et ekstremt detaljeret panoramafoto af den britiske hovedstad London kan ses på nettet.

Fotoet fylder hele 320 gigapixels og er verdens største foto. Og takket være superfotoet kan man zoome ind på næsten den mindste detalje.

Det gigastore foto er knipset fra toppen af de såkaldte BT Tower i den britiske hovedstad.

I virkeligheden er det ekstremt detaljerede panoramafoto sammensat af 48.640 fotos taget af fire fotografer med digitale Canon EOS 7D-kameraer. Det har taget flere måneder med en supercomputer at sammensætte de mange fotos til ét stort, superdeltaljeret panoramafoto.

Hvis det store panoramafoto skulle trykkes i normal opløsning, ville fotoet blive 98 meter langt og 23 meter bredt.

Så stor en skærm har nok de færreste pc-brugere, men du kan sagtens se fotoet her.

Og derfra zoome ind på nærmest alle tænkelige detaljer, der kan ses fra BT Tower.

M.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 28-02-13 16:26

Imponerende foto 5*

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 28-02-13 16:30

Lidt pudsigt at se et par "spøgelses-ben" ved fodgængerovergangen på Maple Street

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 28-02-13 16:31

Du får kun **** for der mangler en mursten i et af husene. http://peecee.dk/upload/view/403205

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 28-02-13 16:33

Hvorfor bliver du ikke bare superbruger?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 28-02-13 16:45

Og så er det ret små biler de kører i http://peecee.dk/upload/view/403214

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 28-02-13 16:51

Citat
Imponerende foto 5*

Flot.Tak for det.

Citat
Du får kun **** for der mangler en mursten i et af husene.

Det kan jeg også godt,være tjent med.

Citat
Hvorfor bliver du ikke bare superbruger?

Fordi jeg ikke er super på nogen måde....det skulle da lige være super-gammel,med en begyndende Senil-konfusitet.Også kaldet "knald i låget/blød i bolden".

M.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 28-02-13 16:53

Citat
Og så er det ret små biler de kører i

Ja,det tør antydes.

M.

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 01-03-13 06:33

Jo jo M.
ganske fantastisk view,

har vores egen storby virkelig ikke noget lignende,

Århus har noget der minder om,
på en måde flottere (mere farverig)
http://www.aros.dk/samlingen/your-rainbow-panorama/

har planlagt et besøg når 'bøgen' ER sprunget ud,.

http://www.youtube.com/watch?v=FPstDjD9ZO8

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 01-03-13 11:59

Tak for video`en.Århus er også en flot by."Lidt mindre" end London. Men absolut seværdig.
Imponerende med det nye flotte byggerier,på havneområdet.

Har set marken84`s "London tip".Desværre kom jeg for sent,til at give den *****

M.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 01-03-13 13:03

Citat
Ja,verden er uretfærdig.Havde jeg nu lagt den som tip,havde jeg måske fået stjerner.Nu må jeg istedet "betale",i form af 50 point.

Jeg glemte desværre at få disse på

Det skulle nemlig være humoristisk ment.Point`s har jeg i rigeligt mængde.

M.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-03-13 14:16

Dit pointregnskab holder ikke helt.........................
Når du en dag afslutter spørgsmålet, vil alle "kiggerne" betale, og du får 10% retur, op til 50%
Altså spøgsmålet kostede kun 25 point.

Men vælger du at nøjes med 2 * vil du kun komme af med 25 point og når der så er nogen som "kigger ind" får du 10% retur af 25 op til 12-15

Så med lidt held og omtanke blev det alligevel ikke så meget.

Vælger du at acceptere en kommentar skrevet inden >>>> 28-02-13 17:03
Bliver det med lidt omtanke nok kun 10 point du skal af med for det "tip"

Godkendelse af svar
Fra : Mosebaek

Dato : 03-03-13 15:51

Tak for svaret marken84. Og Tak for svar til Klaudi,Eyvind og EA_HS.

Min alm.bruger point tavle,viser lige for tiden 9.447 point.Jeg prøver desperat at holde beholdningen under 10.000.Det er ikke altid det lykkes.Men lige for tiden,går det meget godt.

Næh..superbruger interesserer mig ikke.Jeg har det godt,som jeg har det.

Vh.M.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 03-03-13 19:04

Hermed den lovede point aflevering.